• milda matilda

    Vad tycker ni om namnet Simon?

    Som rubriken lyder: vad tycker ni om Simon som tilltalsnamn?

    Vi väntar en liten pojke när som helst och har svårt att enas om namn, vi har helt olika smak. Nu kom Simon upp som förslag och det är det första namnet som båda kan tänka sig. Jag tycker namnet är fint och det passar bra med syskonens namn som är ganska vanliga "svensson" namn, men även internationellt gångbara.

    Så rent spontant, är det fint eller fult? WT? Vilken typ av familj tror du väljer det namnet?

    Alla svar är välkomna! Och ja, jag bryr mig lite för mycket om vad andra tycker ;)

  • Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Simon?
  • Jag är bara jag

    Jättefint! Glad Gammalt, gediget, gångbart och inte märkligt som det så många gånger ska var nuförtiden (syftar på avarter som Cevin m.fl.).

  • milda matilda
    Jag är bara jag skrev 2016-09-05 11:16:08 följande:

    Jättefint!  Gammalt, gediget, gångbart och inte märkligt som det så många gånger ska var nuförtiden (syftar på avarter som Cevin m.fl.).


    Vad roligt, tack för svar!
  • milda matilda
    Wolt skrev 2016-09-05 11:18:21 följande:

    Fult.


    Tack för svar. Vill du utveckla varför du tycker så?
  • milda matilda
    Whitehorse1979 skrev 2016-09-05 11:23:42 följande:

    Min son heter det :)

     

    Så ja jag är ju partisk men tycker såklart att det är fint.


    Vad kul! Hur gammal är din son? Jag tänker det mer som ett 90-talsnamn, men det ligger på topp 100 2015, så helt ovanligt kan det ju inte vara :)
  • Jennie med ie

    Min son heter det så jag gillar det. Har alltid gjort det, och är över lag förtjust i många av de namn som förekommer i Bibeln. Namnet känns lagom mjukt och neutralt.

  • milda matilda

    Kul att många verkar gilla det! Jag tycker som sagt det är fint, men eventuellt på gränsen till tråkigt. Samtidigt vill jag inte ha något konstigt eller alltför uppseendeväckande:) klurigt det här med namn!

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Simon?