• Anonym (Anony­m)
    Äldre 24 Sep 01:09
    23117 visningar
    48 svar
    48
    23117

    Gå utan BH på jobbet?

    Jag undrar hur ni här på Familjeliv ser på detta fenomen.
    Jag har 65G i BH, vilket är långt ifrån så stort som det låter (som 75B, men med 10 cm smalare bröstkorg). Och jag trivs inte i BH, jag tycker inte att jag behöver det. Men, tycker ni att det är acceptabelt att gå utan BH på jobbet? Självklart ska jag inte gå i bara ett linne med ingenting under. Utan jag menar t.ex. om man först har ett enkelt linne, sen en kort/långärmad skjorta och ev. en kavaj över det. Men ingen BH under linnet. Skulle ni tycka det var okej?

  • Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?
  • Äldre 24 Sep 01:22
    #1

    Jag är på jobbet nu utan bh. Har 75C och ett linne under tröjan. G låter ju väldigt stort. Hänger de?

  • Äldre 24 Sep 01:24
    #2
    +2

    Den moraliska aspekten av BH-bärande är totalt trams. BH ska bäras efter egna behov, inte andras.

  • Äldre 24 Sep 02:46
    #3
    +1

    75B, 70C och 65D är samma storlek på kupa. 65G, 70F och 75E är samma storlek på kupa.

    Jag skulle säga att det beror på klädkod på jobbet. Saknas en är det fine. Är det kavaj bör du ha något som håller brösten stilla men det behöver inte vara en bygelbh

  • Caramb­olan
    Äldre 24 Sep 06:33
    #4

    Vi har kavaj på mitt jobb och det skulle inte funka att då gå runt i bara en blus och låta bröstvårtorna lysa igenom. Men absolut kan man ha ett tight linne under blusen istället för en bh.

  • Anonym (Stora Tuttar­)
    Äldre 24 Sep 07:39
    #5
    -1

    Nej, det ser så hemskt ut när kvinnor inte har BH på sig oavsett storlek!

  • Anonym (75E)
    Äldre 24 Sep 07:46
    #6

    Med så stora bröst borde det vara ganska obekvämt, men om det är ett linne som sitter åt och håller brösten på plats kanske det funkar.

    65G motsvaras ju inte av 75B

  • Äldre 24 Sep 07:53
    #7

    Det är lita olika beroende på hur brösten ser ut och om du har kundkonakt etc. Om man har mindre bröst och bröstvårtorna inte syns genom kläderna är det väl helt ok att gå utan bh. Är brösten större och bröstvårtorna syns bör man ha bh. Om du tycker bh är obekvämt, använd sport-bh, de håller behagen på plats på ett bekvämt sätt

  • elyse
    Äldre 24 Sep 09:46
    #8

    Du kan inte ha sport-BH då?

  • Anonym (.)
    Äldre 24 Sep 09:54
    #9

    Rent spontant; nej jag tycker inte det känns okej. Det är på gränsfall när man har väldigt små bröst (typ A kupa), då kan jag tycka att det är okej, men annars så nej. Rent spontant så tycker jag inte det känns okej. Vill inte se folks hängpattar, hahahaha! 

    Som elyse skriver, du kan inte använda en sportbh eller liknande istället då? Det använder jag i princip hela tiden för jag gillar inte heller hur vanliga bh:ar känns på.

  • Anonym (Wildr­at)
    Äldre 24 Sep 10:02
    #10

    Det finns bekväma bh-ar. Gå till enriktig underklädesaffär och prova sportbhar samt bh-ar utan bygel.

Svar på tråden Gå utan BH på jobbet?