• Äldre 24 Sep 13:57
    1398 visningar
    11 svar
    11
    1398

    Pergotime första kuren

    Skulle gärna komma i kontakt med fler som ska testa eller har testat pergotime. Jag kommer börja min första kur om ca 14 dagar, äter just nu provera pga mellanblödingar. Vi har ett barn född 2014 och har nu försökt i 6 månader att få syskon utan att något hänt och mensen kommer för tätt inpå äl så fick nu pergotime utskrivet.

    Håller tummar och tår att detta ska hjälpa för längtan efter ett syskon är stor och hade hoppats det skulle gå lite snabbare att få syskon än det gick att få sonen.

  • Svar på tråden Pergotime första kuren
  • Äldre 25 Sep 17:05
    #1

    Hej. Jag hoppas jag får följa med här! Jag har ingen egen erfarenhet av pergotime utan jag har motsatt problem med långa oregelbundna ägglossningar, ca 40-50 dagar...

    Har försökt läsa på lite själv och börjat tro att även detta "problem" kan behandlas med detta läkemedel. Vi försöker få barn men det är näst intill omöjligt att pricka rätt då jag inte vet när ÄL sker. 

    Imorrn ska jag ta kontakt med gyn och hoppas på att få hjälp vidare!
     
    Har både du och din partner blivit utredda eller är det först du som påbörja behandling? Om jag bara får ordning på min ägglossning vill jag tro att det ska gå lättare... *hoppas*

  • Äldre 25 Sep 20:51
    #2
    mosterJenny skrev 2016-09-25 17:05:38 följande:

    Hej. Jag hoppas jag får följa med här! Jag har ingen egen erfarenhet av pergotime utan jag har motsatt problem med långa oregelbundna ägglossningar, ca 40-50 dagar...

    Har försökt läsa på lite själv och börjat tro att även detta "problem" kan behandlas med detta läkemedel. Vi försöker få barn men det är näst intill omöjligt att pricka rätt då jag inte vet när ÄL sker. 

    Imorrn ska jag ta kontakt med gyn och hoppas på att få hjälp vidare!

     

    Har både du och din partner blivit utredda eller är det först du som påbörja behandling? Om jag bara får ordning på min ägglossning vill jag tro att det ska gå lättare... *hoppas*


    De har bara kollat mig än så länge, antagligen eftersom vi redan har barn och jag sökte för blödningarna, men skulle det inte ta sig på ytterligare 6 månader får vi kolla upp sambon med.

    Har dock gjort ett hemmatest som visade att simmarna var bra.

    Oj vad långt emellan du har, måste bli många äl-tester som går åt för att få reda på när de kommer ????. Hur länge har ni försökt? Är det ert första? Hoppas verkligen att de kan hjälpa dig så att ni kan lyckas ????. Klart du ska följa med här. Tycker bara det är skönt att skriva av sig lite med andra som har liknande problem.
  • Äldre 28 Sep 15:26
    #3

    Har ätit pergotime tog sig på första kuren och fick en underbar pojk.
    Nu skall jag tillbaka igen nästamånad och se om jag kan få utskrivet för ett till barn.

  • Brunet­t86
    Äldre 28 Sep 17:48
    #4

    Ätit pergotime plussade på ägglossningstestet den 17:e sept. Tog gravtest i morse som visade negativt :( vetinte om det inte kan visas graviditet efter 11 dagar eller om det helt enkelt inte funkade :( får nog göra en ny kur eventuellt :/

  • Äldre 28 Sep 19:56
    #5

    Jag har ätit en kur pergotime, den gav tyvärr ingen ägglossning. Men nu har jag fått blödning av provera och ska på fredag börja min andra pergotime kur, denna gång dubbelkur. Så vi hoppas att det tar sig!

    Lycka till för dig!

    Kram


  • Brunet­t86
    Äldre 28 Sep 20:43
    #6

    Vad menas med dubbelkur?? Jag får även äta metformin .. Gör ni oxå det ?

  • Äldre 28 Sep 20:52
    #7
    Brunett86 skrev 2016-09-28 20:43:00 följande:

    Vad menas med dubbelkur?? Jag får även äta metformin .. Gör ni oxå det ?


    Förra gången ät jag bara 1 tablett dag 5-9 nu äter jag 2 tabletter dag 5-9. Så dubbelmedicinering liksom!

    Jag äter metformin också, har tack vare den gått ner 7 kilo och gå långsiktigt ner hela tiden! Funkar det för dig?
  • Brunet­t86
    Äldre 28 Sep 22:12
    #8

    Jag är 173 och väger 60 kg min vikt har inte ändrats något . Ska den göra det ?

  • Äldre 28 Sep 23:32
    #9
    Brunett86 skrev 2016-09-28 22:12:50 följande:

    Jag är 173 och väger 60 kg min vikt har inte ändrats något . Ska den göra det ?


    Trodee bara att man fick metformin vid övervikt, jättekonstigt att du äter metformin. Har läkaren sagt varför?

    Jag är 166 cm och har ca 20 kg övervikt som jag fått pga PCO som lett till insulinressistens. Så då funkar metformin för mig.

    Vet inte varför du fått metformin! Konstigt!
  • Brunet­t86
    Äldre 29 Sep 08:31
    #10

    Nej jag vetinte heller varför jag fick inget svar på det heller

  • Äldre 29 Sep 10:01
    #11
    Brunett86 skrev 2016-09-29 08:31:10 följande:

    Nej jag vetinte heller varför jag fick inget svar på det heller


    Då tycker jag absolut att du ska fråga läkaren! Att äta mediciner i "onödan" " är ju aldrig bra!
Svar på tråden Pergotime första kuren