• ems86

    Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?

    Igår slog den sista appen om till trimester tre, äntligen! Bf är 16/11 och vi väntar en liten lillasyster om barnmorskan sett rätt :)

    Storebror är två år och född efter igångsättning i vecka 35 då vattnet gick i vecka 34. Börjar bli väldig tung och trött, utöver det är sinnet strålande so far.

    Hur mår ni?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-10-11 10:29
    Bf-lista!

    Björckan 8/11
    Irrbloss_83 10/11
    Ems86 16/11
    Kroa 17/11
    Elisa77 23/11
    Frkvilljunu 26/11
    Helen3 26/11
    Miaairam 3/12
    Mariro 16/12

  • Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?
  • Björckan

    Hej. Har också BF 16/11 !! Känner mig rätt less på att vara gravid faktiskt. Har en femårig son och nu verkar det som att vi väntar en flicka (men har nästan svårt att tro på det även fast det såg ganska tydligt ut på UL). Jag har ganska ont i ryggen och har även problem med ligamenten i magen när jag går. Humörmässigt är jag lugnare den här gången men det känns som att det går såå långsamt!!

  • ems86

    Alla ska med :) vilken liten sladdis du väntar!! Hur är denna graviditet jämfört med dina tidigare?


    frkvilljunu skrev 2016-08-27 07:08:11 följande:

    får jag också va med fast jag ligger lite efter. BF 27/11!

    tredje barnet. de andra är tonåringar nu.


  • ems86
    Björckan skrev 2016-08-26 23:40:50 följande:

    Hej. Har också BF 16/11 !! Känner mig rätt less på att vara gravid faktiskt. Har en femårig son och nu verkar det som att vi väntar en flicka (men har nästan svårt att tro på det även fast det såg ganska tydligt ut på UL). Jag har ganska ont i ryggen och har även problem med ligamenten i magen när jag går. Humörmässigt är jag lugnare den här gången men det känns som att det går såå långsamt!!


    Håller med! Alla säger att andra graviditeten går så snabbt. Jag tycker det sniglar fram..

    Kroppen är såklart sliten. Det är ju inte som första gången när man fick lov att vila mellan varven. Fullt ös med storebror. Jobbar du?
  • Aamanddal

    Hej tjejer :) v 32 här. Är också super less på att vara gravid nu och håller med att det inte alls går nå snabbare fast det är andra barnet.. :p

  • frkvilljunu
    ems86 skrev 2016-08-27 21:48:57 följande:

    Alla ska med :) vilken liten sladdis du väntar!! Hur är denna graviditet jämfört med dina tidigare?


    Känner migväldigt mycket som först föderska igen. har varit/är mycket mer orolig denna graviditet - att det gpr att googla minsta lilla symtom och åkåma gör det ju inte bättre
  • ems86
    Aamanddal skrev 2016-08-27 23:52:20 följande:

    Hej tjejer :) v 32 här. Är också super less på att vara gravid nu och håller med att det inte alls går nå snabbare fast det är andra barnet.. :p


    Åh 32!! Det låter så mycket bättre än 29 - haha!!
  • Kroa

    Vecka 29 här, BF 17/11 :) blir mitt andra barn, har en tös sedan innan och väntar nu en lillebror! :D

  • Björckan
    ems86 skrev 2016-08-27 21:51:18 följande:
    Håller med! Alla säger att andra graviditeten går så snabbt. Jag tycker det sniglar fram..

    Kroppen är såklart sliten. Det är ju inte som första gången när man fick lov att vila mellan varven. Fullt ös med storebror. Jobbar du?

    Nej precis. Fast det kanske kommer kännas som att det gick fort, när man väl är klar. Hahaha. Så kommer man bli en av de som säger "åh, det går så fort!"

    Jag har tur med att storebrorsan här är snäll och ändå ganska lugn, men det är klart att man känner ju av behovet att vila mycket mer. Jag jobbar på och har tänkt att gå hem vecka 45. Jobbar som arbetsterapeut på en arbetslivsinriktad rehabilitering så det är inte jobbigt fysiskt, men ganska jobbigt mentalt...

    Jag känner precis som frkvilljunu att jag har oroat mig mycket mer den här graviditeten. Fast om jag tänker efter så kanske det inte är _mer_ oro, men snarare oroat mig för andra saker än vad jag gjorde första gången.


    frkvilljunu skrev 2016-08-27 07:08:10 följande:

    får jag också va med fast jag ligger lite efter. BF 27/11!

    tredje barnet. de andra är tonåringar nu.


    Vad roligt! Vad säger storasyskonen ? :)

Svar på tråden Tredje trimestern börjar nu!! Ska vi följas åt sista biten?