• Anonym (Avundsjuk)

    Vad blir ni avundsjuka på?

    Vad gör er riktigt avundsjuka?

    För min del är det människor som allt verkar gå så lätt för, tex får värsta toppjobbet utan vare sig rätt utbildning eller kontakter.

    Nått annat som gör mig grön av avund är personer som vuxit upp med rika föräldrar och fått ta del av pengar utan att ha bidragit med nått. Själv får man gnata och spara i flera år för att nån gång i framtiden köpa hus och vissa bara har massa pengar på banken och kan köpa hus vid 25 års ålder utan nån ansträngning.. Det gör mig nästan förbannad.

    Vad blir ni avundsjuka på? :)

  • Svar på tråden Vad blir ni avundsjuka på?
  • Anonym (Populär)

    Jag kan känna lite avundsjuka mot "populära" människor. Alltså, min telefon ringer aldrig. Får jag ett sms är det comviq som varnar för att mitt saldo ska ta slut. Tänker på en speciell bekant. Hon och hennes man har en stor vänkrets. De ses ofta, de här gänget, har knytkalas, ses på vardagar på middagar hemma hos sig själva eller andra osv. En annan tjej jag vet, har också väldigt många vänner. Hon är alltid med ngn, alltid på väg hem till ngn eller har vänner hemma hos sig. Jag som är själv mycket, tycker det verkar jättemysigt! Ha vänner man kan ringa, ses och prata strunt och skratta med :)

  • Anonym (P)

    Människor som inte är konflikträdda.

    Människor som vet vad de vill bli och satsar allt på att utbilda sig till det.

    Märkbart kunniga/intelligenta människor.

  • Aniiee

    Människor som kan måla/rita kan jag bli lite avis på. Annars har ju mitt liv varit easy street, ås jag behöver inte bli avundsjuk =P


    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Anonym (Bitter)
    lövet2 skrev 2016-08-23 23:09:00 följande:

    Jag blir sällan avundsjuk, men i bland kan jag bli det på friska människor.


    I jämförelse med detta så skäms jag. Känner att jag inte "har rätt" att vara avundsjuk, eftersom jag trots allt är frisk och inte har drabbats av nåt svårt i livet.
    Men man känner ju det man känner, vare sig man är stolt över det eller inte.

    Det jag kan bli avundsjuk på är folk som är snygga utan att anstränga sig. Folk som kan äta hur de vill och ändå hålla sig i bra form. Som vaknar osminkade och är hur vackra som helst.

    Och så är jag lite avundsjuk på nyförälskade par. Som verkar vara lyckligast nånsin och bara finns för varandra.

    Och så är jag avis på folk som kan sjunga. Det önskar jag var min stora talang. Att ha sångröst.

    Och de som har pengar som ogräs och inte behöver välja om de ska köpa den vita eller den svarta, utan kan köpa både vit, svart och regnbågsfärgad utan att blinka. De gör mig också avundsjuk.

    Haha. Lagom bitter. Dags att ta tag i livet och jobba med mig själv!
  • Anonym (svenska sjukan)
    Anonym (P) skrev 2016-08-23 23:55:09 följande:

    Människor som vet vad de vill bli och satsar allt på att utbilda sig till det.

    Märkbart kunniga/intelligenta människor.


    Där håller jag med!

    De som däremot inte väcker min avund, är människor med mycket pengar, eller som konsumerar mycket. Ägande saknar betydelse för mig.

    Kan även vara avundsjuk på människor med många vänner och släktingar, som därigenom får stora möjligheter att skaffa sig upplevelser, erfarenheter, snabbt informellt kunskapsutbyte samt hjälp och stöd om så behövs.
  • elyse

    Alla utgår ju efter sin egen unika situation. Vi har alla saker som för oss är givna medan någon annan får kämpa för eller aldrig får detsamma. Något andra kan vara avundsjuka på är min familjs boende; min svärfar äger en mindre fastighet och det gör att vi har möjlighet att bo här i centrala Uppsala. Vi tar det inte för givet, men kan ju heller inte riktigt föreställa oss livet någon annanstans...

    Jag är avundsjuk (men inte missunnsam) på de som har lätt att bli gravida.

  • Anonym (lonely)

    Människor som har ett förhållande.

    Som är där ute, går hand i hand, skrattar, pratar, diskuterar något, handlar mat, ligger på stranden, pratar i telefon och säger 'puss' på slutet..,,

    ;(

  • Anonym (lonely)
    elyse skrev 2016-08-24 00:59:55 följande:

    Jag är avundsjuk (men inte missunnsam) på de som har lätt att bli gravida.


    Jag blir gravid från första försök..alla tre gånger..utan att ens planera..har aldrig haft missfall eller andra problem med graviditet..

    Men ingen nytta av det..var tvungen att göra 2 aborter pga otrygg relation till partnern och första barnet har jag ensam... Skulle bytat ut lätt min förmåga mot ett barnlöst men kärleksfullt förhållande..,
  • Anonym (Rumpa)

    Är sjukt avis på tjejer som har så himla fina rumpor. Haha sant faktiskt. Önskar ja osså hade den disiplinen o kunde träna mig till en sån.

Svar på tråden Vad blir ni avundsjuka på?