• Anonym (H)
    Äldre 25 Aug 19:10
    19891 visningar
    90 svar
    90
    19891

    Blir galen på min arbetslösa man!

    Ja, som överskriften låter - jag tror jag blir tokig snart! Min man har varit arbetslös i 4 månader nu. I början lät jag honom landa i detta, lät honom göra sånt han tycker är kul osv. Men nu börjar jag bli riktigt trött. Jag jobbar 100% och han går hemma och gör sådant han känner. Visst, han fixar lite mat tills jag kommer hem. Tvättar en maskin tvätt då och då. Men thats it, i grova drag.

    Jag har bett honom fixa klart vårt sovrum (lister som ska upp bara), städa i ordning altanen som är full med skit och fixa en cykel som jag ska använda till jobbet. Detta började jag be honom om för 4 veckor sedan. Inget är gjort än.

    Våra barn går i skola och kommer hem mellan 14-16 varje dag.

    På dagarna tränar han, fikar hos kompisar, slappar, surfar på nätet osv. Så kommer jag hem och det ser ut som ett krig hemma! Nämner jag något blir han skitsur så jag säger ingenting längre. Men jag är slutkörd av att både jobba heltid, ta hand om hem och barn medans han bara gör saker som han känner för. Känns som jag ska kollapsa snart.

    Jag orkar inte med detta längre men vet inte hur jag ska få honom att förstå. Älskar honom men detta tar död på allt.

  • Svar på tråden Blir galen på min arbetslösa man!
  • Anonym (-----­)
    Äldre 25 Aug 19:16
    #1

    O du låter dig tystas för att han blir skitsur? Då förstår jag att han blir det, för det hjälper ju honom, inget han gör får några konsekvenser.

  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 19:23
    #2

    Pallar inte att han blir arg och sur mer. Känns som jag är en idiot. Håller jag tyst så slipper jag åtminstone känna så.


    Anonym (-----) skrev 2016-08-25 19:16:31 följande:

    O du låter dig tystas för att han blir skitsur? Då förstår jag att han blir det, för det hjälper ju honom, inget han gör får några konsekvenser.


  • Cl4udi­o
    Äldre 25 Aug 19:25
    #3

    vad har han för utbildning/arbetserfarenhet?

  • Anonym (Ph)
    Äldre 25 Aug 19:26
    #4

    Hans huvudsyssla ska väl vara att ska jobb?

  • Anonym (Ph)
    Äldre 25 Aug 19:27
    #5

    Söka jobb ska det vara.

  • Anonym (-----­)
    Äldre 25 Aug 19:33
    #6
    Anonym (H) skrev 2016-08-25 19:23:31 följande:

    Pallar inte att han blir arg och sur mer. Känns som jag är en idiot. Håller jag tyst så slipper jag åtminstone känna så.


    Du är säkerligen ingen idiot, men misstänker att han får dig att känna dig som en. Vad är hindret mot att ställa krav på honom? Att laga mat o tvätta nån gång då o då är inte att ta ansvar, frågan är hur mycket ansvar han tar för barnen, läxläsning, hämta från aktiviteter, umgänge osv.

    Är det han som äger huset ni bor i?
  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 19:34
    #7

    Han söker jobb. Men är så sjukt kräsen och vill inte ha ditt och inte ha datt....


    Anonym (Ph) skrev 2016-08-25 19:26:59 följande:

    Hans huvudsyssla ska väl vara att ska jobb?


  • Anonym (H) Trådstartaren
    Äldre 25 Aug 19:41
    #8

    Han hämtar/lämna vår minsta på skolan, det är det han gör med barnen.

    Jag vet inte om man kan "ställa krav" på någon som går hemma?? Han får mig att känna att jag är dum i huvudet när jag "ifrågasätter" vad han gjort under dagen. Varför jag drar mig att ställa krav är att han verkligen aldrig ställde några krav på mig när jag gick hemma. Då var jag förvisso föräldraledig och hade fullt upp med bebis. Detta låter kanske helt galet men vad är ok att "begära" att någon som går hemma själv på heltid gör? Vi är fyra personer i familjen så här finns ju att göra...

    Kvällarna ägnar han åt sin fotbollsträning ca 5-6 kvällar i veckan. Vi äger huset ihop.


    Anonym (-----) skrev 2016-08-25 19:33:51 följande:

    Du är säkerligen ingen idiot, men misstänker att han får dig att känna dig som en. Vad är hindret mot att ställa krav på honom? Att laga mat o tvätta nån gång då o då är inte att ta ansvar, frågan är hur mycket ansvar han tar för barnen, läxläsning, hämta från aktiviteter, umgänge osv.

    Är det han som äger huset ni bor i?


  • Äldre 25 Aug 19:53
    #9

    Det är rimligt att han gör minst hälften av allt med hem och barn och dessutom söker jobb

  • Äldre 25 Aug 19:56
    #10

    Får han pengar från A-kassan eller försörjer du honom? Vem betalar era räkningar?

Svar på tråden Blir galen på min arbetslösa man!