• lina822

    Hjälp oss med vår undulat!

    Vi har skaffat en undulat i lördags. Han bara sitter på ett ställe och vill varken äta eller dricka! Vi är jätte oroliga eftersom det har gått två dygn. Jag tänkte på spegel men har lästa att det är inte så bra. Snälla ni som vet vad ska vi göra?

  • Svar på tråden Hjälp oss med vår undulat!
  • Anonym (ensam är ledsen)

    Skaffa en till undelat...Undelater är flock fåglar och blir deprimerade av att vara ensama... 

  • lina822

    Ok, det har vi tänkt på. Men vad händer om vi inte skaffar en till? Dör de eller? Ville att han skulle bli tam då vi är en jätte glad familj. Funkar det? Eller de måste vara två? Det sa de inget om i butiken.

  • Jag är bara jag
    Anonym (ensam är ledsen) skrev 2016-09-05 16:16:37 följande:
    Skaffa en till undelat...Undelater är flock fåglar och blir deprimerade av att vara ensama... 
    Inte alls. Vi har haft flera undulater och de var inte ett dugg deppiga. Det ser man ju faktiskt på dom.
  • Anonym (djur)

    Absolut ingen spegel. Då kommer han verkligen varken äta eller dricka. Skaffa en hona till honom då två hanar kan bråka. Undulater ska inte vara ensamma. Vi har två st, en hona och en hane.

  • lina822
    Jag är bara jag skrev 2016-09-05 16:23:31 följande:
    Inte alls. Vi har haft flera undulater och de var inte ett dugg deppiga. Det ser man ju faktiskt på dom.
    Menar du att han kommer att må bra ? Eller om han är deppig efter två dygn så blir det så för alltid? Har haft en undulat som liten och han var jätte glad och levde med oss i många år.
  • Anonym (djur)

    Eftersom han är ensam kommer han fastna där. Jag ville se våra fåglars reaktion när jag satte in min handapegel. Våran hane blev besatt och satt där flera timmar i sträck och då hade han sällskap. Va tror du kan ska med en ensam då? Behöver inte bli så, men sätter ni en spegel kan han bli glad över "sällskapet" och fastna där och tyna bort. Märker du de och tar bort spegeln kommer han bli ännu värre, för nu är han ensam igen.

  • Anonym (djur)

    Vi tog bort den efter 4 timmar eftersom han inte slet sig från den. Var ju en annan fågel än honan i buren äntligen. Men han tog inte skada när jag tog bort den, han hoppade glatt till honan istället som passade på att sova när kan durpade ut. Han är mycket mer livlig och vill leka mer :)

Svar på tråden Hjälp oss med vår undulat!