• Somliga

    Ni med kroniskt/allvarligt sjuka barn.

    Vi står i våran kanske livs mardröm, våran son kanske har en kronisk allvarig sjukdom som inte kan botas och man vet inte hur framtiden ser ut.

    Jag behöver stöd och råd. Jag är ett vrak just nu..

    Hur hittar nu glädje i livet igen?

    Hur "accepterar" man barnets/sitt öde?

    Hur man bli "lycklig" igen när man inte vet vad som väntar runt hörnet?

    Hur påverkar det relationen till eran partner?

    Erat andra barn?

    Hur slutar man skylla på sig själv?

    Jag har även en frisk dotter, Borde vi skaffa ett tredje barn? (Har alltid drömt om 2-3 barn) täbk om bågot händer mitt sjuka barn, då har jag bara ett barn kvar.

    Förstår inte ens att jag någon gång i mitt lic skulle skriva en sån här tråd, mattan har totalt ryckts bort under våra fötter, helt plötslig är livet så skört och jag saknar den "lyckliga" tiden, ville bara vara en helt vanlig småbarnsförälder...

    Min lilla bebis, be för honom ?

  • Svar på tråden Ni med kroniskt/allvarligt sjuka barn.
  • Anonym871

    Hej ! Jag beklagar verkligen , får jag fråga vad det är han har ? Vår lilla bebis dog i en mito sjukdom ( jätteovanligt sjukdom ) när hon va några månader !

    Vi bestämde oss direkt att skaffa ett till barn , är nu gravid igen ! Det har hjälpt oss väldigt mycket på vägen !

    Hur gammal är sonen ?

    Min och min sambos relation har blivit starkar än någonsin medan relationen med sonen , han va 1,5 år när dottern gick bort hamnade i kläm , då det vart mycket sjukhusbesök osv...

    Skriv PM om du vill prata !

    Alla mina tankar till er !

  • Somliga
    Anonym871 skrev 2016-09-14 11:08:55 följande:

    Hej ! Jag beklagar verkligen , får jag fråga vad det är han har ? Vår lilla bebis dog i en mito sjukdom ( jätteovanligt sjukdom ) när hon va några månader !

    Vi bestämde oss direkt att skaffa ett till barn , är nu gravid igen ! Det har hjälpt oss väldigt mycket på vägen !

    Hur gammal är sonen ?

    Min och min sambos relation har blivit starkar än någonsin medan relationen med sonen , han va 1,5 år när dottern gick bort hamnade i kläm , då det vart mycket sjukhusbesök osv...

    Skriv PM om du vill prata !

    Alla mina tankar till er !


    Hej! Jag kan inte skriva PM till dig då du är anonym, kram
  • Anonym (i sorg)

    Vår lille pojke på 1,5 månad somnade in för två veckor sedan, efter en kortare tids sjukdom. Jag kan tyvärr inte svara bra på någon av dina frågor, annat än att fokusera på att hjälpa din son, det gjorde mig stark medan han fanns kvar hos oss. Och be och hjälp och ta hjälp av alla och allt som fungerar. Just nu är låga doser av långtidsverkande morfin är det enda som gör att jag kan ta mig upp ur sängen på morgonen, sen är det en timme i taget och försöka ta tag i vanliga sysslor med prioritering på att äta och röra lite på sig. Våra närmast anhöriga har velat och mått bra av att få hjälpa till med stort och smått. Mina föräldrar kommer och bor hos oss flera dagar i veckan nu under en period.

  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (i sorg) skrev 2016-09-23 21:56:03 följande:

    Vår lille pojke på 1,5 månad somnade in för två veckor sedan, efter en kortare tids sjukdom. Jag kan tyvärr inte svara bra på någon av dina frågor, annat än att fokusera på att hjälpa din son, det gjorde mig stark medan han fanns kvar hos oss. Och be och hjälp och ta hjälp av alla och allt som fungerar. Just nu är låga doser av långtidsverkande morfin är det enda som gör att jag kan ta mig upp ur sängen på morgonen, sen är det en timme i taget och försöka ta tag i vanliga sysslor med prioritering på att äta och röra lite på sig. Våra närmast anhöriga har velat och mått bra av att få hjälpa till med stort och smått. Mina föräldrar kommer och bor hos oss flera dagar i veckan nu under en period.


    Fy fan, rent ut sagt! Jag beklagar så fruktansvärt mycket och ville bara säga det. En främling tänker på dig och hoppas innerligt på att din återhämtning till slut går bra och att du snart kan känna lycka igen.
  • Anonym871
    Anonym (i sorg) skrev 2016-09-23 21:56:03 följande:

    Vår lille pojke på 1,5 månad somnade in för två veckor sedan, efter en kortare tids sjukdom. Jag kan tyvärr inte svara bra på någon av dina frågor, annat än att fokusera på att hjälpa din son, det gjorde mig stark medan han fanns kvar hos oss. Och be och hjälp och ta hjälp av alla och allt som fungerar. Just nu är låga doser av långtidsverkande morfin är det enda som gör att jag kan ta mig upp ur sängen på morgonen, sen är det en timme i taget och försöka ta tag i vanliga sysslor med prioritering på att äta och röra lite på sig. Våra närmast anhöriga har velat och mått bra av att få hjälpa till med stort och smått. Mina föräldrar kommer och bor hos oss flera dagar i veckan nu under en period.


    Usch lider med dig , vet hur det är :/ vår dotter gick bort efter 3 månader :( hemska sjukdomar !! Usch ! Finner inga ord ! Tänker på er kramar
  • Anonym (i sorg)
    Anonym (Hmmm) skrev 2016-09-24 20:25:04 följande:
    Fy fan, rent ut sagt! Jag beklagar så fruktansvärt mycket och ville bara säga det. En främling tänker på dig och hoppas innerligt på att din återhämtning till slut går bra och att du snart kan känna lycka igen.
    Tack, vad fint av dig!!
  • Anonym (i sorg)
    Anonym871 skrev 2016-09-24 20:35:44 följande:
    Usch lider med dig , vet hur det är :/ vår dotter gick bort efter 3 månader :( hemska sjukdomar !! Usch ! Finner inga ord ! Tänker på er kramar
    Ja, hemska hemska sjukdomar. Det finns verkligen inga ord! Jag beklagar djupt att det hänt er lilla dotter också. Blev glad av att läsa att du är gravid igen och kan blicka lite framåt. Stor kram
Svar på tråden Ni med kroniskt/allvarligt sjuka barn.