• Lilla My 33

    Syskonförsök IVF aug 2016

    Hej!

    Finns det fler som just nu genomgår syskonförsök med IVF just nu? Vi fick vår första son 2012 efter ett lyckosamt IVF på första utplocket. Nu har vi försökt med otaliga IVF försök under drygt 1 år utan framgång.
    Vi började med ett frysförsök som återstod från behandlingen 2012, och sedan har vi genomgått ytterligare 4 äggutplock totalt som lett till 3 stycken återföranden men inget till frysen.
    Vi är nu inne på sluttampen av våra försök vilket är en känslomässig bergodalbana. Om vårt ägg inte tar sig denna gång kommer vi troligen sätta punkt för denna resa. Men hur gör man det egentligen? Bestämmer att det inte blir fler barn? Jag står inte ut med tanken på att säga förväll till den familjebild vi sett framför oss. Men någonting måste det ta slut och säga att nu räcker det!
    Men ännu finns hoppet då jag ruvar på ett 5 cellgift embryo med fragmenteringar insatt dag 2. Finns det fler därute?

  • Svar på tråden Syskonförsök IVF aug 2016
  • HannaFia01

    Samma här.. Fick en pojken 2013 och har nu under våren som gått gjort 5 insättningar. Ingen lycka än så länge... Fick ett plus i juni men visade sig vara en ofostrig graviditet och fick ta tabletter för att få ut det då kroppen inte förstod att den inte var gravid. Det var tufft! Att få besked om "att det inte såg bra ut alls" i när jag trodde jag var i vecka 9 höll på att knäcka mig helt. Nu har vi 1 försök kvar av ett 3-pack. Tror det blir sprutdags i mitten av september. Vårens försök kändes ok för jag trodde hela tiden att vi skulle lyckas. Har ju trots allt redan 1 barn.. Men nu efter 5 insättningar av "perfekts embryon" så är jag inte så säker längre och det känns som det börjar närma sig slutet. Försöker ställa in mig på att det kanske bara blir ett barn. Vissa dagar känns det ok, andra väldigt sorgligt. Värst är när sonen frågan om jag har en bebis i magen eller andra barn frågar var för vår inte har ett syskon..

  • Lilla My 33

    HannaFia, jag förstår precis vad du menar. Vår son frågar också ofta och undrar när han ska få ett syskon eller om min mage ska väx då vi pratat om det mkt eftersom vi vart så säkra på att det kommer ju att lyckats någon gång. Då riktigt skär det i hjärtat att veta att det kan bli så att han aldrig får ett syskon:(

    Vi gjorde vad vi känner idag vår sista insättning i fredags. Idag är jag hemma med massiv huvudvärk då jag beslutat att denna gång helt sluta med kaffe. Vi vill göra allt som står i vår makt denna gång.

Svar på tråden Syskonförsök IVF aug 2016