• Äldre 2 Sep 07:23
    1950 visningar
    6 svar
    6
    1950

    Tycker Temabo ljög för oss

    För ca 1 år sedan gick boendet jag jobbade för över från kommunalt till Temabo.
    De verkade bra och de lovade oss att få ha kvar önskeschemat.

    NU har det ändrat sig och säger att vi ska ha ett grundschema som man kommer kunna "öppna upp" och ändra. Vilket jag tror endast betyder att man kommer kunna byta med kollegor om de går, vilket kommer bli rätt krångligt.

    Jag är så sjukt förbannad. Jag anser att de ljugit för oss. Jag vill inte ha fast schema.

    För övrigt tycker jag det är bra på huset, har inte bestämt om jag ska stanna kvar eller inte.

  • Svar på tråden Tycker Temabo ljög för oss
  • Caramb­olan
    Äldre 2 Sep 07:32
    #1

    De upptäckte väl hur krångligt det är att schemalägga med önskescheman.

  • Äldre 2 Sep 11:13
    #2

    Fast de lät er ju ha kvar era önskescheman i ett år så jag tycker inte att de har ljugit för er. De har antagligen upptäckt under den här tiden att det inte funkar, kanske för mycket administration, osäkerhet i planeringen eller annat. 

    Ljugit hade de gjort om de hade sagt att det skulle vara kvar och sedan direkt tagit bort det. 

    Det är lite som när min dotter anklagar mig för att ljuga när jag först säger en sak och sedan dyker det upp nya förutsättningar eller något som gör att det inte fungerar. Jag ljög inte när jag sa det första gången för jag har haft uppriktiga ambitioner om att det ska bli så som jag sa. Sedan när jag upptäckt att det inte fungerar så har jag fått ändra mig. 

  • Mlady
    Äldre 2 Sep 11:42
    #3

    Jag jobbar också för temabo.

    Mycket löften som de inte håller, tyvärr :/

  • Äldre 2 Sep 15:14
    #4

    De sa att vi skulle få ha kvar de

  • Äldre 2 Sep 15:14
    #5
    Mlady skrev 2016-09-02 11:42:56 följande:

    Jag jobbar också för temabo.

    Mycket löften som de inte håller, tyvärr :/


    Ja :(
  • Äldre 3 Sep 06:46
    #6
    Humlan88 skrev 2016-09-02 15:14:19 följande:

    De sa att vi skulle få ha kvar de


    Och det har ni ju haft och nu har de kommit fram till att det av någon anledning inte fungerar. Om ni blir upprörda så tycker jag ni ska fråga varför och få en förklaring istället för att bara gå runt och säga att de ljuger.
Svar på tråden Tycker Temabo ljög för oss