• Anonym (Trasig)

    Idag dog mitt 10v gamla barn

    Jag var hemma med min två-åriga dotter. Vi lagade mat och såg på film, pratade och myste. Helt plötsligt började det göra ont i skinkorna som när jag förlöste min redan tvååriga dotter. Jag blir som "bajsnödig" och springer på toaletten. Något är fel, det känns dom att jag "bajsar med fel hål". Tittar ner i toaletten och ser allt blod, tänker herregud!

    Då kommer klumpen, rakt ner i toaletten. Jag tar ett djupt andetag och plockar upp den med handen, trots att jag anar vad det är. Sakta vänder jag på mitt lilla 10 veckors foster i handen. Klarar inte av att titta på det mer utan släpper ner det i toaletten igen. Får panik efter att ha spolat, vad har jag gjort? Spolat ner mitt barn?

    En bit av mig dog idag, inte bara det lilka livet i magen utan en del av mig djälv, mitt inre jag. Fy f*n att vara med om detta. Och att sedan möta min glada tvååring i köket och laga klart middagen...

    Är så glad att min lilla tvååring finns för jag vet ärligt talat inte hur jag skulle tagit mig igenom detta och komma ut så hel som jag ändå är annars.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-08-26 17:47
    Men snälla, tycker ni verkligen att ni måste ägna halva tråden åt att diskutera rubriken? Känns som att en kommentar hade räckt, det är ju inte precis som att man satt här och tänkte hm, hur ska jag uttrycka detta? Vilka ord låter bra och vad är rätt grammatiskt? Ni har fört fram er poäng, tack.

  • Svar på tråden Idag dog mitt 10v gamla barn
  • Anonym (3-barnsmamma)

    Jag beklagar ts. Har själv fått flera missfall. Samtliga efter 10 veckan. Men jag är också lycklig mamma till 3 barn.

    Det jag reagerar på är att efter ditt missfall på toaletten så gick du ut i köket och lagade mat. Jag har alltid fått åka in till sjukhuset med smärtor, blivit  sövd och skrapats.

  • Seeker
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2016-08-25 20:09:30 följande:

    Jag beklagar ts. Har själv fått flera missfall. Samtliga efter 10 veckan. Men jag är också lycklig mamma till 3 barn.

    Det jag reagerar på är att efter ditt missfall på toaletten så gick du ut i köket och lagade mat. Jag har alltid fått åka in till sjukhuset med smärtor, blivit  sövd och skrapats.


    TS kanske behövde ge sin 2 åring mat innan hon kunde åka in?
  • Anonym (Been there)

    Jag har fått två missfall utan att åka till sjukhuset. Gissar att det beror på när fostret slutat växa.

    Jag beklagar sorgen ts. Tillåt dig att gråta och sörja några dagar men försök sedan gå vidare. Jag personligen tror inte det är bra att du tänker som om du har förlorat ett barn. Det var ett foster som inte var levnadsdugligt och som slutade leva i ett tidigt skede. Ett missfall är jättejobbigt- men det är inte ett barn du har förlorat.

  • Anonym (3-barnsmamma)
    Seeker skrev 2016-08-25 20:12:04 följande:
    TS kanske behövde ge sin 2 åring mat innan hon kunde åka in?
    Ja så kanske det var. Själv har jag inte orkat stå upprätt av smärtor och blödningar. Men det kan väl vara olika naturligtvis. Hoppas att ts kom under läkarvård i alla fall.
  • Anonym (3-barnsmamma)
    Anonym (Been there) skrev 2016-08-25 20:58:28 följande:

    Jag har fått två missfall utan att åka till sjukhuset. Gissar att det beror på när fostret slutat växa.

    Jag beklagar sorgen ts. Tillåt dig att gråta och sörja några dagar men försök sedan gå vidare. Jag personligen tror inte det är bra att du tänker som om du har förlorat ett barn. Det var ett foster som inte var levnadsdugligt och som slutade leva i ett tidigt skede. Ett missfall är jättejobbigt- men det är inte ett barn du har förlorat.


    Varför har du inte sökt läkarvård när du fått dina missfall? Det trodde jag alla gjorde.
  • Seeker
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2016-08-25 21:10:37 följande:

    Ja så kanske det var. Själv har jag inte orkat stå upprätt av smärtor och blödningar. Men det kan väl vara olika naturligtvis. Hoppas att ts kom under läkarvård i alla fall.


    Vissa får jätteont andra får bara lite "mensvärk".
  • Anonym (3-barnsmamma)
    Seeker skrev 2016-08-25 21:16:50 följande:
    Vissa får jätteont andra får bara lite "mensvärk".
    Jag har ju haft sena missfall. Kanske beror det på det.
  • elyse
    Anonym (3-barnsmamma) skrev 2016-08-25 21:13:53 följande:

    Varför har du inte sökt läkarvård när du fått dina missfall? Det trodde jag alla gjorde.


    På sjukvårdsupplysningen är de rätt nonchalanta. I fyra veckor får man blöda utan att bli rekommenderad vård. Har man ont får man ta sig i kragen och nöja sig med Alvedon.
Svar på tråden Idag dog mitt 10v gamla barn