• Alicesatfläsk51

    Otrevliga redskap i baken

    Hej! Snälla hjälp mig jag har ett litet problem, min partner gillar att sticka upp saker i baken på mig. Nu är det så att hen stack upp en rejäl pinne där, den var väldigt torr så den gick av på mitten. Nu har har jag ett väldigt stort problem, hur ska jag få ut den? OBS den sitter långt upp

  • Svar på tråden Otrevliga redskap i baken
  • Anonym (sök vård)

    Talar du sanning så är det akuten som gäller. Krävs nog operation för att få ut den, och annars finns risk för tarmskador och mycket allvarlig sjukdom.

  • Alicesatfläsk51
    Anonym (sök vård) skrev 2016-08-24 23:14:58 följande:

    Talar du sanning så är det akuten som gäller. Krävs nog operation för att få ut den, och annars finns risk för tarmskador och mycket allvarlig sjukdom.


    Men det är så otroligt förnedrande att åka in till akuten för en sådan sak så det finns inte alls på kartan att det kommer hända. Finns inte några yogaövningar eller liknande som man kan göra?
  • Anonym (Kille)

    Alltså fet trollvarning.

    Men yoga hjälper inte. Bara att åka till akuten. Inte första gången de hittar oväntade saker där.

  • Anonym (sök vård)
    Alicesatfläsk51 skrev 2016-08-24 23:18:32 följande:
    Men det är så otroligt förnedrande att åka in till akuten för en sådan sak så det finns inte alls på kartan att det kommer hända. Finns inte några yogaövningar eller liknande som man kan göra?
    Nej, det är väl förstås bättre att du kommer in till akuten om några dagar med hål på tarmen och blodförgiftning, får spendera en tid på intensiven och kanske aldrig få normal tarmfunktion igen. Med största sannolikhet stomi.
    Vill du träffa så få läkare och sjuksköterskor som möjligt så är det bäst när du fortfarande är relativt frisk. Fast jag har svårt att ta detta på allvar. Yoga? Nej, du gick lite för långt.
  • Anonym (Uska)

    Du måste in direkt till akuten tyvärt är det inget alternativ. Jag jobbar själv inom det yrket och du är inte ensam. Vi hade en (man)som hade fått en parfymflaska i analen och det är bara operation som gäller. Analen funkar så att den kan inte släppa ifrån sig saker, därför är det så viktigt att om man ska stoppa in saker där måste man ha något att hålla kvar i på utsidan., annars finns risk att det fastnar. Det får va hur pinsamt som hellst men det gäller din hälsa. .. tyvärr lycka till

  • Anonym (Uska)

    Du ska veta att de som jobbar på akuten har sett detta flera gånger och alla har tystnadsplikt. Du kan säga till anhöriga att du haft problem med äggstockar eller gyn problem/besvär så ingen behöver veta exakt vad problemet är. Önskar dig all lycka till det är verkligen inget man vill skylta mes len nu gäller det dig o din hälsa.

  • Alicesatfläsk51

    Det har nu gått 2 dygn och jag var börjat få väldigt ont. Min partner har försökt få ut den men misslyckades, den är så otroligt torr att den bara går av, det enda som kommer ut är gammal torkad mossa och småbitar från pinnen..

  • Aikido
    Alicesatfläsk51 skrev 2016-08-25 22:50:46 följande:
    Det har nu gått 2 dygn och jag var börjat få väldigt ont. Min partner har försökt få ut den men misslyckades, den är så otroligt torr att den bara går av, det enda som kommer ut är gammal torkad mossa och småbitar från pinnen..
    Jag skulle nog försökt elda upp den. Då blir det troligtvis bara aska kvar och det är lättsketet. Tryck in lite fett och vatten också så kanske det blir tvål och då får du en rengöring på köpet.
  • Anonym (Partnern)

    Det var inte meningen att köra upp den så långt på dig!

Svar på tråden Otrevliga redskap i baken