• Anonym (TS)

    Brukar man använda samma sexleksaker med olika partners?

    Jag har bara använt sexleksaker tillsammans med en partner. Men hur gör man? Är det olika för killar & tjejer?

    Brukar man använda samma saker till flera?

    Som tjej kanske man äger en vibrator och en dildo. Använder man dessa tillsammans men flera olika partners?

    Vi säger att en kille äger ett par handbojor och en flogger. Använder hans dessa med flera olika tjejer?

    Eller en kille som köpt vibrator, dildo etc till sin tjej. Så gör dem slut. Använder han dem med flera olika partners då?

  • Svar på tråden Brukar man använda samma sexleksaker med olika partners?
  • Anonym (Ingrid)

    Jisses vilka frågor Flogger och handbojor kan man nog använda till olika , men dildos och vibrator vill jag nog ha privat. 
    Lägg den här frågan i sex o samlevnad får du svar från alla bönder som häckar där.

  • Tusselina
    Anonym (TS) skrev 2016-09-10 15:40:28 följande:
    Jag har bara använt sexleksaker tillsammans med en partner. Men hur gör man? Är det olika för killar & tjejer?
    Brukar man använda samma saker till flera?

    Som tjej kanske man äger en vibrator och en dildo. Använder man dessa tillsammans men flera olika partners?
    Vi säger att en kille äger ett par handbojor och en flogger. Använder hans dessa med flera olika tjejer?

    Eller en kille som köpt vibrator, dildo etc till sin tjej. Så gör dem slut. Använder han dem med flera olika partners då?
    Det är ju inte olika beroende på kön utan typ av leksak och hur den använts. 
    Huvudregeln om det är möjligt bör ju vara att det är något som är något som är personligt - men om man köpt något riktigt dyrt och som inte kommit i kontakt med intima delar kanske inte det är 100% görbart alltid. 

    Men till de exemplen - om tjejen äger en vibrator och en dildo som hon bara använder på sig själv så har det naturligtvis ingen koppling till partnern (är det istället så att det är något hon använder *på* partnern känns det väl lite sådär fräscht att sedan använda på någon annan, bättre ge den till den som den använts på om man bryter) - om det inte är en som är en klon av partnerns kön då kan det ju ses som något knepigt att fortsätta använda när man har en ny partner :P. 

    Handbojor kommer ju sällan i kontakt med mer intima delar och är de av metall går de ju utmärkt att rengöra fullt ut (t ex polisen använder ju inte engångs handbojor heller). 
    En flogger däremot kan beroende på material och användning vara tvunget att vara kopplat till användning på bara en person om det är absorberande material som inte kan steriliseras helt fullt ut och blodutgjutning kan skett.  

    Om man köpt en vibrator, dildo etc. till en partner är det väl lämpligen en present, något till den partnern och knappast inte något man tar tillbaka om man gör slut! Oavsett för att slänga eller användas på någon annan (yuck). 

    Koppligen du gör till kön känns lite knepig, tjejer har dildos och killar har floggers?

    Saker som kommit i kontakt med kön och könsvätskor eller andra kroppsvätskor som t ex blod måste kunna saneras ordentligt betryggande för att man ska ens överväga att använda på någon annan (ska de återanvändas på samma person bör de kunna i alla fall rengöras ordentligt) allt annat är riktigt äckligt. Det är helt oberoende på kön på den som köpt saken. 

    Dildos etc kan oftast saneras ganska väl, men brukar väl kännas lite sådär ändå. Saker som floggers och rep för bondage känns väl många gånger mer ok "mentalt" men är faktiskt mycket oftare inte hälsomässigt säkert. 
    Anonym (Ingrid) skrev 2016-09-10 15:52:34 följande:
    Jisses vilka frågor smile2.gif Flogger och handbojor kan man nog använda till olika , men dildos och vibrator vill jag nog ha privat. 
    Lägg den här frågan i sex o samlevnad får du svar från alla bönder som häckar där.
    Som ovan, slutledningen är inte riktigt korrekt där.
    Den ligger ju i den sektionen, eller har den flyttats snabbt?
    Tycker nog dock att just bönder är det inte så många där. 
  • Anonym (D'archangel)

    Det finns en tråd om det här redan och otroligt nog så berättade många att dom återanvänder alla möjliga sexleksaker med nya partners, inklusive dildos ("dom går ju tvätta").


    Det första mitt ex gjorde när vi gjorde slut var att packa lite ombyte + sina dildos i en väska och så drog hon. Hade hon lämnat dom hade jag inte haft mage att plocka fram dom och föreslå min nya tjej att använda dom

Svar på tråden Brukar man använda samma sexleksaker med olika partners?