• Guffy78

    Bim oktober 2016

    Någon med Bim i Oktober? Blev försenad Mens i augusti så det blev att min nästa Bim är i oktober istället. Så välkomna ni som kämpar för ett plus och låt oss att följas åt.

  • Svar på tråden Bim oktober 2016
  • Micka!

    Mensen är på g, om den kommer som den ska, (har haft spottings i några dagar) har jag nästa bim 2 oktober, hoppas på en junibebis!

    Vill bara att mensen ska vara över, så man får försöka på nytt!

    Planerar mitt fjärde barn!

  • Micka!

    Tänkte prova med jättenattljusolja och grapefruktjucie den här månaden, blev gravid när jag prövade det sist, så jag provar igen! Blir 6:e försöket nu hoppas på ett fint plus

  • melinalium

    Min man fick virus förra månaden, men samtidigt så uteblev min ÄL så det blir vårt första försök den här månaden. Har regelbunden cykel på 28 dagar och känner alltid när jag har ÄL. Så det kändes lite konstigt när den inte kom och så fick jag mellanblödningar. Vet inte alls vad det beror på. Men nu är vi redo och hoppas att vi inte får några hinder den här månaden! Väntar mens den 9 september och BIM den 7 oktober. Så himla spännande att få se alla som plussar!

  • MissUniverse

    Hade BIM nu i helgen och fick mensen idag.. Det var vårt andra försök så nu är det bara att invänta ÄL igen och göra ett tredje försök. Hoppas verkligen det tar sig! BIM borde bli i början på oktober :)

  • Micka!

    Hoppas ni andra blir gravida och får junibebisar, jag

    verkar vara gravid, tog ett test idag, var svagt, tar ett nytt om 3 dagar! Hoppas bara att allt står rätt till.

  • FlikkanM

    Hoppar gärna med här!

    Har precis avslutat behandling för att återställa allt efter ett upptäckt MA i v 10+3. Så vi tänkte sätta igång igen i oktober, invänta en mens i september och sen köra, om allt ser bra ut efter återbesöket till gyn på fredag.

    Ska medvetet försöka hoppa över september vilket känns och låter super konstigt men måste väl ge livmodern en chans att återhämta sig.

    Ska fråga läkaren på fredag om hon ser hur äggstockarna ser ut så jag kan få ett hum om cykeln.

    Så vet inte än när jag har BIM men hoppas det tar sig direkt :)

  • Guffy78
    melinalium skrev 2016-09-02 18:14:27 följande:

    Min man fick virus förra månaden, men samtidigt så uteblev min ÄL så det blir vårt första försök den här månaden. Har regelbunden cykel på 28 dagar och känner alltid när jag har ÄL. Så det kändes lite konstigt när den inte kom och så fick jag mellanblödningar. Vet inte alls vad det beror på. Men nu är vi redo och hoppas att vi inte får några hinder den här månaden! Väntar mens den 9 september och BIM den 7 oktober. Så himla spännande att få se alla som plussar!


    Jag känner igen det här med mellanblödningar . Haft det ett par ggr själv. Det är ok några enstaka ggr dock ska kollas upp om det händer för ofta. Sedan finns det ÄL blödning som inträffar precis innan ÄL eller under ÄL . Då är man extra fertil- släpper rejält ägg dom orsakar blödning. Hoppas ni får ett fint plus.
    Micka! skrev 2016-09-04 09:42:03 följande:

    Hoppas ni andra blir gravida och får junibebisar, jag

    verkar vara gravid, tog ett test idag, var svagt, tar ett nytt om 3 dagar! Hoppas bara att allt står rätt till.


    Har din spottings upphört nu? Hoppas att testen stegrar fint då.
  • Guffy78
    FlikkanM skrev 2016-09-04 17:09:32 följande:

    Hoppar gärna med här!

    Har precis avslutat behandling för att återställa allt efter ett upptäckt MA i v 10+3. Så vi tänkte sätta igång igen i oktober, invänta en mens i september och sen köra, om allt ser bra ut efter återbesöket till gyn på fredag.

    Ska medvetet försöka hoppa över september vilket känns och låter super konstigt men måste väl ge livmodern en chans att återhämta sig.

    Ska fråga läkaren på fredag om hon ser hur äggstockarna ser ut så jag kan få ett hum om cykeln.

    Så vet inte än när jag har BIM men hoppas det tar sig direkt :)


    Det brukar gå fint om man har varit gravid precis då är kroppen extra mottaglig till graviditet. Beklagar MAt . Jag själv har annat problem- blir gravid ofta men kan inte behålla graviditet. Hoppas ni få ett fint plus i oktober.
Svar på tråden Bim oktober 2016