• Anonym (Ander­s)
    Äldre 24 Aug 02:04
    2240 visningar
    2 svar
    2
    2240

    har gjort slut med tjejen, ångrar mig?

    hallå. jag är 32 år och har varit ihop med min tjej på 26 år i fem år. efter att bara haft massa tjafs med min henne typ senaste halvåret så har jag nu gjort slut och sagt åt henne att flytta ut. men jag vet inte om det är det jag vill. jag tror att jag ger antydningar till henne om att jag ångrar mig, hon tjatar flera gånger om dagen och verkar vänta på att jag ska ångra mig, vilket jag kanske gör och det har jag sagt till henne med. innerst inne vill jag inte att det ska vara slut men jag orkar inte bråka varenda dag, jag vill inte ha det så. så det känns som att det kanske är bäst just nu. jag säger till henne att vi kan ju bli ihop igen om vi vill men hon säger att om hon flyttar nu så kommer vi inte bli ihop nåt mer. det känns lite olika från dag till dag. vissa kvällar känner jag bara för att ringa henne (ligger borta på jobb) och säga att jag vill ha tillbaks henne men när vi tjafsar så vill jag bara att hon ska flytta direkt ungefär. vad fan ska man göra? ska jag låta henne flytta och sen ångra mig och riskera att förlora henne för alltid eller ska jag ta tillbaks henne och satsa igen och sen göra slut igen om det inte funkar? hon är en bra tjej och det enda vi bråkar om är små skitsaker.

  • Svar på tråden har gjort slut med tjejen, ångrar mig?
  • Caramb­olan
    Äldre 24 Aug 06:35
    #1

    Ni kanske borde gå i parterapi för att få verktyg att hantera era bråk på ett bättre sätt? Om det bara är där problemet ligger.

  • Anonym (Kille­)
    Äldre 24 Aug 17:56
    #2

    Efter 15år i förhållande har jag lärt mig att försöka välja mina strider. Även att ta emot en del skit emellanåt (min sambo har pms, och brukar vara elak emellanåt ). Och att inte försöka uppnå "rättvisa" i så många frågor. Och att glömma gamalt groll.

    Jag har även kommit till insikt om hur mycket saker i omgivningen som påverkar humöret. Blir det för stressigt på jobbet, eller om några tunga räkningar dimper ner, eller annat som stressar mig t.ex. renovering, brukar det bli en grinig period i förhållandet. Vet man sådant, kan man ju försöka undvika att hamna i de där stressiga situationerna.

    Du kanske har sådana faktorer som ställer till det för er?

    Ni har en kris och skulle nog behöva vara snällare mot varandra. Glöm inte bort att köpa något fint till din tjej, eller görs något extra för henne emellanåt.

    Tvekar du ska du nog inte kasta bort era 5 år. Då är det bättre att avvakta lite. Men säg att du vill känna att det blir en förändring. Och skuldbelägg inte henne, du har säkert brister som du behöver slipa på också. Flyttar hon är det nog för gott tror jag.

Svar på tråden har gjort slut med tjejen, ångrar mig?