• efffie

    Starkt plus efter abort

    Jag gjorde en medicinsk abort i vecka 6 för en vecka sedan , blödde aldrig klumpar utan mer som en vanlig mens i ca. 4 dagar . Nu har jag bara bruna flytningar..

    Jag vet att det är för tidigt för att testa negativt men eftersom jag fortfarande har kvar ömheten i brösten och den extrema tröttheten ville jag ändå testa och se om plusset blivit svagare, vilket jag tycker att det borde?

    Men fick istället ett FETT plus, starkare än när jag upptäckte graviditeten.

    Fick ett tidigt missfall för några år sedan och då blev testen svagare direkt och helt negativa efter en vecka.

    Vet inte vad jag ska tro nu, är detta normalt eller borde jag be att få komma på efterkontroll tidigare?

  • Svar på tråden Starkt plus efter abort
  • Carambolan

    Boka en tidig efterkontroll, särskilt eftersom du blödde så lite.

  • Mytilio

    Jag skulle också rekommendera att du kontaktar bm och ber att få en efterkontroll så snart som möjligt. Jag gjorde medicinsk abort och blödde ganska mycket, ömheten i brösten försvann efter en vecka men trots det fanns rester kvar av graviditeten och jag fick skrapas 4 veckor senare. Bättre att få veta det tidigt om det skulle vara så att din abort inte blev fullständig nu. Min blev en utdragen historia och mer och mer påfrestande ju längre tiden gick. Önskar att jag hade bett om efterkontroll tidigare.

Svar på tråden Starkt plus efter abort