• Äldre 20 Sep 09:37
    4377 visningar
    3 svar
    3
    4377

    öva på krypa.

    Läste i gravidappen att när barn är kring 19 veckor och är i fas 4 så börjar intresset för att krypa. Mittt barn är 3mån om en vecka och har senaste dagen lärt sig att vända sig på mage själv och kämpar ivrigt med att sen ta sig framåt. Har även börjat hålla upp huvudet ordentligt korta stunder. Är de någon mer som varit med om detta? Eller är hon väääldigt snabb i utvecklingen :p

  • Svar på tråden öva på krypa.
  • Mooomi­n
    Äldre 20 Sep 09:51
    #1

    Våran kille var oxå sån.. :) Sen hoppade han i princip över krypandet och började ställa sig upp och gå längs möbler vid 6 mån..

  • Äldre 20 Sep 09:55
    #2

    Å jisses. :D haha ja får väl hoppas hon lugnar sig liiite då kanske

  • Äldre 27 Sep 13:50
    #3

    Jag har en dotter på lite över 3 månader som kan rulla både från mage till rygg och tvärtom, lyfter upp huvudet samt bröstkorgen och har lärt sig hur hon ska sätta benen under magen för att komma iväg med krypningen, ändå som sätter stop för henne är styrkan i ryggen. Det var min bvc sköterska som upptäckte att hon var otroligt stark då hon tydligen är lite tidig i sin utveckling men hade likadant med den äldsta dottern som är 2år och 7 månader men hon beter sig i sinnet och allt runt omkring sig som om hon vore 3, 3,5 år.

    Vissa barn är tidiga och vissa barn är lite senare, jag själv var också tidig ????

Svar på tråden öva på krypa.