• Anonym (?)

    Är det konstigt att min bonusmamma vill ha kontakt ?

    Min bonusmamma lämnade min pappa för 5 månader sedan, hon bryr sig dock fortfarande om mig. Hon vill träffas, och hör av sig. Känns ändå lite konstigt, när jag fyllde år så fick jag pengar utav henne. Är tillsammans med en kille som hon inte anser är bra, och har hört att hon är orolig. Kan inte riktigt förstå hur hon kan bry sig så mycket om mig? Skulle aldrig vilja vara bonusmamma. Hon sa även till pappa när dem valde att gå skilda vägar att hon måste få träffa mig. Hon kommer alltid att vara min bonusmamma eftersom att jag inte har någon bra mamma. Men är det ovanligt att det blir så? Jag är förvånad. Igår så skrev hon att hon saknade mig.

  • Svar på tråden Är det konstigt att min bonusmamma vill ha kontakt ?
  • Colourfulrainbow
    Anonym (?) skrev 2016-09-24 14:34:55 följande:

    Min bonusmamma lämnade min pappa för 5 månader sedan, hon bryr sig dock fortfarande om mig. Hon vill träffas, och hör av sig. Känns ändå lite konstigt, när jag fyllde år så fick jag pengar utav henne. Är tillsammans med en kille som hon inte anser är bra, och har hört att hon är orolig. Kan inte riktigt förstå hur hon kan bry sig så mycket om mig? Skulle aldrig vilja vara bonusmamma. Hon sa även till pappa när dem valde att gå skilda vägar att hon måste få träffa mig. Hon kommer alltid att vara min bonusmamma eftersom att jag inte har någon bra mamma. Men är det ovanligt att det blir så? Jag är förvånad. Igår så skrev hon att hon saknade mig.


    Det är väl inte så konstigt att hon vill ha kontakt. Hon saknar uppenbarligen dig, och bryr sig om dig. Du behöver naturligtvis inte ha kontakt med henne om du inte vill. Vad tycker du om henne? Vill du ha kontakt med henne?

    Tänk så här: om du har en klasskamrat som du är god vän med, och hon byter skola, skulle ni ändå inte hålla kontakten då? Och om du spelar fotboll, och får flera nya vänner i ditt lag, men du väljer att sluta spela fotboll, skulle du ändå inte hålla kontakten med dina gamla lagkamrater? 

    Bara för att något tar slut (som deras förhållande) så betyder det inte att er (din och din bonusmammas) relation måste ta slut. 
  • Fånga dagen

    Har man haft ett fint förhållande till sina bonusbarn, och fäst sig vid dem, så är det väl helt naturligt att man vill ha kontakt och träffas. Känslorna tar ju inte slut för att förhållandet med bonusens förälder är över. Vet flera som har en nära och fin kontakt med sina fd bonusbarn.

  • Anonym (Ss)

    Gillar du henne?Vill du ha kontakt med henne?Du kan ju se henne som vän.

  • Anonym (?)

    Kommer aldrig att se henne som en vän utan som en mamma, och det är en självklarhet att jag gillar henne även om vi blir osams. Det är trots allt hon som har tröstat mig och torkat

    mina tårar.


    Colourfulrainbow skrev 2016-09-24 14:41:52 följande:

    Det är väl inte så konstigt att hon vill ha kontakt. Hon saknar uppenbarligen dig, och bryr sig om dig. Du behöver naturligtvis inte ha kontakt med henne om du inte vill. Vad tycker du om henne? Vill du ha kontakt med henne?

    Tänk så här: om du har en klasskamrat som du är god vän med, och hon byter skola, skulle ni ändå inte hålla kontakten då? Och om du spelar fotboll, och får flera nya vänner i ditt lag, men du väljer att sluta spela fotboll, skulle du ändå inte hålla kontakten med dina gamla lagkamrater? 

    Bara för att något tar slut (som deras förhållande) så betyder det inte att er (din och din bonusmammas) relation måste ta slut. 


  • Colourfulrainbow
    Anonym (?) skrev 2016-09-24 18:09:15 följande:

    Kommer aldrig att se henne som en vän utan som en mamma, och det är en självklarhet att jag gillar henne även om vi blir osams. Det är trots allt hon som har tröstat mig och torkat

    mina tårar.


    Men hör av dig till henne, hon blir säkert jätteglad. 
  • Anonym (!!!)

    Men det är väl bara toppen!

    Min pappa gick bort för 6 år sedan (då hade de iofs skiljt sig sedan länge). Jag har sedan dess fått barn t.ex. Min bonusmamma och jag har jättemycket kontakt! Vi firar alla födelsedagar och högtider tillsammans och hon är som en mormor till mitt barn. Tycker inte alls det är konstigt! Känns snarare självklart för mig!

    Familjeband behöver inte innebära blodsband...

  • Anonym (?)

    Ja absolut, är ledsen för att hon lämnade pappa för pappa mår inte bra, Men samtidigt kan jag ändå förstå henne. Pappa var inte snäll mot henne i slutet alls. Hon sa även till mig att bara för att jag inte älskar din pappa så betyder inte det att jag slutat älska dig. Pappa är dock förbannad för att vi har kontakt. Och för att hon bryr sig om vilka jag träffar.


    Colourfulrainbow skrev 2016-09-24 18:14:54 följande:

    Men hör av dig till henne, hon blir säkert jätteglad. 


  • Anonym (Bra)

    Hon låter som en bra mamma, självklart ska ni fortsätta med er relation! Hon ser ju uppenvarligen dig som sin dotter, måste ju vara fruktansvärt jobbigt för henne att din pappa motarbetar kontakten. Och jobbigt för dig att hamna emellan på det sättet. Försök och säga ifrån till pappa att han är viktig för dig men det är hon också. Du behöver dem båda två, inget konstigt med det!

  • Anonym (?)

    Hon vill inte berätta riktigt vad som faktiskt hände mellan henne och pappa även om vi pratar om mycket saker. Men pappa behandlade henne inge bra i slutet inte alls bra. Tänk så träffar hon en ny snart och inte vill träffa mig för det. Hon vill att jag ska hälsa på i hennes nya lägenhet har ett rum där också.


    Anonym (Bra) skrev 2016-09-24 20:40:57 följande:

    Hon låter som en bra mamma, självklart ska ni fortsätta med er relation! Hon ser ju uppenvarligen dig som sin dotter, måste ju vara fruktansvärt jobbigt för henne att din pappa motarbetar kontakten. Och jobbigt för dig att hamna emellan på det sättet. Försök och säga ifrån till pappa att han är viktig för dig men det är hon också. Du behöver dem båda två, inget konstigt med det!


  • Anonym (annan)

    Du och din bonusmamma behöver ju inte göra slut bara för att hon och din pappa gjort slut. Vad som hänt mellan dem har inget med dig att göra.

    Tycker du ska behålla henne som bonusmamma om det känns bra :)

Svar på tråden Är det konstigt att min bonusmamma vill ha kontakt ?