• AlexandraJohansson

    IVF 2016 sep/okt

    Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

    vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

    Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!

  • Svar på tråden IVF 2016 sep/okt
  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 14:34:23 följande:

    Hej alla glada! Vill gärna komma i kontakt med par som ska göra IVF!

    vi kanske kan bli ett glatt gäng som kan träffas & dela våra postiva/negativa historier med varandra!

    Det brukar ju vara så att allting går i en berg & dalbana. men till sist får vi alla det mest värdefulla & fantastiska som alla av oss har längtat efter!


    Vi gör IVF nu, fjärde gången gillt Långa protokollet, så sprayar just nu.
    Finns en aktiv september-grupp också, som du säkert sett. Å andra sidan har typ folk kommit skitlångt i den fastän det inte ens är september. Så för min del kan jag gärna skriva här också. Kram!
  • AlexandraJohansson

    åh vad kul att du kom in i denna gruppen.

    usch så jobbigt för dig med 4 ggr :/

    är det missfall tidigare då eller?

    bor du i närheten av hallands trakten?

    i slut ändan vill jag hitta en glatt gäng som kan ses & ha trevligt tillsammans.

  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 16:56:49 följande:

    åh vad kul att du kom in i denna gruppen.

    usch så jobbigt för dig med 4 ggr :/

    är det missfall tidigare då eller?

    bor du i närheten av hallands trakten?

    i slut ändan vill jag hitta en glatt gäng som kan ses & ha trevligt tillsammans.


    Nej det är inte missfall. Det är misslyckade försök. Det har inte blivit något, helt enkelt. Är det här ert första försök antar jag?

    Nej jag bor i Kronobergs län
  • AlexandraJohansson

    okej. men vad tråkigt ändå. ja det är vårt första försök.

    kan tänka mig så besviken & ledsen man blir när det inte bli + på stickan. jag håller alla tummarna för er att det ska bli ett + nästa gång såklart!

  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 17:54:04 följande:

    okej. men vad tråkigt ändå. ja det är vårt första försök.

    kan tänka mig så besviken & ledsen man blir när det inte bli + på stickan. jag håller alla tummarna för er att det ska bli ett + nästa gång såklart!


    Ja det blir man definitivt. Samtidigt får man försöka tänk på att i IVF-sammanhang så är man inte så ovanlig.. Väldigt få lyckas på första försöket. Och endast 60 procent på tre.. Så.. Ja. Men det är helt klart en jobbig process. På alla vis.
    Tack, jag hoppas också vi lyckas den här gången nu
  • AlexandraJohansson

    jo jag har förstått det.. googlat som en galning varenda kväll i 2 år cirka..

    ni är verkligen värda denna gången efter alla försök:)

    du kan väl fortsätta berätta sen efter nästa försök.

    kul att prata med fler som har gjort IVF eller som ska göra IVF.

  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 18:04:09 följande:

    jo jag har förstått det.. googlat som en galning varenda kväll i 2 år cirka..

    ni är verkligen värda denna gången efter alla försök:)

    du kan väl fortsätta berätta sen efter nästa försök.

    kul att prata med fler som har gjort IVF eller som ska göra IVF.


    Tack! Ja, jag hoppas att det ska gå vägen nu. Det bara måste göra det Vi kan väl följas åt under vägens gång? När kör ni igång och vilken metod?
  • AlexandraJohansson

    absolut, låter som en bra idé att höras av på vägen längre fram. vi kör kort protokoll.

    ringde in för ett par dagar sedan vid mens & hoppades att vi skulle börja då men fanns ingen plats så nu får jag vänta tills mensen kommer i september igen & hoppas på tur då!:)

  • Regnbågsdröm
    AlexandraJohansson skrev 2016-08-28 19:04:42 följande:

    absolut, låter som en bra idé att höras av på vägen längre fram. vi kör kort protokoll.

    ringde in för ett par dagar sedan vid mens & hoppades att vi skulle börja då men fanns ingen plats så nu får jag vänta tills mensen kommer i september igen & hoppas på tur då!:)


    Hoppas ni får börja i september istället. Vart går ni?
Svar på tråden IVF 2016 sep/okt