• Anonym (M)
    Äldre 17 Dec 21:43
    197675 visningar
    1651 svar
    1651
    197675

    Svenska tjejer knullar hela tiden

    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-17 21:23:04 följande:

    Jo, men varför det finns en könsskillnad där till männens nackdel. DET vore intressant att forska i. För det kan ju gärna inte vara biologiskt.


    Det finns ju en massa forskning på hur vi behandlar och tolkar flickor och pojkar och hur det påverkar vilka färdigheter de utvecklar. Att uppeätthålla sociala kontakter i privatlivet är tex sånt som flickor generellt uppfostras till.
  • Anonym (M)
    Äldre 17 Dec 21:45
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-17 21:03:02 följande:

    Är detta problematiskt, menar du?


    Jag tycker (som jag skrivit flera gånger) att det är ett problem att vi har olika förväntningar på människor utifrån kön.Att vi blir så pass begränsade som individer utifrån vår könstillhörighet och samhällets tolkningar av denna.
  • Anonym (M)
    Äldre 17 Dec 21:48
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-17 21:20:25 följande:

    Vad då, då? Jag gillar tjejer, men anser inte att de skall särbehandlas. I förhållanden kan de rent av vara underbara, vilket ju delvis beror på den kvinnliga könsrollen att vara omtänksam och empatisk.


    Jag undrade vad du känner för tjejer som blir förvånade när de har haft ett one night stand med någon och denne inte ringer nästa dag.
  • Anonym (M)
    Äldre 17 Dec 21:49
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-17 21:45:30 följande:

    Fast jag menade mer att man skuldbelägger män generellt för att kvinnor gör mer hushållsarbete. Som att män inte också hade förväntningar på sig.


    Man uppmuntrar ju även kvinnor att bryta könsroller.
  • Anonym (M)
    Äldre 17 Dec 21:53
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-17 21:48:07 följande:

    Behöver inte vara 5 %, kan vara 20-30 %. Fortfarande en klar minoritet dock.


    Ja fast det jag skrev stämmer ju ändå. Om alla kvinnor har sex hela tiden med bara 30% av männen lär de männen ha väldigt fullt upp. Det går ju inte ihop utan gruppsex eller likande.
  • Anonym (M)
    Äldre 18 Dec 05:49
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-18 00:26:36 följande:

    Men inte män? Eller vad menar du?


    Jo der var ju ett svar på ett inlägg av dig där du lyfte en fråga sär man uppmuntrar män att ändra på sig, så det var ju redan konstaterat. Läser du inläggen man svarat på innan du kommenterat?

    Det verkar ibland som att du hanterar mina (och andras) svar på dina inlägg som fristående påståenden utan att koppla dem till det sammanhang de finns i.
  • Anonym (M)
    Äldre 18 Dec 05:52
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-18 00:25:38 följande:

    Jag tycker att de är naiva som förväntar sig detta samtidigt som det är vanligt att den sortens killar sällan ringer upp dagen efter. Hur resonerar du?


    Jag har svårt att tänka mig att särskillt många (vuxna) kvinnor som medvetet har ett one night stand förväntar sig (eller ens vill) att mannen i fråga ska höra av sig nästa dag. Så det var därför jag undrade vad det är för tjejer du känner som tydligen reagerar så ologiskt. . Har jag aldrig hörtnfeån någon av mina vänner nånsin.
  • Anonym (M)
    Äldre 18 Dec 06:07
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-18 00:04:26 följande:

    Inte det det handlar om. Det handlar om att ligga med någon som är "OK" utseendemässigt istället för någon som är "wow". Kanske kvinnor skulle prova det med.


    För mig är inte utseende alls särskillt intressant (inte längd, hårfärg vikt mm i alla fall, däremot klädstil, frisyr och sånt). Jag och mina kompisaar når vi var unga föll för helt olika killar , så det var inte alls så att alla tjejer ville ha samma killar.

    Men det handlar ju om att vara med någon som man vill vara med. Varför skulle man vara med någon som man inte vill vara med?

    Och många kvinnor vill för övrigt vara med män som inte är traditionellt "snygga". Så gott som alla män har ju en relation för eller senare, jag känner korta män, tjocka män, skalliga män osv som lever lyckliga i relationer. Så de är ju också attraktiva!

    Men att vara med någon som man själv finner oattraktiv och därmed obehag att närma sig låter som ett självskadebeteende, vilket var vad denna "tråd i tråden" började med att påstå.

    Men det verkar som att vi definierar "attraktiv" på olika sätt. För mig handlar det om att jag ska känna någon attraktion till karln i fråga för att vilja vara med honom - att det ska finnas nån form av sexuell atrraktion nellan oss två. Och att vara med en person där det inte finns någon sexuell attraktion blir ju rätt meningslöst.

    Du verkar ju prata om "attraktiv" i definitionen att passa in i rådande skönhetsideal. Och då blir det ju två skilda saker vi pratar om.

    Givetvis kan kvinnor ha sex med män som inte ser ut som modeller - detta har de dlesta kvinnor också, då de flesta män faktiskt inte följer idealen till 100%. Men det gör de ju givetvis för att de finner dessa män attraktiva. Även en kort och tjock och skallig man kan vara attraktiv :)
  • Anonym (M)
    Äldre 18 Dec 06:10
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-18 00:17:55 följande:

    Märkligt att man aldrig hör feminister tala om hur skadligt detta är för männen.


    Ja det är mycket märkligt att du inte hört om du följer dessa frågor. Selektiv hörsel? Det beror i alla fall inte på att det inte m pratats om eller dorskas kring i alla fall.
  • Anonym (M)
    Äldre 18 Dec 12:33
    Anonym (Egalitarianen) skrev 2016-12-18 00:20:42 följande:

    Men specifikt den del som handlar om att män är sämre på relationer? I det fallet är det ju kvinnan som har det bättre och ideologin heter ju FEMI-nism, det borde innebära att den saken vore ointressant för feminister.


    Om du läser om feminismens historia så får du reda på varför den heter så.

    Jag har varit på många föredrag mm och lyssnat på feminister som pratar om hur män påverkas negativt av rådande könsroller.

    Det finns forskning både på hur män och kvinnors förväntas bete aig. Själv är jag intreserad av populärkultur och har läst en hel del analyser av hur män skildras där. Tex har jag en bok i hyllan som heter "screening the male, exploring masculinities in Hoolywood cinema". Boken är från 1993 så det är inget nytt fält för analys heller.
  • Anonym (M)
    Äldre 19 Dec 18:24
    Anonym (CM) skrev 2016-12-19 17:58:41 följande:

    Det är inte det jag reagerar emot. Det jag reagerar emot är att man mellan raderna vill döma folk som känner attraktion utan att ha lärt känna personen. Man verkar se det som inte lika fint på något sätt. 

    När man diskuterar attraktion och raggning så tycker jag man bör inkludera fler sätt än bara ett sätt att ragga på och ligga. 


    Jasså? Ja det har jag missat. Däremot verkar man (i diskussionen om att möjligheten att ha sex med en person som man finner oattraktiv också är ett val) utgå från att alla bör kunna känna attraktion för "vem som helst". Men märkligt nog går gränsen vid kön.

    Fast om man kan ha sex med precis vem som helst bara det är en kvinna får jagvdock vibbar av att det är en man som har en syn på kvinnon som ett sexuellt objekt, om det är det du menar med "döma". Det kan jag inte komma ifrån att jag tycker. Samt att de flesta nog ändå vill känna sig utvalda på något plan och inte totalt utvytbar. Jag vill känna mig attraktiv själv också och det för jag ju inte om jag bara reduceras till mitt kön.

    Så för mig skulle ingen som attraherades av "vem som helst" vara attraktiv för mig (om jag visste om det förstås).
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Dec 09:45
    CFly skrev 2016-12-21 09:28:27 följande:

    Ja jag tycker man dömer kvinnor och män som ser det motsatta könet som ett sexuellt objekt när det kommer till arenan vad gäller att få ligga. Jag respekterar att alla inte fungerar så och vissa vill ha en personlighet m.m. för att det ska fungera.

    Men jag tycker man också bör inkludera och visa samma respekt för de som inte behöver ha så mycket av en personlighet för att det ska fungera. T.ex. en kvinna och en man som bara ser en snygg person av motsatt kön och vill hoppa i säng. 

    Om man själv inte känner så eller kan förstå det är ju en sak. Men man kan inte utgå ifrån att det som är ok är det som man själv känner för, då utgår man bara från sig själv. Utan de kvinnor och män som bara vill ligga och ser de andra som enbart sexuella objekt för natten så ser inte jag det som något man ska döma ut utan respektera att det funkar för dem och de fungerar så. 


    Jag har har dull förståelse för att folk är olika och jagvhar inte upplevt denna tråd som att den klankar ned på folk som tex attraheras bara av ett utseende.

    Men det som det blir diskussion om är ju när vissa har det som utgpngspunkten för sex - att man (som kvinna) bör sänka sina krav och ha sex med nån man inte finner attraktiv (oavsett om det nu är utseende eller personlighet eller andra saker). Att för att det finns vissa personer som kan känna lust för sex med "vem som helst" (men ändå bara av ena könet) så bör kvinnor ändra på sig dör annars är de kräsna och det är synd om de män som "blir utan".

    Samt att när man diskuterar "lätt att få sex" är det denna grupp som blir norm. För att det finns några människor som inte bryr sig om vilka de har sex med är det de som är norm för om "man har lätt för att fånsex eller ej".

    Sen är du återbigen inne på "snygg". om attraktion inte spelar roll spelar det väl ingen roll om personen är snygg eller ej - vem som helst gäller väl då.

    Att det finns de som är ibtresserade av personer de tycker är snygga är det väl bara ts som har kritiserat och då bara när det gäller kvinnor som ska sännka sina krav och i upprepandet av det falska påståendet att det är en liten grupp män som har sex med alla kvinnor och att majoriteten av män därför blir utan sex.
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Dec 09:49
    CFly skrev 2016-12-21 09:28:27 följande:

    Ja jag tycker man dömer kvinnor och män som ser det motsatta könet som ett sexuellt objekt när det kommer till arenan vad gäller att få ligga. Jag respekterar att alla inte fungerar så och vissa vill ha en personlighet m.m. för att det ska fungera.

    Men jag tycker man också bör inkludera och visa samma respekt för de som inte behöver ha så mycket av en personlighet för att det ska fungera. T.ex. en kvinna och en man som bara ser en snygg person av motsatt kön och vill hoppa i säng. 

    Om man själv inte känner så eller kan förstå det är ju en sak. Men man kan inte utgå ifrån att det som är ok är det som man själv känner för, då utgår man bara från sig själv. Utan de kvinnor och män som bara vill ligga och ser de andra som enbart sexuella objekt för natten så ser inte jag det som något man ska döma ut utan respektera att det funkar för dem och de fungerar så. 


    Jag dår väl döetydliga att jag i det inlägg du citerade inte syftade alls på det du skriver här "snygg person". Då känner man välbattraktion för den personen? Det som har pratas om är ju att man borde kunna ha sex med personer man inte känner attraktion för. Och det håller jag med Smecker om är självskadebeteende. Inte att attraheras av utseende, det har jag inga synpunkter på alls. Men att ha sex med någon man finner obehaglig att ha sex med bara för att ha sex.
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Dec 13:56
    CFly skrev 2016-12-21 13:18:53 följande:

    Jag kan tycka att man har en viss underton i att om någon bara går på ett utseende och vill ligga med personen så är inte det lika fint o bra som om man först lär känna personen. Jag har inte skrivit att kvinnor ska ändra sig. Det får väl stå för dem som tycker så. Jag tycker att om man ska diskutera lätt att få sex så måste man ta med de som har allra lättast att få sex och de som har allra svårast att få sex för att få en hel bild av vad som pågår. Det jag tror man missar lite här är att många killar känner en attraktion av just att se någon snygg person. Det räcker för tillräcklig sexuell attraktion för att ligga utan att lära känna personen. 

    Många talar här som om det bara kan uppstå attraktion om man lär känna personen och har då inte samma förståelse för att man faktiskt kan få tillräcklig attraktion av bara utseendet. 


    Jag menade inte att du sagt så utan jag skrev om hur jag uppattar att diskussionen gått i tråden, precis som du gör nu.

    Jag uppfattar inte att tråden direkt berört att det skulle vara sämre att atraheras av utseende än något annat, men det är ju en lång tråd så det kan ju finnas någon tråd ibteåden som jag missat. Jag anser att det som handlar om attraktion mer varit till för att visa att attraktion är en viktig faktor (oavsett hur den uppkommer).

    Jag ska man diskutera de som har svårt med relationer blr man ju ta med alla och alla olika skäl. Det vlir konstigt när diskussionen går att "det är tufft att vara blyg man men alla kvinnor kan få den de vill när de vill annars har de valt det". Ska man diskutera detta på allvar och inte bara vill skuldbelägga kvinnor eller påstå hur lätt kvinnor har det bara för sakens skull oavsett om det är sant eller ej, bör man ju diskutera lite mer nyanserat. Trådstarten inbjuder inte till en sån diskussion.
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Dec 14:10
    CFly skrev 2016-12-21 13:21:31 följande:

    Med andra ord. När Smecker sa att det är självskadebeteende att ligga med de man inte finner attraktion för. Så svarade Smecker det som ett svar på när man bara gick på utseendet. 

    Alltså Smecker tolkade som att man inte kände attraktion om man bara gick på utseendet. Utan det behövdes något mer för att känna attraktion. 

    Men det jag menar är att det finns tillräckligt många personer oftast killar som faktiskt då kan få tillräcklig attraktion bara av utseendet och då faktiskt har tillräcklig attraktion för att ligga genom bara utseendet. 


    Nej, smecker sa att det var ett självskadeveteende att ha sex med någon man själv finner oattraktiv. Smecker har fört den diskussionen sen i början av tråden (främst med ts) om att det är "naturligt" att bara vilja ha sex med de man själv finner attraktiva. (Eftersom ts anser att kvinbor ska sänka sina krav)

    Jag kan inte hitta någonstans där han har skrivit att det är självskadebeteende att attraheras av ett utseende.

    Men Smecker får väl svara på det själv, men jag har läst hela tråden och vet att han diskuterar detta med attraktion ända sedan början av tråden på det sätt jag skrev ovan.
  • Anonym (M)
    Äldre 21 Dec 15:41
    CFly skrev 2016-12-21 15:17:44 följande:

    Alla texter i exemplet är ju ett svar på något innan. 

    Det man skriver är ju då riktat till det som var skrivet innan och måste tolkas som ett svar på det man skrivit. Ska meningen tolkas på helt egen hand så ska det inte vara ett citat med i inlägget. 

    Om jag skriver om en specifik situation och jag får ett svar med citat på det inlägget. Så är det ett svar på den specifika situationen. Den tolkas inte då som något som gäller allt annat.


    Då tror jag snarare att diskussionen om attraktion habdlar om att du missförstått vad andra skriver. (Tråden har ju diskuterat attraktion väldigt länge). Det du tolkat som "attraherad av ett utseende" har andra menat som "ingen attraktion alls".

    Så då vet du att i alla fall inte Smecker eller jag menar att det är självskadebeteende att attraheras av ett utseende.
  • Anonym (M)
    Äldre 22 Dec 14:50
    CFly skrev 2016-12-22 14:32:44 följande:

    Ja eller att man ändrar sig vartefter man diskuterar så det ska låta bra för tillfället. 

    Vet ju både du och jag att det inte finns någon på Familjeliv som skulle ge någon annan rätt även om man tänkte på ett visst sätt tidigare. Utan då ändras ju alltid storyn till att man egentligen inte menade si eller så. 


    Vart har jag eller Smecker skrivit att det är ett självskadebeteende att atraheras av utseende?

    Jag har bara diskuterat mot dem som påstår att attraktion inte är relevant.
  • Anonym (M)
    Äldre 22 Dec 15:56
    CFly skrev 2016-12-22 15:23:51 följande:

    Som ni kanske märker så kommer vi inte vidare i denna fråga. 

    Jag kan inte få bevisat hur ni tänkte och ni kan inte få bevisat hur jag tänkte. Vilket enbart blir ord mot ord och resultat en diskussion som bara går ut på att jaga rätt över den andre. Med andra ord oftast en diskussion styrd av känslor vilket skapar en låg nivå. 

    Ur ett vuxet perspektiv ger inte det något mervärde att vidare diskutera då jag inte tror vi kommer komma fram till något som ger något konkret i frågan.

    Därför föreslår jag diskussionen att släppa det och gå vidare. 


    Eftersom man inte kan veta vd folk tänker får man gå på det de skrivit, blir mycket enklare så.

    Vi behöver absolut inte diskutera det vidare, finns ju ibne så mycket mer att säga :)
Svar på tråden Svenska tjejer knullar hela tiden