• Äldre 10 Sep 15:22
    2198 visningar
    8 svar
    8
    2198

    Påträngande Fd bonusförälder

    Hej är en 46 årig mamma som har ett problem med mitt ex, en man som själv inte har några barn. Jag har 2 barn varav den ena bor hemma med mig och den andra är utflugen och har egen familj.

    Jag träffade denna man när min dotter var 8 år , min dotter tyckte om honom nästan direkt, idag är hon 16 år.

    Vi var tillsammans i 4 år, gift i bara 3 månader, redan då började han få henne på sin sida , blev jag och han ovänner så kunde han säga ; Men nu är mamma otrevlig igen , vi går ut så kommer vi tillbaka när mamma är lite snällare , så pågick det under hela vårt förhållande till och från.

    Vi separerade för ca 3 år sedan , han har inte gått vidare i livet , han fokuserar bara på min dotter , sms till min dotter och pratar illa om mig till henne , skriver sms och kallar henne sin dotter och deras barnbarn , ringer i tid och otid, sms i tid och otid m.m

    Han har sagt att jag har förstört hans liv iom att jag har dragit ner på deras relation, att jag har förstört hans midsommar aftnar ja allt i princip.

    Det är min dotter vi pratar om.

    När vi separerade var jag dum nog att låta han och min dotter umgås flitigt men i efterhand så blev det inte så bra.

    Min dotter har inte så bra relation med sin biologiska pappa, så jag trodde att det skulle bli till något positivt.

    Jag har varit själv med min dotter sedan hon var 5 månader och vi har en bra och fin mot och dotter relation.

    Jag har vid flertal gånger sagt att jag inte vill att han kallar henne hans dotter efter 3 år, jag vill att han slutar att pressa henne med att hela tiden fråga när hon ska komma dit, om hon vill komma , att hon måste visa i handling och inte bara i ord att hon vill ha en relation med honom och Fd svärmor, att han inte ska ringa/sms när hon är hos sin pappa m.m m.m, men han respekterar inte vad jag skriver.

    Vad ska jag göra, finns det någon som har varit i samma situation , tar gärna emot råd.

  • Svar på tråden Påträngande Fd bonusförälder
  • Birgit­ta02
    Äldre 10 Sep 15:30
    #1

    Vad vill flickan? Det står inget om det i ditt inlägg. Hur känner HON inför umgänget med honom och inför hans ständiga sms:ande?

  • Anonym (C)
    Äldre 10 Sep 15:36
    #2

    Undrar åxå vad HON vill? Det är väl det mest intressanta här innan man kan ge dig ett svar på resten...

  • Äldre 10 Sep 15:45
    #3

    Hon vill träffa honom , men vill själv bestämma när, det accepterar han inte , utan det ska bara vara på hans villkor.

    När han sms till henne så vill han ha svar på en gång och då blir hon stressad.

    Det hade varit bra om dom hade haft någon form av relation , själv klart så tycker jag det.

  • Anonym (Ndnd)
    Äldre 10 Sep 15:46
    #4

    Ja, vad vill hon?

    Sen kan jag tycka att oavsett om man haft en dålig relation eller inte, så får man räkna med detta om man blandar in sina barn i sin relationer, framförallt när de är gamla nog att bestämma själva vem de träffar.

  • Anonym (C)
    Äldre 10 Sep 16:11
    #5
    masens690 skrev 2016-09-10 15:45:37 följande:

    Hon vill träffa honom , men vill själv bestämma när, det accepterar han inte , utan det ska bara vara på hans villkor.

    När han sms till henne så vill han ha svar på en gång och då blir hon stressad.

    Det hade varit bra om dom hade haft någon form av relation , själv klart så tycker jag det.


    Hon är ju så pass stor att hon själv kan bestämma, vill hon inte säger hon nej, kan hon inte svara på en gång så säger hon det. Han kan inte styra henne eller komma och lyfta in henne i bilen om hon inte vill träffas. Tycker hon att han tjatar så lär henne att HON bestämmer oavsett vad han tycker om det.
  • Äldre 10 Sep 16:12
    #6

    Min dotter var 9 år när vi träffades.

  • Äldre 10 Sep 16:21
    #7

    Saken hör till den att hon inte vågat säga ifrån honom.

  • Birgit­ta02
    Äldre 10 Sep 17:36
    #8
    masens690 skrev 2016-09-10 16:21:22 följande:
    Saken hör till den att hon inte vågat säga ifrån honom.
    Ok. Då kan jag tycka att hon byter mobilnummer, till hemligt nr som inte går att få tag på. Sen säger DU till honom att "hon klarar/vågar inte själv att styra er relation, och hon vågar inte säga ifrån. Hon hör av sig när hon vill prata med dig". Går det tror du?
    Sen finns det ett prefix för dolt nr som hon slår innan hans mobilnr (fyrkant+31+fyrkant).
Svar på tråden Påträngande Fd bonusförälder