• AnnaHarrysson

    Hur fungerar din gps i pokemon go

    Jag har gjort denna tråden för att inte fler ska få samma besvikelse som jag. En telefon köpt till pokemon go som uppfyller alla specifikationer men vars gps inte klarat spelet. Det går inte att se vilka telefoners gps som klarar spelet. Så snälla. Dela med er av er erfarenhet. Vad har du för telefon och klarar gps:en pokemon go?

    Jag. köpte denna mobil www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/huawei-p8-lite-halebop/231715.9042/

    Gps:en fungerar dåligt. Hans gubbe hoppar runt hela tiden och gps:en laddar ofta. Gubben följer inte kartan, går i ån, står still och går åt fel håll. Mest i stan, ju fler byggnader desto fler problem. . Wifi, mobildata och plats är påsatt.

    Ni som röstar. Skriv gärna vilka mobiler ni har och hur de fungerar för att hjälpa oss som vill spela spelet.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur fungerar din gps i pokemon go
  • AnnaHarrysson

    Ni som röstar, hjälp oss genom att skriva så nåt sånt här:

    Jag köpte denna mobil: huawei p8 lite

    Gps:en fungerar dåligt. Hans gubbe hoppar runt hela tiden och gps:en laddar ofta

  • Aniiee

    Hehe, man får vad man betalar för....

    Jag har inga problem alls med gps:en, vare sig på min Xperia U eller Xperia XP.


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • AnnaHarrysson

    Så du menar att kägger jag till 500 kr kommer jag få en som fungerar? Eller menar du 1500? Vid vilken summa får jag garantier? Min son hade betalat halva själv och jag hade hellre köpt en bättre begagnad om jag vetat att billiga telefoner inte fungerade. Jag känner mig lurad

  • infochristina

    Samsung J 5 fungerar helt okey, ett par meter kan den slå på. kan få ett ryck ibland men är tillbaka direkt . 1690 kr kostade den

  • Themis

    Äsch, det hoppar runt lite på de flesta mobiler vad jag vet. 

    Jag har Samsung S6, funkar väl hyggligt men viss felpositionering och lagg får man räkna med, samt att Pokemon-kilometer (för att kläcka äggen) är rätt mycket längre än vanliga kilometer.

    Sämst är att gå runt och leta efter pokemon i ett område, för pga GPSen kan man då tappa rätt mycket av den sträcka man faktiskt rör sig. Bäst funkar att gå utåt i rak linje så att GPS-en i alla fall kan märka att man rört sig när den uppdaterar positionen.

    Att appen hänger sig, inte laddar in Pokestop eller generation av pokemon, man kan få logga in flera gånger ibland för att lyckas haka på servern osv det drabbar nog rätt många. Men ändå har vi roligt med att spela.


    Silence is golden. Duct tape is silver. /unknown
  • Mascaraklumpar

    Usch vad trist! Jag har en iPhone 6 och sonen en 4s och vi tycker det funkar bra. Men vi spelar i och för sig aldrig mitt i stan.

  • Klickerträna

    Har en iPhone 6s.
    Det enda jag inte kunnat göra är att åka tåg mellan små byar med uselt nät. Då fastnar den och hinner inte med.
    I stan/hemma och även när man gått av tåget i små byar är den jävligt exakt. Men mobilen kostade ju också en halv månadslön.

  • Meus Veritas

    Jag har en iPhone 6s och sonen en 5s och våra funkar rätt bra, vi bor mitt i centrum med ett pokistopp utanför fönstret så kan samla därifrån hemifrån. Däremot tycker jag att kläcka äggen är överjävligt för den mäter ju helt galet oftast då man får gå längre än det eg står. Trögt att även behöva ha igång appen för att den ska räkna att man gått då appen är en rejäl batteri ätare även när den står på sparläget.

  • AnnaHarrysson
    infochristina skrev 2016-09-04 23:34:30 följande:

    Samsung J 5 fungerar helt okey, ett par meter kan den slå på. kan få ett ryck ibland men är tillbaka direkt . 1690 kr kostade den


    Har du testat den i stan?
Svar på tråden Hur fungerar din gps i pokemon go