• BBGG

    HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!

    Hej alla godsöta människor. Just nu är jag på sjukhuset på en avdelning där jag är på avgiftning. I tisdags blev jag sjukskriven och åker på behandling nästa vecka. Kommer jag ha rätt till Bostadstillägg NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM!!!! ANNARS ÄR JAG INNEBOENDE HOS MAMMAN. SÅ KLAT SÅ HJÄLPER JAG TILL MED HYRAN. NÅGON SOM VET NÅGOT OM DETTA. SKULLE UPPSKATTAS. TACK I FÖRHAND.

  • Svar på tråden HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!
  • Anonym (Nu?)

    Hur är det i vanliga fall? Har du bostadstillägg när du bor hos din mamma? För i så fall ska det inte göra någon skillnad att du är på behandlingshem. Man har ju kvar sitt ordinarie boende under tiden. Man kan aldrig vara folkbokförd på ett behandlingshem.

  • BBGG
    Anonym (Nu?) skrev 2016-09-17 21:53:24 följande:

    Hur är det i vanliga fall? Har du bostadstillägg när du bor hos din mamma? För i så fall ska det inte göra någon skillnad att du är på behandlingshem. Man har ju kvar sitt ordinarie boende under tiden. Man kan aldrig vara folkbokförd på ett behandlingshem.


    Jag vet inte. Eftersom jag är inneboende hemma hos mamma. Innan jag blev sjukskriven gick jag på akassa. Det finns nått annat man kan få när man är inneboende jag tror det heter bostadsbidrag. Jag vet inte om min mamma får det, för mig. Men jag tror att hon får något från försörjningsstöd för mig och min syster. Tack i förhand
  • Anonym (nej)

    Nej, du kan inte få bostadstillägg. Det får man när man har sjukersättning(sjukpension)

    Bostadsbidrag kan man ibland få som inneboende men då krävs det ju att man har en hyra och det har du väl inte på behandlingshem? Det är väl Soc som står för behandlingskostnaden?

  • BBGG
    Anonym (nej) skrev 2016-09-17 22:34:19 följande:

    Nej, du kan inte få bostadstillägg. Det får man när man har sjukersättning(sjukpension)

    Bostadsbidrag kan man ibland få som inneboende men då krävs det ju att man har en hyra och det har du väl inte på behandlingshem? Det är väl Soc som står för behandlingskostnaden?


    :((( tack för din tid väldigt snällt av dig uppskattas. Hur fan får Jag reda på sånt. Det känns som att man borde ha rätt eftersom manr sjukskriven och är på behandlingshem men är samtidigt inneboende. Vi säger om jag hade haft egen lägenhet Jag måste betala den ändå fastän jag är på behandlingshem. Samma sak med mamma jag måste betala henne fast än jag är på behandling.
  • Anonym (Nu?)

    Du har rätt. Man betalar för sin vanliga lägenhet även när man är på behandlingshem. Det är ju inte meningen att man ska bli bostadslös under tiden man får behandling.


    BBGG skrev 2016-09-17 23:41:55 följande:

    :((( tack för din tid väldigt snällt av dig uppskattas. Hur fan får Jag reda på sånt. Det känns som att man borde ha rätt eftersom manr sjukskriven och är på behandlingshem men är samtidigt inneboende. Vi säger om jag hade haft egen lägenhet Jag måste betala den ändå fastän jag är på behandlingshem. Samma sak med mamma jag måste betala henne fast än jag är på behandling.


  • BBGG
    Anonym (Nu?) skrev 2016-09-18 13:33:49 följande:

    Du har rätt. Man betalar för sin vanliga lägenhet även när man är på behandlingshem. Det är ju inte meningen att man ska bli bostadslös under tiden man får behandling.


    Dom kanse resonerar annorlunda,eller tittar på det ur någon annan vinkel när man är inneboende. Dom kanse tänker detektiv hans mamma hon slänger inte ut han..hmmmm svårt juhh. Tack för din tid
  • Anonym (arne)
    BBGG skrev 2016-09-17 21:39:39 följande:

    Hej alla godsöta människor. Just nu är jag på sjukhuset på en avdelning där jag är på avgiftning. I tisdags blev jag sjukskriven och åker på behandling nästa vecka. Kommer jag ha rätt till Bostadstillägg NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM!!!! ANNARS ÄR JAG INNEBOENDE HOS MAMMAN. SÅ KLAT SÅ HJÄLPER JAG TILL MED HYRAN. NÅGON SOM VET NÅGOT OM DETTA. SKULLE UPPSKATTAS. TACK I FÖRHAND.


    RING TILL FÖRSÄKRINGSKASSAN OCH FRÅGA!!! DOM KAN SÄKERT HJÄLPA DIG! VAD HAR DU TAGIT FÖR GIFT FÖRRESTEN?

    MVH aRNE
  • Regndamen
    BBGG skrev 2016-09-17 23:41:55 följande:

    :((( tack för din tid väldigt snällt av dig uppskattas. Hur fan får Jag reda på sånt. Det känns som att man borde ha rätt eftersom manr sjukskriven och är på behandlingshem men är samtidigt inneboende. Vi säger om jag hade haft egen lägenhet Jag måste betala den ändå fastän jag är på behandlingshem. Samma sak med mamma jag måste betala henne fast än jag är på behandling.


    Så länge du inte har aktivitetsersättning eller sjukersättning kan du inte få bostadstillägg.
Svar på tråden HAR JAG RÄTT TILL Bostadstillägg. NÄR JAG BOR PÅ ETT BEHANDLINGSHEM. SNÄLLA HJÄLP !!!!!