• Malva2015

    Förändrade rörelser

    Min bebis är en livlig krabat. Nästan så det är riktigt obehagligt med armar och ben som står ut "utanför magen".
    Men ibland vänder hon sig på något sätt så sparkarna och rörelserna blir svårare att känna.
    Nu är jag i v 31 och i en hel vecka har hon legat sådär konstigt så jag inte riktigt känner hennes busiga rörelser.
    Några gånger per dag känner jag dock hur det sparkas ner mot mitt underliv och hur magen skakar till ibland så jag vet ju att hon är där men kan inte hjälpa att bli orolig då rörelserna ändå inte är sådär "pigga " som de är när hon ligger utåt.

    Någon som också har sånna här perioder med sin bebis?
    Vill att hon ska vända sig utåt igen!!:((

  • Svar på tråden Förändrade rörelser
  • Malva2015
    Malva2015 skrev 2016-09-06 07:11:58 följande:

    Min bebis är en livlig krabat. Nästan så det är riktigt obehagligt med armar och ben som står ut "utanför magen".
    Men ibland vänder hon sig på något sätt så sparkarna och rörelserna blir svårare att känna.
    Nu är jag i v 31 och i en hel vecka har hon legat sådär konstigt så jag inte riktigt känner hennes busiga rörelser.
    Några gånger per dag känner jag dock hur det sparkas ner mot mitt underliv och hur magen skakar till ibland så jag vet ju att hon är där men kan inte hjälpa att bli orolig då rörelserna ändå inte är sådär "pigga " som de är när hon ligger utåt.

    Någon som också har sånna här perioder med sin bebis?
    Vill att hon ska vända sig utåt igen!!:((


    Ska tillägga att jag har en doppler och hjärtljuden är lika fina som vanligt..
  • syntharen

    Så länge du känner henne regelbundet är det ingen fara. Jag kände liknande med min son i magen nu, min BM förklarade att dom fortfarande har mycket plats och om dom lägger sig med armar och ben in mot din rygg så känns det väldigt mycket mindre.

  • MajaEvelina

    Hej

    Jag upplevde samma sak i den veckan och då hade bebis både vänt sig med huvudet nedåt samt hade ryggen utåt. Nu i vecka 36 har rörelsernas karaktär förändrats och då blir man orolig för det - det tar aldrig slut att oro sig alltså :-/ 

    Du ska se att det är lugnt och att precis när du vant dig vid den nya känslan du har nu så kommer något nytt hända igen.

    Kram 

Svar på tråden Förändrade rörelser