• tuffloysan

    Vill ha fler barn men blir mest troligt inga fler.. =/

    Min son på 8 år var inte planerad. Vi blev gravida och ville inte göra abort. Vi ville satsa. Och jag ångrar INTE att jag valde att behålla barnet. Vi separerade dock när han var 1 år, men tycker det funkat bra ändå. 

    Jag är 30, och har ganska nyligen träffat en ny. Han är 42 och har två barn i samma ålder som min son. MEN han vill inte ha fler barn. Eller han är väl inte helt emot det om det verkligen känns rätt. 
    Nu skulle det ju inte vara aktuellt med ett barn mellan oss än på ett tag. Jag ser det som så att jag skulle absolut kunna vänta tills jag är 36-38 år innan jag får ett barn till, men tror inte jag skulle vilja vara äldre än så. MEN om 6-8 år så är min nuvarande pojkvän typ 50. Och jag vet inte om han skulle va så sugen å börja om då. Och jag vet inte om JAG skulle vilja ha en så pass gammal pappa till mitt barn då.

    Visst har jag funderat på att kunna nöja mig med min enda son också, för han är det bästa jag har. Även fast längtan efter ett till barn finns där och har funnits där sen sonen var jätteliten.
    Och annars är ju mitt alternativ att försöka hitta nån i lite mer samma ålder som mig.

    Finns det nån mer som är i liknande situation?

  • Svar på tråden Vill ha fler barn men blir mest troligt inga fler.. =/
  • Anonym (Lisa)

    Lite samma sits här, jag har ett barn som går i mellanstadiet nu. Förutom det faktum att jag och pappan är nästintill jämngamla.
    Vi vet inte heller om vi vill ha fler barn. Eller jag vill, men jag blir så förtvivlat ledsen varje gång vi pratar om det och han tycker väl att det är jobbigt att jag blir det när han egentligen bara uttrycker sin rätt att inte vilja ha fler.
    Så det är en svår fråga.
    Fast vi har det väldigt bra och vårt barn har många vänner plus kusiner nära i ålder så det funkar ändå. Vi tar ofta med kompisar på utflykter och så för att kompensera. Men längtan är svår att hantera när den kommer. Vi börjar också närma oss 40 så vi har inte hur många år som helst på oss...

Svar på tråden Vill ha fler barn men blir mest troligt inga fler.. =/