• Äldre 29 Aug 04:22
    1958 visningar
    6 svar
    6
    1958

    Kan hon ha rökhosta? Vi har barnen varannan vecka och pappan röker och han vägrar lyssna på mig.

    Vi har barnen varannan vecka och mina döttrars pappa har börjat röka, utomhus på balkongen såklart men det sätter sig i hans kläder o det luktar rök inne hos han ändå.

    Vi har barnen varannan vecka o flera gånger har min yngsta dotter kommit hostig därifrån. Hon mår bra övrigt. Det är precis som rethosta. Hostar dag som natt. Sedan går det över men det kan ta nån/några veckor . sen dröjer der några veckor så har hon hosta igen när hon kommer till mig.

    Tänker imorgon ringa till vårdcentralen. Kan de kolla upp vad hostan beror på? Om det är rethosta pga röken, vad ska jag göra då? Pappan vägrar lyssna på mig :(

  • Svar på tråden Kan hon ha rökhosta? Vi har barnen varannan vecka och pappan röker och han vägrar lyssna på mig.
  • elyse
    Äldre 29 Aug 05:50
    #1

    Jag tänkte på mögel när du beskrev det där. Det känner man sällan själv. Kan vara värt att kolla upp.

  • Äldre 29 Aug 08:20
    #2
    elyse skrev 2016-08-29 05:50:59 följande:
    Jag tänkte på mögel när du beskrev det där. Det känner man sällan själv. Kan vara värt att kolla upp.
    Jag tänkte också på mögel. Om pappan röker utomhus, så kan det bli hosta om flickan är överkänslig, men inte så det sitter i flera dagar. Mögel eller pälsdjur verkar troligare.
  • Äldre 29 Aug 09:11
    #3

    Åh nej mögel. Vi har mögel i vårt hyreshus i tvättstugan som är på källarplan. Strax under oss. Tanken har också slagit mig att hon kan hosta pga mögel. Har varit i kontakt med hyresvärden men dem gör ingenting åt det :( kan man på nåt vis få reda på om det är pga mögel?

  • Äldre 29 Aug 09:44
    #4

    Vi ska träffa doktorn dag och då ska jag ta upp det.

  • elyse
    Äldre 29 Aug 11:52
    #5
    ljuvliga skrev 2016-08-29 09:11:50 följande:

    Åh nej mögel. Vi har mögel i vårt hyreshus i tvättstugan som är på källarplan. Strax under oss. Tanken har också slagit mig att hon kan hosta pga mögel. Har varit i kontakt med hyresvärden men dem gör ingenting åt det :( kan man på nåt vis få reda på om det är pga mögel?


    Börja med att fråga en kompis om h*n tycker att det luktar mögel hemma hos dig.
  • Äldre 30 Aug 00:24
    #6

    Ingen som varit här säger att det luktar mögel. Jag har aldrig känt mögellukt. Det luktar extremt nere i källaren iaf.

    Vi var till doktorn idag och han nämnde astma eller att hon har känsliga luftvägar. Han skulle skicka kallelse om tre månader igen för att höra hur det har gått.

    Jag tänker fortfarande på att barnen utsätts för röklukt :( och pappan vägrar lyssna på mig. Han blir så motsträvig och arg :( För mig är det en självklarhet att jag måste anpassa mig ifall hon har astma/känsliga luftvägar. Det borde vara självklart för alla. Vad gör jag om han inte lyssnar? Jag vill inte att barnen utsätts för passiv rökning.

Svar på tråden Kan hon ha rökhosta? Vi har barnen varannan vecka och pappan röker och han vägrar lyssna på mig.