• diskriminering

    förskolan har sprutat min son utan dom sa till mig och man göra en anmälning?

    Hej

    Jag hämtade min son från förskolan 5 september han fyllt 4 år en månader sedan, när vi kom hem sonen berättade att han har ont under livet bredvid snoppen, rejält svullen när jag tittade den se ut som någon insticksstället en spruta men tänkte inte nåt efter några dagar svullnaden har gått ner men det är fortfarande en förhårdnad ca 2-3 cm knöl kvar som bruka barnen har efter  vaccination sa sonen att han har ont fortfarande då åkte vi till akutmottagning det var 15 september  och vi träffade en läkare sen läkare fick en samtal  med någon PGA våra personnummer någon som registrerade för att dom veta var vi finna oss när vi använda vår personnummer därefter läkare började trösta mig utan han gör någon så sa det är inte nåt farligt men om du vill vi gör operation direkt jag uppfattat att han vill skrämma mig gällande operationen och läkare säger till mig att akutmottagning för barn och ungdom kan ej tar någon provar utan vi gör operation bara sa läkare till mig vilken jag vet väl vad gör en akutmottagning sen han helt hand visat mig att vi ska åka hem istället så vet jag inte vad ska jag göra om det och min son har utsatt sexuellt övergrepp tidigare och helt var annorlunda för honom men efter 5 september han blev lugn minsta stress minsta arga mista ledsenhet osv men om man vill hjälpa till ett barn bra att säga till vårdnadshavare inte via från förskolan och den som sprutat min son har sprutat fel sätt eftersom den personen var inte läkare sjuksköterska eller undersköterska därför att han fick mycket on. På nästa vecka ska min son träffa bup PGA han ska ha samtal med bup så vet jag inte varför förskolan sprutade en 4 årigt barn? OBS SOC OCH BUP ÄR INBLANDAD Utredning bergår just nu HAR ÄVEN STOD PROBLEM MED GAMLA KOMMUNEN som står med pappan sidan. Man sitter och förstöra mig bara mitt telefon har blivit av lyssnar vem jag ringer dom pratar efter mig och vissa sig att jag är dåligt person för att folk ska mobbar mig diskriminering mig jag får inte träffa psykolog och kurator har domstol men jag får inte advokat heller  och alla mina kompisar eller hela befolkning som jag kände tidigare har lämnade mig pga man visade sig dåligt bilder åt mig och skrämde jag vet att jag är en bra mamma men jag har ett problem med att tala sanningar det tycker folk inte när man tala sanningen sen allt jag låt som det är för att jag vet väl att jag är en bra mamma eller person men den som gör mig oro är när jag lämna mina barn en förskolan som sprutar barnen är det mycket farligt vet ej vad dom kommer och göra nästa gång:( jag är maktlös verkligt.

    Tacksam för råd tips ni kan.

    Hälsning

    Okände mamma


    kan man anmäla det till kommunen?
  • Svar på tråden förskolan har sprutat min son utan dom sa till mig och man göra en anmälning?
  • Anonym (Va)

    Jag förstår faktiskt inte vad som har hänt.

    Har någon gett din son en spruta på förskolan? Vem har gjort det? Vad var det för spruta?

    Ville sjukhuset operera sonen men sen skicka hem honom? Varför behövde han opereras?

  • Anonym (rr)

    förskolor ger inga sprutor. Och jag har då aldrig hört talas om att man skulle ge någon en spruta precis bredvid könet? 

    så nej, jag förstår inte riktigt. Din text är mycket rörigt skriven. 

  • Anonym (Förstår inte?)

    Du behöver nog skriva om din text om det ska gå att förstå vad du vill ha hjälp med... Förskolor ger dock inte sprutor.

  • Froken Lokens

    Va?

    Ska man starta flera olika ts och inte vill avslöja sig ska man kanske inte skriva/formulera sig på samma sätt alla gånger. Än en gång är det få som förstår dig och då kan du heller inte få stöd.

  • Anonym (Hedda)

    Ingen mer än jag som gissar att ts inte har svenska som modersmål och därför har lite svårt att göra sig förstådd. Det är inte lätt att lära sig ett nytt språk men jag tycker ts gör det bra som försöker.

    Förskolan ger dock inga sprutor, så det måste vara något annat som hänt.

  • Harvester
    Anonym (Hedda) skrev 2016-09-17 15:18:02 följande:

    Ingen mer än jag som gissar att ts inte har svenska som modersmål och därför har lite svårt att göra sig förstådd. Det är inte lätt att lära sig ett nytt språk men jag tycker ts gör det bra som försöker.

    Förskolan ger dock inga sprutor, så det måste vara något annat som hänt.


    Skulle nog tro att man använder punkter och nya meningar i de flesta språk, dock.

    Jag fattar tyvärr inte heller nånting...
  • Klickerträna

    Texten är tyvärr obegriplig, och kanske har TS även missförstått något irl, vilket gör förklaringen här underlig/osammanhängande?

    Förstår inte vad sprutan och operation/inte operation har med tidigare sexuellt utnyttjande att göra. Eller vad problemet verkligen är.
    Sprutor ges inte. Vad skulle en operation göra om han fått en spruta...? Och om det handlar om misstanke om övergrepp så ska läkare dokumentera och polis utreda ärendet.

    Men texten är en hel soppa och man vet inte när en mening slutar eller börjar.

    TS, pratar du bättre engelska än svenska, möjligtvis? Vad vill du ha svar på här som du inte kan få av vården/skolan/somen?

  • Klickerträna

    Förskolan ger ingen spruta.
    Är han stucken av något annat? Ett djur? En geting? Dock konstigt ställe att bli stucken på.

    Har sonen sagt att det var en spruta?
    Vad sade läkaren att det var som gjorde ont? Om man har fått en spruta så kan man inte göra en operation för att ta tillbaka det. Så det verkar vara nåt annat? Men läkaren trodde att det skulle bli bra av sig själv?

    Om förskolan har begått ett övergrepp måste polis utreda saken och då ska vården ha dokumenterat ert besök som underlag. Är en anmälan upprättad?

    Vad säger förskolan att de gjort?

    Har sonen blivit bra igen? Har det gått över?
    Hade andra barn blivit utsatta för samma sak på förskolan?

  • mammatill6

    Helt obegripligt men förskolan ger ju inga sprutor. och inte vill sjukhuset operera ett sprutstick. Om han han en knöl brevid könet som skukhuset vill operera gissar jag att han har fått bråck.

  • Aileen Allannah

    Nej, barnet har inte fått någon spruta på förskolan, absolut inte. Möjligen blivit getingstucken eller liknande, då kan det bli en knöl kvar efter några dagar.

Svar på tråden förskolan har sprutat min son utan dom sa till mig och man göra en anmälning?