• Äldre 31 Aug 10:42
    31681 visningar
    9 svar
    9
    31681

    Köpa ny säng: Hur är Sängfabriken på Lets Deal?

    Hejsan!

    Första gången jag skriver här men jag har ofta kommit in på Familjeliv för att hitta hjälp om annat så jag tänkte testa jag med Glad

    Jag ska köpa en ny säng men vill inte betala för mycket (vem vill det egentligen Flört)
    Jag såg på Lets deal att Sängfabriken brukar ha intressanta erbjudanden. De ser ju fina ut, men är det någon som har testat? Har kikat lite på deras hemsida också men vet inte vad jag ska tycka (http://sängfabriken.se/)

    Eller har ni kanske något annat förslag?

    Tack för hjälpen!
  • Svar på tråden Köpa ny säng: Hur är Sängfabriken på Lets Deal?
  • Äldre 31 Aug 10:51
    #1

    Hur själva sängarna är vet jag inte.

    En kompis tänkte köpa därifrån, hon beställde och betalade.

    Leveranstiden skulle vara ett par veckor. När 4 veckor gått och sängar kommit, ringde honoch då lovade de att sängarna skulle komma inom 1 vecka.

    Inga sängar kom.

    Hon ringde igen och fick beskedet att det var något med leverans eller fabriken och det skulle ta mellan 4-8 veckor innan sängarna skulle komma.

    Hon sa till dem att hon ångrade köpet och pengarna betaldes snabbt tillbaka till hennes konto.

    Som tur var hade hon inte gjort sig av med de gamla sängarna.

    Det blev Jysk i stället och hon är supernöjd med det köpet.

  • Äldre 31 Aug 17:35
    #2
    Jag köpte nyligen säng därifrån och är supernöjd! Köpte däremot inte via Lets deal utan på plats i deras fabrik. De höll leveranstiden :)
  • Äldre 1 Sep 15:22
    #3
    Bestemor skrev 2016-08-31 10:51:54 följande:

    Hur själva sängarna är vet jag inte.

    En kompis tänkte köpa därifrån, hon beställde och betalade.

    Leveranstiden skulle vara ett par veckor. När 4 veckor gått och sängar kommit, ringde honoch då lovade de att sängarna skulle komma inom 1 vecka.

    Inga sängar kom.

    Hon ringde igen och fick beskedet att det var något med leverans eller fabriken och det skulle ta mellan 4-8 veckor innan sängarna skulle komma.

    Hon sa till dem att hon ångrade köpet och pengarna betaldes snabbt tillbaka till hennes konto.

    Som tur var hade hon inte gjort sig av med de gamla sängarna.

    Det blev Jysk i stället och hon är supernöjd med det köpet.



    Tack för svar!

    Men din vän tyckte att de låg i samma klass som Jysk då, eftersom hon köpte därifrån sen?
  • Äldre 1 Sep 15:23
    #4
    Yosie skrev 2016-08-31 17:35:21 följande:
    Jag köpte nyligen säng därifrån och är supernöjd! Köpte däremot inte via Lets deal utan på plats i deras fabrik. De höll leveranstiden :)
    Kul att höra att ni är nöjda :)
  • Äldre 1 Sep 15:28
    #5

    Jag rekommenderar verkligen ana sängar ???? Bra pris och snabb leverans. Riktigt bra kvalité

  • Äldre 1 Sep 20:35
    #6
    Konkaronka skrev 2016-09-01 15:22:57 följande:

    Tack för svar!

    Men din vän tyckte att de låg i samma klass som Jysk då, eftersom hon köpte därifrån sen?


    Hon tyckte de på lets deal var snygga.

    Tror de hon köpte på jysk var dyrare. Väldigt nöjd är hon i alla fall.
  • Äldre 11 Oct 21:02
    #7

    Vi har precis köpt en Stockholm ground via lets deal ifrån sängfabriken. Det tog ca 1.5 vecka tills vi fick ett meddelande att sängen skulle komma dagen efter, riktigt snabbt! Än så länge är jag supernöjd med den men det tar ju såklart ett tag innan man vet ordentligt. Väldigt trevlig personal har de hos sängfabriken också, ringde för at kolla om man kunde ha medium på ena sängen och fast på den andra och det var inga som helst problem, så all tummen upp ifrån oss! Riktigt snygg och skön säng ????

  • Äldre 21 Jul 17:58
    #8

    VARNING!!! Sängfabriken är en bluff riktigt dålig kvalité och kundservice!!

  • Äldre 13 Sep 23:16
    #9

    Hej,

    Jag funderar nämligen också på att köpa en kontineltal säng fr just sängfabriken. Någon som har mer erfarenhet av hur kvalitén är på sängen? Ex, bäddmadrassen?!

Svar på tråden Köpa ny säng: Hur är Sängfabriken på Lets Deal?