• misfit

    Alltså hur tänker folk?

    Jag är ganska ny här i tråden, aldrig i hela mitt liv lagt ut något här. Men iallafall så ska jag hoppa in i saken direkt. 

    Jag jobba som kassör i en liten butik, och jobba bara på helgerna. Min kollega jobbar på vardagarna. Det var så här att en kund kom in med en  10 kronor sedel i tisdag och sa att jag hade lämnade ut 10 kronor sedel till honom. ALLTSÅ 10 KRONOR SEDEL! som jag aldrig i hela mitt liv sett det, jag var inte ens född när de här sedlarna fanns. Efter när jag sökte upp det på google och fick reda på hur gamla de här sedlarna var. Denna kunden vill byta den här sedel mot en 20 lapp och tydligen så fick han en 20 lapp av min kollega. Och där fick jag höra från min kollega att jag hade gett ut sedel till honom. Jag skulle aldrig kunna blanda ihop 10 kronor sedel med en 20 lapp det är ganska stor skillnad på de. Och jag skulle aldrig ge ut gamla pengar till kunder och vi ha inte ens de här gamla sedlarna. 

    Vill bara ha någon åsikter om detta.

  • Svar på tråden Alltså hur tänker folk?
  • Almina

    Spontant känns det inte som en stor grej. Det är ju inga stora summor det handlar om. Och om du nu gav ut en 10-kronors sedel så måste ju även någon tagit emot en 10-kronorssedel. Och det hade man nog reagerat på. Men att det ibland kan bli fel i kassan kan ju inte vara helt ovanligt...?

  • misfit

    Det inte fel med kassan min chef tar juo hand om kassan och han vet vad för pengar det finns där. Och 10 kronor sedel har jag aldrig tagit emot och gett ut det. :)

  • Almina
    misfit skrev 2016-09-14 00:16:18 följande:

    Det inte fel med kassan min chef tar juo hand om kassan och han vet vad för pengar det finns där. Och 10 kronor sedel har jag aldrig tagit emot och gett ut det. :)


    Då hade väl kunden (eller möjligtvis din kollega) fel... Kunden kan ju ha blandat ihop sina sedlar tex. Eller bara luras. Men gör din kollega en stor grej av det här, eller?
  • Teddis

    Låter högst udda. Låter mer som han ville ha en ny peng De är väl blåa båda två visserligen. Vad sött att du inte var född då :)

  • misfit

    Tänkte också på det i början, men jag skulle inte kunna blanda ihop de ändå btw de är faktiskt gröna :)

  • Jasmin Karlsson

    Han försökte väl luras. Sannolikheten för att det skulle kommit in en 10-kronors sedel i kassan är minimal. Att han dessutom kom flera dagar senare och påstod att han fått fel! Det tycker jag inte din kollega skulle ha accepterat.
    Jag jobbar på ett ställe som har ganska unika produkter. Det händer ibland att det kommer in en person, de går runt en stund i butiken (ibland är det många kunder och den som står i kassan har inte koll på alla som kommer in) och plötsligt står de i kassan med en produkt i handen och vill ångra sitt "köp". De har då alltså tagit en produkt från hyllan. Det finns många sätt människor försöker luras på.

  • misfit

    Det tror jag att han försökte om han nu skulle får det av mig borde han väl komma till mig på samma dag. :)

Svar på tråden Alltså hur tänker folk?