• Anonym (Illa till mods)

    Köra bil efter tre glas vin?

    Jag var ute med en kompis förra helgen, och fick sedan höra att hon körde hem trots att hon hade druckit tre glas vin. Det är väl inte ok? Hon ljög dessutom och sade att hon hade ställt bilen. Jag tycker att det känns minst sagt olustigt. Hur tar jag upp det här med henne? 

  • Svar på tråden Köra bil efter tre glas vin?
  • Anonym (asdf)

    Varför känner du dig olustig? Vad vore syftet med din konfrontation?

  • Anonym (B)

    Nästa gång tar du hennes bilnycklar. 

    Om det inte går håller du ett öga på henne och ringer polisen så de stoppar henne innan hon kör ihjäl någon annan än sig själv.

    Hon kan tydligen inte hantera alkohol och behöver stoppas innan något som inte går att ångra händer.

  • Anonym (Hmmm)

    Varför ska du ta upp det med henne?

    Under hur lång tid drack hon vinet?

    Hur vet du att hon körde?

  • Anonym (Va)

    Jag skulle sluta umgås med henne! Hon har tydligen inte alls den moral och det sunda förnuft jag vill ha bland mina vänner. Och nästa gång jag misstänker att hon är ute och kör med alkohol i kroppen ringer jag polisen.

  • Anonym (asdf)

    Kanske hon hade en alkomätare i bilen. Och körde hem nykter.

  • Anonym (qq)

    givetvis inte alls ok! Man ska inte köra ens efter ett glas. Risken är ju väldigt hög att hon hamnar i en olycka till slut. 

    ge henne länkar att läsa o ungdomar som dött i trafikolyckor pga alkohol. Finns tyvärr alltför många såna artiklar 

  • Anonym (daf)

    Du gör inget nu, men nästa gång skickar du polisen efter henne

  • Anonym (asdf)
    Anonym (qq) skrev 2016-08-28 18:08:24 följande:

    givetvis inte alls ok! Man ska inte köra ens efter ett glas. Risken är ju väldigt hög att hon hamnar i en olycka till slut. 

    ge henne länkar att läsa o ungdomar som dött i trafikolyckor pga alkohol. Finns tyvärr alltför många såna artiklar 


    Fel. Man ska inte köra alkoholpåverkad.
Svar på tråden Köra bil efter tre glas vin?