• Mim123

    Berättelsen om medicinsk abort

    Jag har läst så mycket hemska historier här om medicinsk abort, det ledde till att jag var väldigt nervös inför min som jag nyligen gjort. Det gick över all förväntan så nu tänkte jag berätta hur det var, så alla oroliga töser som läser även får höra en lite mildare version.

    Det började med att jag svalde första tabletten, första dagen kände jag absolut ingenting. Men morgonen efter så vaknade jag av smärtor i magen som liknade mensvärk. Jag gick på toaletten och såg att det kom lite blod, svettades och kräktes lite, inte så farligt. Jag tog två stycken Alvedon och smärtan avtog. Det fortsatte blöda litegrann men bara när jag satt på toa så jag behövde inte använda binda. Sedan på morgonen så förde jag upp fyra st cytotec, jag tog även två diklofenak och två Alvedon. Fortfarande så kom det bara blod när jag satt på toa och jag har inte behövt använda binda. (Jag gjorde det för att vara på den säkra sidan). Men hela dagen kunde jag vara som vanligt, jag rörde på mig och det var som en vanlig dag. Även om jag såklart kände litegrann i magen. Jag tog Alvedon när jag kände att jag behövde. Det var som en mensvärk helt enkelt. När jag satt på toaletten så kom det klumpar av blod, men inget obehagligt och absolut inget blodbad.

    Idag blöder jag som en mild mens. Väldigt mild, men jag har ganska ont i magen. (Som träningsvärk). Jag tror att allt har gått som det ska och jag hoppas att det har gjort det. Jag är väldigt lättad samtidigt som jag nu känner att kroppen början reagera på själva händelsen. Jag har ändå gjort en abort och det är normalt att må lite dåligt tror jag. Jag ångrar inget men hormonerna gör att jag känner mig låg och lite ledsen. Men absolut inget allvarligt.

    Jag kan skriva hur mycket som helst om detta men någon ska orka läsa också! Hoppas att det går bra för er som ska göra en abort!

Svar på tråden Berättelsen om medicinsk abort