• Feliciaamjm

    Mensproblem :(

    Hej! Jag har en fråga som jag verkligen hoppas att någon kan hjälpa mig att svara på. Skulle verkligen uppskattas! Det är så att jag är en aktiv tjej, tränar minst 3-5 dagar i veckan( 2 dagar handbollsträning, resterande dagar gymträning främst kondition), är 18 år gammal ca 165 cm lång och väger runt 57-58 kg. Jag har gått ner ganska mycket i vikt då jag för ca 6 månader sedan vägde 68-69 kg, jag känner verkligen att jag lyckats "tighta" till min kropp lite nu. Mitt problem är att jag under mensen går upp något kilo och känner mig jättetjock! Jag tycker verkligen att det syns så tydligt på mig att magen är svullen och hela jag är "pluffsigare" och fetare under den här perioden min fråga är då , är det möjligt att öka i fettprocent under mensen? Samt se fetare ut? Eller inbillar jag mig bara? Vet att många kvinnor går upp något kilo och går efter mensen ner det igen, det gör jag med men det jobbiga är att jag tycker jag ser fetare ut..äter ganska lite också så det känns så konstigt att det syns så tydligt?

  • Svar på tråden Mensproblem :(
  • Carambolan

    Det är inte fett, det är vätska. Det är jättevanligt att kroppen binder mer vätska och att man känner sig svullen och uppblåst inför/under mens.

Svar på tråden Mensproblem :(