• 1a barnet

    Bf april 2017

    Hej. Tänkte höra om det är fler som har bf april 2017 som man kan diskutera vidare med? Har inga vänner som är gravida och är för tidigt att gå ut med nyheten än..


    Gravid
  • Svar på tråden Bf april 2017
  • 1a barnet

    Va skoj :)

    Har du några symtom än? Jag har inte haft så mycket mest trött faktiskt men det hinner väl komma antar jag :)

  • Väääntan

    Jag har varit en del illamående och vaknar väldigt tidigt på morgnarna å kissnödig på nätterna men annars inte mycket symtom.

  • Mami2017

    De första veckorna spydde jag och sov hela tiden men nu har det avtagit som tur är:) vaknar ca 2 gånger varje natt av att jag måste kissa. Drömmer sjukt skumma drömmar också haha!

    Vilken vecka är ni i och har ni gått upp några kg ännu? Jag är i vecka 10 och har gått upp 6 kg..

  • Väääntan

    Jag är också i vecka tio har gått ner 3,5 kg på grund av ingen matlust å kräkts en del.. Men de vänder nog snart :)

  • Väääntan

    Jag är också i vecka tio har gått ner 3,5 kg på grund av ingen matlust å kräkts en del.. Men de vänder nog snart :)

  • Diremone
    1a barnet skrev 2016-09-10 09:16:29 följande:

    Va skoj :)

    Har du några symtom än? Jag har inte haft så mycket mest trött faktiskt men det hinner väl komma antar jag :)


    Jag har inte så jättemycket symptom, har lite lätta mensvärksliknande känningar i magen ibland.. Det är väll det som jag "dragits" med. Kände järnsmak i munnen och blev lätt åksjuk strax innan jag fick reda på att jag var gravid, men det har jag inte direkt märkt av sen dess. Och härom veckan så mådde jag illa typ dygnet runt (inte så jag spydde) och var fruktansvärt trött, men det höll bara i sig någon vecka det också.. Men sen den veckan är jag inte sugen på mat, särskilt inte på grönsaker typ sallad, gurka, tomat.. Paprika vill jag knappt ens se *urk* Men överlag verkar jag vara ganska förskonad än så länge

    Jo, jag får kväljningar om jag stoppar in en kapsel i munnen (du vet sån som det är fiskolja/medicin etc i), jag behöver inte ens försöka svälja den.. Som tur är kan jag fortfarande ta tabletten med folsyra.
  • Diremone
    Mami2017 skrev 2016-09-11 15:17:16 följande:

    Vilken vecka är ni i och har ni gått upp några kg ännu? Jag är i vecka 10 och har gått upp 6 kg..


    Jag är i v. 9

    Idag väger jag ca 1 kg mer än den veckan då jag plussade, men det går upp och ner så svårt att säga
Svar på tråden Bf april 2017