• GabrielKnight

    Jag tyder dina drömmar

    Säg mig vad du har drömt, så ska jag tyda det.

  • Svar på tråden Jag tyder dina drömmar
  • Anonym (Drömmaren)

    Jag har två typer av drömmar som återkommer då och då.

    I den ena drömmen befinner jag mig i vatten. Ett stort, varmt och ljust hav. Aldrig otäckt. Jag simmar mest omkring där.

    I den andra drömmen blir jag attackerad av någon/något. Kan (oftast) vara en man, ibland ett djur. Jag gör allt för att slå ihjäl honom, jag är riktigt våldsam och orsakar honom mycket skada men han ger sig aldrig.

    Nyfiken på vad dessa drömmar kan betyda.

  • Anonym (Småbarnsmamma)

    Jag drömmer att jag blir våldtagen ofta. Senast analt av flera olika män. Vissa okända, någon som jag känner. Det är inget sexuellt alls, utan jag är livrädd o det gör så ont. Vaknar dyngsur av svett och är fortfarande jätte ledsen när jag vaknar.

  • Aniiee

    Jag drömde om en katt som hade stirrtävling med en kobra nu i natt. Natten till igår drömde jag att min lillebror sa att han skulle dricka mycket sprit den här månaden eftersom han fått sin första lön, och natten innan det drömde jag att jag åt spenatlasagne.

    Tyd gärna det om du kan....


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Anonym (Laban)

    Jag drömde att jag och min ungdomsvän var på hippiefestival där etniska gränser suddades ut mha smink, kläder och musik!

  • GabrielKnight
    Anonym (Drömmaren) skrev 2016-09-06 19:08:27 följande:

    Jag har två typer av drömmar som återkommer då och då.

    I den ena drömmen befinner jag mig i vatten. Ett stort, varmt och ljust hav. Aldrig otäckt. Jag simmar mest omkring där.

    I den andra drömmen blir jag attackerad av någon/något. Kan (oftast) vara en man, ibland ett djur. Jag gör allt för att slå ihjäl honom, jag är riktigt våldsam och orsakar honom mycket skada men han ger sig aldrig.

    Nyfiken på vad dessa drömmar kan betyda.


    Den första drömmen indikerar att du har eller kommer få framgång både i kärlek och affärer. Så var inte rädd för att prova dina vingar på dessa två områden.

    Den andra drömmen kan tyda på kampen inom dig, (den inre besten) att våga ta det där steget utanför sin bekvämlighetszon. Men rädsla och bekvämlighet/lathet är ofta två bovar vi alla får tampas med.
  • GabrielKnight
    Anonym (Småbarnsmamma) skrev 2016-09-06 19:26:06 följande:

    Jag drömmer att jag blir våldtagen ofta. Senast analt av flera olika män. Vissa okända, någon som jag känner. Det är inget sexuellt alls, utan jag är livrädd o det gör så ont. Vaknar dyngsur av svett och är fortfarande jätte ledsen när jag vaknar.


    Drömmen kan betyda att du blir våldtagen själsligt av andra människor, att du låter dem trycka ner dig utan att du står upp för dig själv. Det hänger också ofta ihop med att du ofta trycker ner dig själv med igenom negativa tankar. Att du blir våldtagen just analt är svårtolkat, men det kan tyda på att du känner en stor förnedring av det du blir utsatt för.
  • Anonym (Anna)

    Jag drömmer ofta att jag ska låsa vår ytterdörr men varje gång jag ska känna om den är låst så bara öppnar sig dörren och den går inte att låsa:..

  • GabrielKnight
    Aniiee skrev 2016-09-06 19:44:01 följande:

    Jag drömde om en katt som hade stirrtävling med en kobra nu i natt. Natten till igår drömde jag att min lillebror sa att han skulle dricka mycket sprit den här månaden eftersom han fått sin första lön, och natten innan det drömde jag att jag åt spenatlasagne.

    Tyd gärna det om du kan....


    Drömmen om Kobran och katten kan tyda på att två personer i din närhet smider ränker mot dig. Drömmen om din bror tyder högst troligt på den ungdomliga spontaniteten, att ta dagen som den kommer. Den tredje drömmen indikerar på att du är i behov av kärlek och omtanke.
  • GabrielKnight
    Anonym (Laban) skrev 2016-09-06 19:50:42 följande:

    Jag drömde att jag och min ungdomsvän var på hippiefestival där etniska gränser suddades ut mha smink, kläder och musik!


    Drömmen tyder på att du behöver få till lite mer ungdomlighet i ditt liv. Du vill komma bort en sväng ifrån ekorrhjulet.
  • GabrielKnight
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-06 20:30:26 följande:

    Jag drömmer ofta att jag ska låsa vår ytterdörr men varje gång jag ska känna om den är låst så bara öppnar sig dörren och den går inte att låsa:..


    Drömmen kan tyda på att du försöker låsa ute saker som ger dig problem. Men det är inte alltid lösningen. Ibland måste man låta saker vara, man kan själv välja hur mycket man störs av dem.
  • Anonym (Laban)
    GabrielKnight skrev 2016-09-06 20:35:38 följande:

    Drömmen tyder på att du behöver få till lite mer ungdomlighet i ditt liv. Du vill komma bort en sväng ifrån ekorrhjulet.


  • Anonym (Hmm)

    Jag drömmer ganska ofta att min man dör i en trafikolycka (han är pendlare). Eller rättare sagt, jag drömmer om mitt liv efter att han dött. Det är alltså inga tårar eller sorg. Drömmen börjar bara som ett konstaterande att han dött i en trafikolycka. Och sen ser jag hur mitt liv ser ut.

    Jag älskar min man och vill leva resten av mitt liv med honom. Därför får jag så otroligt dåligt samvete av denna dröm. Det är ingen ledsen dröm, tvärtom kan den vara riktigt trevlig ibland med ett spännande liv. Jag har funderat på om jag känner att något fattas i mitt liv med min man, men det är verkligen inget som jag kan komma på. Vi är lyckliga och gör mycket tillsammans! Därför känns det som att drömmen måste stå för något annat.

  • GabrielKnight
    Anonym (Hmm) skrev 2016-09-06 20:45:49 följande:

    Jag drömmer ganska ofta att min man dör i en trafikolycka (han är pendlare). Eller rättare sagt, jag drömmer om mitt liv efter att han dött. Det är alltså inga tårar eller sorg. Drömmen börjar bara som ett konstaterande att han dött i en trafikolycka. Och sen ser jag hur mitt liv ser ut.

    Jag älskar min man och vill leva resten av mitt liv med honom. Därför får jag så otroligt dåligt samvete av denna dröm. Det är ingen ledsen dröm, tvärtom kan den vara riktigt trevlig ibland med ett spännande liv. Jag har funderat på om jag känner att något fattas i mitt liv med min man, men det är verkligen inget som jag kan komma på. Vi är lyckliga och gör mycket tillsammans! Därför känns det som att drömmen måste stå för något annat.


    Det kan tyvärr betyda att han eller någon annan kommer att vända sig mot dig. Kanske han har hemligheter för dig som du inte vet om. Gå inte runt och bli paranoid nu, men håll koll på olika signaler.
  • Anonym (Två)

    Dröm jag fortfarande minns från barndomen.

    Jag är kanske 5 år gammal. Går utomhus bredvid min mamma som kör en barnvagn. Jag ser en indian ifrån filmen Pocahontas gåendes framför oss. Jag får för mig att hoppa upp på hans rygg och drar honom i håret. Han blir jättearg och förklarar att jag ska straffas för detta. Jag får lägga mig raklång på marken. Det är en stor publik kring oss, däribland mina föräldrar som bara ser på. Han ska hugga mig i skivor med en machete, han tänker börja vid fötterna och arbeta sig uppåt. Jag vaknar när han höjer macheten inför första hugget.

    An annan barndomsdröm: scen direkt tagen ifrån den första Jurassic park filmen. Scenen där de hjälper en sjuk triceratops. Men i drömmen så är den gravid och jag plus några till måste hjälpa den samtidigt som en hjord av dinosaurier kommer springandes emot oss, jag vet att vi kommer bli ihjältrampade om vi inte hinner få ut bebisen i tid.

    Denna drömmen drömde jag så många gånger att jag tillslut kunde styra vad som skulle hända.

  • Anonym (Förvirrad)

    Hej gabriel hade en märklig dröm inatt, brukar inte bry mig om drömmar då jag drömmer ofta men denna tog mig, min tjej vägrar lyssna på mig vilket resulterar i att hon blir våldtagen av ett gäng och jag behöver se, vi klarar livhanken precis i behåll då jag lyckas.larma polis, i drömmen had jag 0 chans att ingripa emot gänget då dem var ca 10 och beväpnade. Tror jag bröt med henne i slutet av drömmen, vad betyda

Svar på tråden Jag tyder dina drömmar