• 1900920802

    Håll i sidan av magen!

    Hej! Jag är i v 16+6 idag.

    Någon som haft/har håll i sidan av magen vid grav nån gång? Menar inte er som är höggravida nu för då har man oftast ont pga bebis sparkar. Utan jag menar er som är i ungefär samma vecka som jag!

    Fick lite håll imorse som höll i sig till och från i en timme. Sen blev de värre å lära sätta mig ner å vila, hållen höll i sig i en kvart i rad, sen kom och gått sen dess.. (under idag bara)

    De känns precis under revbenet ner till blygdbenet i vänster sida av magen alldeles för att jag varit ute och sprungit och fått håll. Någon som haft lika? Svara gärna :)

  • Svar på tråden Håll i sidan av magen!
  • Cyanea

    Jag hade så under min graviditet. Det var ligamenten som spökade. Det började ganska tidigt och kunde göra riktigt, riktigt ont. Jag kunde få det bara av att promenera en kortare sträcka. Det kanske är det du har också? 

  • 1900920802
    Cyanea skrev 2016-09-06 16:36:55 följande:

    Jag hade så under min graviditet. Det var ligamenten som spökade. Det började ganska tidigt och kunde göra riktigt, riktigt ont. Jag kunde få det bara av att promenera en kortare sträcka. Det kanske är det du har också? 


    Hoppas verkligen de! Blev så orolig så vi sitter vid gyn å väntar nu på att få komma in å se ifall de skulle va nåt med bebisen.. usch orolig gånger tusen!
  • Cyanea
    1900920802 skrev 2016-09-06 19:47:31 följande:
    Hoppas verkligen de! Blev så orolig så vi sitter vid gyn å väntar nu på att få komma in å se ifall de skulle va nåt med bebisen.. usch orolig gånger tusen!
    Hur har det gått? Jättebra att du åkte in när du blev orolig - hellre en gång för mycket än en för lite. 
  • 1900920802
    Cyanea skrev 2016-09-07 09:00:55 följande:

    Hur har det gått? Jättebra att du åkte in när du blev orolig - hellre en gång för mycket än en för lite. 


    Tack du som frågade :) de gick väldigt bra! Hon gjorde ultraljud utanpå magen å kollade så allt såg bra ut, så vi fick se vårt lilla hjärta röra på sig! Helt underbart! Sambon var inte ett dugg nervös eller orolig, han är mer lugn, jag är mer den där oroliga som blir Nojig för minsta lilla när de gäller magen nu :D jaa men precis jag kände också så, lika bra att åka in å kolla så slipper man tänka på det :) är så glad att man åkte in och kollade å att jag var envis mot barnmorskan jag pratade med som tyckte jag skulle avvakta.. nejdå tack jag tänker inte avvakta med det här sa jag, så envis lär man tydligen vara för att få komma in! Jag tycker att dom ska erbjuda direkt att man borde komma in ist för deras " avvaktande " :)
  • Cyanea
    1900920802 skrev 2016-09-07 22:44:53 följande:
    Tack du som frågade :) de gick väldigt bra! Hon gjorde ultraljud utanpå magen å kollade så allt såg bra ut, så vi fick se vårt lilla hjärta röra på sig! Helt underbart! Sambon var inte ett dugg nervös eller orolig, han är mer lugn, jag är mer den där oroliga som blir Nojig för minsta lilla när de gäller magen nu :D jaa men precis jag kände också så, lika bra att åka in å kolla så slipper man tänka på det :) är så glad att man åkte in och kollade å att jag var envis mot barnmorskan jag pratade med som tyckte jag skulle avvakta.. nejdå tack jag tänker inte avvakta med det här sa jag, så envis lär man tydligen vara för att få komma in! Jag tycker att dom ska erbjuda direkt att man borde komma in ist för deras " avvaktande " :)
    Vad härligt att höra att det gick bra! Och det är ju alltid underbart att få se sitt lilla hjärta <3 Så var det för oss också - jag var orolig för ALLT medan maken tog det väldigt lugnt ;) 
    Bra att du stod på dig tycker jag! Fortsätt så! De finns ju till för dig och er bebis. Är man orolig ska man inte avvakta. 
    Men då låter det ju som att det kan vara ligamenten som spökar för dig. Jag kan ju varna för att jag kunde få REJÄLT ont. Sådär så jag knappt kunde andas och behövde stå blickstilla tills det värsta gick över. När det senare under graviditeten satt kvar länge använde jag värmekudde, det hjälpte ganska bra. 
  • Cyanea

    Oj, bra att jag skickar innan jag skrivit helt färdigt XD 

    Du behöver ju absolut inte få så ont som jag hade, men om det händer tänkte jag att det kanske är skönt att veta att man kan ha så utan att det är någon fara :) 

  • 1900920802
    Cyanea skrev 2016-09-08 09:51:11 följande:

    Oj, bra att jag skickar innan jag skrivit helt färdigt XD 

    Du behöver ju absolut inte få så ont som jag hade, men om det händer tänkte jag att det kanske är skönt att veta att man kan ha så utan att det är någon fara :) 


    Haha ja jag brukar själv råka skicka iväg innan man skrivit klart!! :D jaa jag är inte ofta på sjukhus å aldrig vart inlagd osv, men redan nu efter man börjat kolla magen osv så har man lärt sig att med sjukvården så gäller de att man ska vara på å envis å rättare sagt vara jävligt dryg för att.man ens ska kunna få komma och göra undersökningar. Så otroligt dåligt..

    Skillnad om dom verkligen inte hade tid å fulla rum sittandes med folk.. men vi var ensamma på hela avdelningen när vi satt å väntade på att få komma in när jag hade ont i sidan! Då undrar man ju vad dom egentligen har att göra där haha.. ja jag hoppas jag slipper få så ont som du hade. Men nu vet jag ju att de kan göra väldigt ont.. bara haft så en gång som tur är!! :) nej grabbarna är alltid så lugna av sig.. tur är väl de såklart :)
Svar på tråden Håll i sidan av magen!