• Äldre 29 Aug 17:06
    1810 visningar
    9 svar
    9
    1810

    Äggplock på rmc i linköping

    Jag ska till linköping för äggplock på onsdag och jag är så nervös!

    Ni som varit där och gjort det, kan ni berätta hur det går till där?

  • Svar på tråden Äggplock på rmc i linköping
  • Äldre 29 Aug 20:39
    #1

    Puffar ??

  • Äldre 29 Aug 20:39
    #2
    FruFilidutt skrev 2016-08-29 20:39:15 följande:

    Puffar ??


    Oj, det skulle inte dit några frågetecken :D
  • Äldre 29 Aug 22:51
    #3

    Hej! Jag gjorde mitt äggplock på RMC Linköping i mars. De är väldigt trevliga där! När vi kom dit fick min man lämna sitt prov o jag fick gå till en stor sal med 6 platser tror jag det är. Draperier runt varje brits och ett litet skåp för man kan låsa in kläder o så. Man får nästan ett eget litet krypin. Väl där fick jag nål o bytte om. Sen fick jag o min man efter lite väntan träffa läkaren inne i vårt krypin och efter det fick vi gå in till op-salen. Då ombytta till snygga patientkläder. Man får smärtstillande i nålen samtidigt som man kan se vad som händer på ul-skärmen. Embryologerna meddelar när de hittat första ägget. Efter det får man gå tillbaka till sitt kryp in o vila och sen får man info om hur många ägg det blev. Sen får man åka hem! Tror jag för jag blev tyvärr inlagd istället men det är ju en annan historia????

  • Äldre 30 Aug 07:22
    #4
    180611 skrev 2016-08-29 22:51:28 följande:

    Hej! Jag gjorde mitt äggplock på RMC Linköping i mars. De är väldigt trevliga där! När vi kom dit fick min man lämna sitt prov o jag fick gå till en stor sal med 6 platser tror jag det är. Draperier runt varje brits och ett litet skåp för man kan låsa in kläder o så. Man får nästan ett eget litet krypin. Väl där fick jag nål o bytte om. Sen fick jag o min man efter lite väntan träffa läkaren inne i vårt krypin och efter det fick vi gå in till op-salen. Då ombytta till snygga patientkläder. Man får smärtstillande i nålen samtidigt som man kan se vad som händer på ul-skärmen. Embryologerna meddelar när de hittat första ägget. Efter det får man gå tillbaka till sitt kryp in o vila och sen får man info om hur många ägg det blev. Sen får man åka hem! Tror jag för jag blev tyvärr inlagd istället men det är ju en annan historia????


    Tack för svar!

    Vet att det är individuellt, men tyckte du det gjorde väldigt ont? Hur mådde du efteråt? Blev du inlagd pga äggplocket?
  • Äldre 30 Aug 20:03
    #5

    Jag tyckte läkarna va bra och sjuksköterskorna trevliga på rmc. Jag åkte hem efter ca 20 min. Inget ont alls och ingen blödning efter äggplock.

  • Äldre 30 Aug 21:16
    #6
    FruFilidutt skrev 2016-08-30 07:22:44 följande:

    Tack för svar!

    Vet att det är individuellt, men tyckte du det gjorde väldigt ont? Hur mådde du efteråt? Blev du inlagd pga äggplocket?


    Nej själva äggplocket gjorde inte så ont man fick ju smärtstillande hela tiden. Så funkade bra! Sen har jag nog lite svårt att ge en bra bild av hur det är efter äggplocket för jag var överstimulerad redan innan och fick mest troligt subtorsion av ena äggstocken. Vilket du verkligen INTE ska vara ett dugg orolig för att få. De flesta mår tydligen helt ok efter. De lägger tydligen in max en person om året efter äggplock och det blev visst jag. Så nu är det klart för i år???? med andra ord blir det säkert smidigt och bra för dig!! Lycka till!!
  • Äldre 31 Aug 01:16
    #7

    Tack för era svar! Är så nervös och ligger sömnlös men imorgon fm är det färdigt! :)

  • Äldre 2 Sep 21:45
    #8

    Hur har det gått för dig?

  • Äldre 16 Sep 09:43
    #9
    180611 skrev 2016-09-02 21:45:32 följande:

    Hur har det gått för dig?


    Det gick bra! 16 ägg fick dom ut, 8 av dom befruktades och vi fick tillbaka ett den 2/9 och 3 till frysen.

    Har dock haft blödningar i 2 dagar nu så hoppet om att det tagit sig är inte speciellt stort.
Svar på tråden Äggplock på rmc i linköping