• Äldre 23 Sep 11:17
    5972 visningar
    4 svar
    4
    5972

    Trippel kur Letrozol

    Hej! Jag har PCOS - min man och jag försöker få vårt första barn. Men jag saknar mens och ägglossning helt. Vi har försökt stimmulera mig med enkel dos med letrozol och dubbel utan framgång.

    Jag fick metformin utskrivet och uppmaning om att gå ner i vikt (hade BMI runt 30)
    Jag har slarvat endel med metforminet men lyckats gå ner 5kg iaf.. Så mitt BMI nu är 28. Snart dags att äta provera igen för att framkalla blödning och sen dags för Letrozol. Min läkare ordinerar dubbel kur igen.. men jag funderar på att ta några extra tabletter. Vet att vissa fått trippel kur - kan inte ni dela med er av era erfarenheter?

  • Svar på tråden Trippel kur Letrozol
  • Äldre 25 Sep 20:39
    #1

    Hej samma här min läkare ordinerar dubbelkur då han anser att ja får ägglossning & då inte behöver trippelkur. Tänkte lägga in några så ja tar tre i tre dagar av fem utan att berätta. Hade enbart ett ägg på sista kurer och två ägg gången innan det. Blev gravid på dubbelkur men fick sedan missfall

  • Äldre 4 Oct 12:15
    #2
    vildalee skrev 2016-09-25 20:39:53 följande:

    Hej samma här min läkare ordinerar dubbelkur då han anser att ja får ägglossning & då inte behöver trippelkur. Tänkte lägga in några så ja tar tre i tre dagar av fem utan att berätta. Hade enbart ett ägg på sista kurer och två ägg gången innan det. Blev gravid på dubbelkur men fick sedan missfall


    Hej! Men det låter ju jättebra att dina ägg växer till sig på en dubbelkur- varför ska du ta fler tabletter? Det bästa är ju när 1ägg utvecklas.

    För i mitt fall händer inget på en dubbelkur så jag tänkte att trippel kanske får något ägg att växa.
  • Äldre 4 Oct 18:48
    #3

    Ja va hos läkaren nu idag och två ägg på dag 10 12mm och 14mm.

    Ska tillbaka på fredag och se hur de utvecklar sig

  • Äldre 16 Nov 10:14
    #4

    Hej! Tänkte komma med en uppdatering - jag tog Provera och fick en blödning. På mensdag 3-7 tog jag 3x2.5mg (trippel dos) på eget bevåg. Skulle egentligen bara ta dubbel dos. Men tack vare det - och min viktnedgång på 7kg så kunde min läkare nu konstatera att en äggblåsa växer på höger sida nu och mäter till 18mm !? Helt otroligt efter ett och ett halvt års försök har jag för första gången en ägglossning på gång och äntligen en chans till bebis <3

    Sa inte till min läkare att tag tog mer än vi bestämde men känner inte heller att han behöver veta. Hoppas så det går vägen för oss nu.

Svar på tråden Trippel kur Letrozol