• Anonym (Förstårinte)

    Han säger att jag är hans STORA kärlek, men varför slutar han inte dricka?

    Lämnade min sambo för ca tre månader sedan. Anledningen att han dricker för ofta och blir väldigt högljud, labil, provocerande, opålitlig och agressiv när han blir onykter.

    Han säger att jag är hans stora kärlek och att han ALDRIG kommer älska någon som mig.

    Men varför slutar inte idioten att dricka för och försöker att vinna tillbaka mig? ????

  • Svar på tråden Han säger att jag är hans STORA kärlek, men varför slutar han inte dricka?
  • Anonym (Kim)

    För att han har ett beroende. För att han inte klarar av det. 

  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Kim) skrev 2016-09-22 21:06:08 följande:

    För att han har ett beroende. För att han inte klarar av det. 


    Han dricker ju inte varje dag.
  • Anonym (Förstårinte)
    Scalaren skrev 2016-09-22 21:10:06 följande:

    För att kärleken till alkoholen är större.


    Men om man verkligen känner att man träffat sin STORA kärlek, gör man inte allt för denna då? Fattar inte hur han tänker. ????
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Förstårinte) skrev 2016-09-22 21:12:05 följande:
    Han dricker ju inte varje dag.
    Nej, det behöver man inte göra för att det ska klassas som et tberoende.
    Anonym (Förstårinte) skrev 2016-09-22 21:13:24 följande:
    Men om man verkligen känner att man träffat sin STORA kärlek, gör man inte allt för denna då? Fattar inte hur han tänker. ????
    Det har inget att göra med hur man TÄNKER, du behöver få insikt i vad ett missbruk är. Det fungerar inte så att om man älskar någon så slutar man såklart. Det är en sjukdom som man behöver hjälp med. 

    Du kan inte dra slutsatsen att eftersom han inte slutar så äskar han dig inte som han påstår.
  • Anonym (Tomma löften)

    Ja varför gör han inte det? Jo för att alkoholen är en ännu större kärlek. Den värsta rival man kan ha. Värre än en älskarinna av kött och blod. Efter 4 år och tomma löften om "aldrig mer" , och ingen vilja att söka hjälp med mitt stöd, fick jag nog,

    Idag lever jag med en underbar man, och väntar vårt första barn. Han har haft flera kvinnor efter mig, men flaskan är fortfarande hans största kärlek.

  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Kim) skrev 2016-09-22 21:19:29 följande:

    Nej, det behöver man inte göra för att det ska klassas som et tberoende.Det har inget att göra med hur man TÄNKER, du behöver få insikt i vad ett missbruk är. Det fungerar inte så att om man älskar någon så slutar man såklart. Det är en sjukdom som man behöver hjälp med. 

    Du kan inte dra slutsatsen att eftersom han inte slutar så äskar han dig inte som han påstår.


    Men det är så det känns för mig, att han väljer alkoholen över vår kärlek. Jättesvårt att se det som en sjukdom tycker jag. ???? Han gör ju ett aktivt val varje gång han väljer att dricka, så väljer han bort mig för drickat.
  • Anonym (Förstårinte)
    Anonym (Tomma löften) skrev 2016-09-22 21:24:35 följande:

    Ja varför gör han inte det? Jo för att alkoholen är en ännu större kärlek. Den värsta rival man kan ha. Värre än en älskarinna av kött och blod. Efter 4 år och tomma löften om "aldrig mer" , och ingen vilja att söka hjälp med mitt stöd, fick jag nog,

    Idag lever jag med en underbar man, och väntar vårt första barn. Han har haft flera kvinnor efter mig, men flaskan är fortfarande hans största kärlek.


    Jag fick nog efter tre år nu då men jag älskar honom fortfarande så det är jättesvårt. Han minimerar problemet med drickandet med så att jag ibland undrar om det är mig det är fel på egentligen.
  • Anonym (Kim)
    Anonym (Förstårinte) skrev 2016-09-22 21:24:43 följande:
    Men det är så det känns för mig, att han väljer alkoholen över vår kärlek. Jättesvårt att se det som en sjukdom tycker jag. ???? Han gör ju ett aktivt val varje gång han väljer att dricka, så väljer han bort mig för drickat.
    Ja, fast så är det inte. Som sagt, du behöve kanske läsa på lite om missbruk?

    Han har liksom inte förmågan att välja annorlunda, han är sjuk.
Svar på tråden Han säger att jag är hans STORA kärlek, men varför slutar han inte dricka?