• Calliope

    När avtar illamåendet?

    Jag är gravid i v 10 med tvillingar och mår så illa hela tiden. Tycker dessutom att illamåendet ökar för varje vecka som går. Jag har köpt Seaband som jag använder varje dag. Det är inte speciellt kul att gå och känna sig ständigt sjösjuk. Finns det något som lindrar symtomen?

    Denna graviditet är väldigt olik min första. När jag väntade sonen hade jag inget illamående alls.

  • Svar på tråden När avtar illamåendet?
  • Fia 28

    Det är individuellt, men mitt illamående minskade rejält v 14 och sen försvann helt v 16.

  • augustibebis2016

    Och jag spydde som en katt tom sista dagen på båda mina graviditeter. Det är omöjligt att säga när det slutar. Sök hjälp hos vården om det blir ohållbart!

  • formalaffair

    Jag är i vecka 13 och känner bara att det blir värre. Varken seabands, postafen eller lergigan Comp har hjälpt mig över huvudtaget.
    Däremot kan ingefära hjälpa ibland. Prova lite ginger Ale eller något annat som innehåller ingefära, du kanske ha tur ????

  • Calliope

    Det är väl bara att stå ut några veckor till och hoppas att det avtar. Jag ska testa ginger Ale, tack för tipset.

  • Poppy75

    När jag väntade mina tvillingar blev jag bättre efter vecka 16. Innan dess satt jag och spottade i papperskorgen på jobbet. Och kunde inte jobba alls på förmiddagar. Håll ut det blir bättre. 

  • Axe

    Mådde väldigt illa till v 12 men spydde ganska sällan. Från 12-20 spydde jag mycket.

    När jag väntade ett barn.

Svar på tråden När avtar illamåendet?