• Anonym (Känslornapåutsidan)

    Ångesten

    Hur länge sitter ångesten i efter en abort?!?!
    Jag tycker jag mår hyfsat bra nu, snart 3mån efter min abort (som blev långdragen o krävde både medicinsk och skrapning), men ångesten slår till med jämna mellanrum. Sover äntligen hela nätterna, men varje morgon när jag går till jobbet kommer tankarna upp. Och ångesten smyger sig på i takt med tankarna.
    Jag vet att jag inte var förmögen att fatta ett annat beslut just då, men nu känns det som mitt livs största misstag. Kanske är 3mån väldigt kort tid i relation till beslutet?

  • Svar på tråden Ångesten
  • Anonym (Hmm)

    Det är ju så fruktansvärt olika! Jag gjorde abort för ett par månader sen men jag har redan två barn och aborten var för att vi var på gränsen till skilsmässa och ekonomin skitdålig. Jag mår inte dåligt men gjorde det innan aborten var gjord. Ville mest säga att det är ok att må dåligt ibland men om du känner att det påverkar ditt liv negativt så kanske du borde fundera på att prata med någon professionell? Det är inget ovanligt alls att behöva efter en abort och nu när det gått några månader så kanske det är dags att fundera på om det behövs? Önskar dig lycka till iaf!

Svar på tråden Ångesten