• Myhanna

    Resa! Någon som varit på Zanzibar i December?

    Vill gärna komma i kontakt med någon som varit i Zanzibar, själva åker vi i december jag och min familj!

  • Svar på tråden Resa! Någon som varit på Zanzibar i December?
  • Myhanna
    Alexi skrev 2016-09-01 14:50:53 följande:
    Har varit på Zanzibar men i slutet av september.

    Hej tack för svar, vad roligt! Var det länge sedan? Hur var det med myggen? Stördes du något av dem? Besökte du Stonetown? Tack på förhand
  • Alexi

    Ca tio år sedan. Skulle faktiskt inte åka dit igen. Bodde på en jättefin resort på södra delen. Ön var väldigt ful, det vi såg när vi åkte från flygplatsen. Stranden väldigt skräpig av naturskräp, dvs inte alls så vit och slät som man trott. Vass botten!

    Stonetown var vi i en kväll. Väldigt speciellt. För mig väldig känsla av otrygghet men det är kanske skillnad på hur van man är att sticka ut så mycket som man gör som vit turist.

  • Myhanna
    Alexi skrev 2016-09-01 15:06:38 följande:
    Ca tio år sedan. Skulle faktiskt inte åka dit igen. Bodde på en jättefin resort på södra delen. Ön var väldigt ful, det vi såg när vi åkte från flygplatsen. Stranden väldigt skräpig av naturskräp, dvs inte alls så vit och slät som man trott. Vass botten! Stonetown var vi i en kväll. Väldigt speciellt. För mig väldig känsla av otrygghet men det är kanske skillnad på hur van man är att sticka ut så mycket som man gör som vit turist.

    Okej men så tråkigt att detta blev din upplevelse Behövde ni långärmat och långbent i Stonetown? Märkte ni av myggor?
  • Alexi

    Vi hade det jättebra på den resorten vill jag säga bara. Men det var en resort för typ bröllopsresor så det är ju inget man åker på som familj.

    Myggor, kommer inte ihåg det som någon stor grej. Massa vaccinationer innan förstås.

    Vi hade väl sunt förnuft för klädseln men kommer inte ihåg i detalj. Hade nog inte långärmat i alla fall.

  • amandaw

    Jag va i Tanzania i 3 månader förra året. 2 veckor av dem var jag på Zanzibar det var i mars, men jag tror december är bra för det är mellan regnperioderna.

Svar på tråden Resa! Någon som varit på Zanzibar i December?