• Annabannana100

    Ständigt singel.. Är jag oälskbar?

    Jag är en 20 årig tjej som i princip har varit singel i hela mitt liv. Jag hade en kortare romans i början av min gymnasietid med en kille som jag inte kände något för. Låter hemskt att erkänna men jag var nog bara med honom för att slippa att vara ensam.

    Efter detta har jag aktivt, och då menar jag verkligen aktivt letat efter en kille. Jag har dejtat otroligt många men oftast blir det bara ett par dejter (oftast så brukar jag avsluta dejtandet). Jag hittar aldrig rätt och så fort jag kommer nära att börja gilla någon så krossar han mitt hjärta. (Jag blir kär rätt fort, men har nog aldrig älskat något på riktigt)

    Vill bara poängtera att jag ser rätt bra ut så problemet är inte att de inte vill ha mig. Problemet är att dom bara vill ha min kropp och inte mig. Jag vågar aldrig lämna ut mig sexuellt till killarna jag träffar heller då jag är så otroligt rädd att bli kär för att sedan bli lämnad. Låter kanske lite invecklat och som en massa grubblande men känner verkligen att jag behöver lite råd.

    Jag ser alla mina vänner i förhållanden och önskar inte efter något annat än det. Blir killar kanske rädda för min framfusighet och iver till ett fast förhållande? Det är inte heller så att jag kan dölja att det är ett förhållande som jag vill ha. Så hur skall jag kunna få mig ett förhållande med en man som gillar MIG och inte bara min kropp?

  • Svar på tråden Ständigt singel.. Är jag oälskbar?
  • Anonym (Vad)

    Vad är det för killar/män du dejtar och vad är det för förhållande du vill ha?

    Vad har du för vision med förhållandet? Det låter lite som att du känner prestationsångest över att inte ha haft ett förhållande än. Är det så?

  • Annabannana100

    Jag har dejtat alla tänkbara män. Försöker att inte vara dåligt inställd till någon. Dejtat killar som pluggat ekonomi, juridik, läkare, snickare, arbetslösa you name it. Långa, korta, smala och tjocka. Ibland är jag medveten redan innan att dom kanske är lite "bad" så då får jag väll skylla mig själv när det går åt hellvete. Men jag känner inget för de snälla hur mycket tid och försök jag än ger dem vilket är så sorgligt för oss båda. Men jag vill som sagt inte bara vara med någon för att.

    Jag är ju bara 20 så jag kanske inte letar efter mannen jag ska gifta mig med. Men något som får mig att tro på att kärlek finns. Det finns nog en hel del prestationsångest inblandat ja... Tyvärr

  • MissMoney

    Känns lite desperat. Du är 20 bast. Känner du dig ensam? Varför vill du ha ett förhållande? Är det för att du vill ha någon att älska som även älskar dig eller vill du ha ett förhållande för att "alla andra har det"? Du verkar ju ha träffat en hel del karlar (ta det inte på fel sätt nu) å ändå har du inte hittat någon som vill ha dig för personlighetens skull. Lär känna nya människor å se om det blir något med nån där?

  • Anonym (Judith)

    Har varit i precis samma situation!

    Träffade min kärlek för ett år sen när jag var 29. Kanske låter vemodigt för dig men jag hade nått år innan bara ställt in mig på "jag hittar ingen, jag kommer sluta leta och göra allt annat i livet jag vill" 


    Så mitt fokus blev jobb, häst, hund och min familj. Sen stod han där Hjärta Jag har svårt att lita på killar och jag var väldigt skeptisk mot honom i början men han bevisade gång på gång att han ville ha mig, precis som jag är! Han ställde upp varje dag under en period jag hade det jobbigt och efter det började jag släppa på spärrarna. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan honom


    Så det blir det tråkiga "standard" svaret, sluta leta, lev livet så dyker han upp när du minst anar det :)

    Du är som du är och du vill väl träffa någon som älskar den du är?

  • Annabannana100

    Jag vill ju självklart ha ett förhållande för att kunna känna mig nära någon och älska någon och få den kärleken bekräftad. Men jag har försökt tänka om nu det senaste och känner inte det behovet riktigt lika starkt nu. Jag försöker lägga fokus på annat har ändå fullt upp nu men det skulle ju alltid va mys med någon.

    Hoppas på att det blir som för dig Judith men kanske inom en snarare framtid orkar nog inte vänta i 9 år?????

  • Zeekeey

    Jag förstår igentligen inte varför för jag tror ju att alla vill ha kärlek/förhållande och då ska man inte bara titta på kroppen utan hur man är istället. Jag är singel och jag har 3 barn och jag vill hitta en tjej som kommer att älska mina barn och då kommer utseendet på andra plats så det är igentligen sättet för att få kärleken.

  • Anonym (Mogen kvinna)

    Låt det vara.Tänk inte så mycket på detta.Att bli sårad är vanligt och man kommer över detta.Känn inte att du måste ha en man,du är väldigt ung.Ta det lugnt och du klarar av detta.Var stark i dig själv,tänk inte "att det är hela världen"att vara i förhållande.Man behöver faktiskt inte detta.

  • Anonym (Mogen kvinna)
    Zeekeey skrev 2016-10-21 19:42:44 följande:

    Jag förstår igentligen inte varför för jag tror ju att alla vill ha kärlek/förhållande och då ska man inte bara titta på kroppen utan hur man är istället. Jag är singel och jag har 3 barn och jag vill hitta en tjej som kommer att älska mina barn och då kommer utseendet på andra plats så det är igentligen sättet för att få kärleken.


    Det viktigaste nog är att hon älskar dig,eller hur?
Svar på tråden Ständigt singel.. Är jag oälskbar?