• Anonym (Anna)

    Abort känns minst fel..

    Har blivit gravid trots p-piller. Har redan 2 barn, den yngsta är inte mer än 5 månader. Har funderat av och an och känner nog att abort är det rätta. Dels för att jag har en sjukdom som vissa dagar sänker mig och jag vill verkligen räcka till för de barn jag har!

    Är det egoistisk att tänka så? Tror säkert inte att man ångrar de barn man får men kanske livssituationen som blir..

  • Svar på tråden Abort känns minst fel..
  • Carambolan

    Din kropp, ditt val.

    Jag valde detsamma i liknande sits och har inte ångrat det ett dugg. Vi fick ett till barn två år senare när det kändes rätt och vi kunde glädjas åt det fullt ut istället.

  • Anonym (rrr)
    Anonym (Anna) skrev 2016-09-25 20:16:19 följande:

    Har blivit gravid trots p-piller. Har redan 2 barn, den yngsta är inte mer än 5 månader. Har funderat av och an och känner nog att abort är det rätta. Dels för att jag har en sjukdom som vissa dagar sänker mig och jag vill verkligen räcka till för de barn jag har!

    Är det egoistisk att tänka så? Tror säkert inte att man ångrar de barn man får men kanske livssituationen som blir..


    Ja. Exakt lika egoistiskt som att föda barnet.
  • Pärlan20

    Jag hade själv gjort abort om jag blev gravid trotts preventivmedel. Jag själv har hormonspiral och min mardröm skulle vara att jag blev gravid. Jag har två barn och är sååå nöjd med det, en tre känner jag absolut inte att jag skulle klara av, fullt upp med mina två busungar :) så följ ditt hjärta och gör de som känns bäst för dig och ingen annan!

Svar på tråden Abort känns minst fel..