• Äldre 25 Sep 21:25
    3493 visningar
    12 svar
    12
    3493

    Nån asiattjej som ska ärva sin pappas företag. Motdhotad. Vad heter filmen?!?!

    De enda ja minns är en tjej som ska ärva sin pappas företag. Men blir motdhotad av typ brorsan lr ett gäng iaf som inte tycker hon ska ärva. Hon får skydd av?? Minns inte mer :/ guldsjärna till den som hjälper mig

  • Svar på tråden Nån asiattjej som ska ärva sin pappas företag. Motdhotad. Vad heter filmen?!?!
  • Äldre 25 Sep 22:10
    #1

    Är filmen från asien? Minns du?


    We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
  • Wmph
    Äldre 25 Sep 22:25
    #2

    Romeo must die ? Förmodligen inte då inget stämmer men var den enda jag kom på..:)

  • Klicke­rträna
    Äldre 26 Sep 02:52
    #3

    Har nog sett denna. Ett svagt minne av det.
    Skådespelarna ser asiatiska ut enligt mitt minne, men jag tror de talar engelska, då jag sällan ser annat.

    Det är en dotter som får ansvar för pappans företag men brodern blir avis. Ser att de är klädda i kostym typ, när jag föreställer mig detta. Att hon har kavaj och kjol. Lite finare familj.

    Minns dock inget mer. (Och jag kan ev. missminna mig eller tänka på fel film...)

    Men eftersom jag sett den (för minst 3 år sedan tror jag) borde den vara ganska mainstream. USA-producerad gissar jag.

  • elyse
    Äldre 26 Sep 03:13
    #4

    Är alla asiater?

    Såg en film med Jackie Chan som var ungefär sådär. Utspelades i Hong Kong. Du kan ju kolla hans filmer på imdb.com och se om nån känns bekant.

  • Klicke­rträna
    Äldre 26 Sep 03:35
    #5

    Har googlat massor utan resultat.
    Jag gissar att det handlar om 2000-tal. Minns ingen kändis från filmen. Tror genren är action eller thriller typ. Vad jag erinrar mig så var det inte en sån typisk asiatisk karatefilm, utan mindre fighting och mer brains.
    Meeeen jag kan ha fel! Det var ett par år sedan. Säkert över 6, åtminstone över 3.

  • Äldre 26 Sep 14:12
    #6

    Kan det vara serien Sense8? 

  • Klicke­rträna
    Äldre 26 Sep 14:29
    #7

    Sense8 är inte den jag tänker på. Kan ju inte svara för TS, men 2015 är alldeles för nytt för den jag har i åtanke. Och det är ingen serie utan en film bara.

    Jag lyckas verkligen inte komma på nåt mer om den...

  • Äldre 26 Sep 14:52
    #8

    Kan det inte vara wolverine du tänker på då? Från 2013.

  • Klicke­rträna
    Äldre 26 Sep 15:06
    #9
    SandraP81 skrev 2016-09-26 14:52:02 följande:

    Kan det inte vara wolverine du tänker på då? Från 2013.


    Nu närmar vi oss! Jag tror inte det är den, men något snarlikt.
  • Äldre 26 Sep 16:21
    #10

    Tror fasiken de kan vara wolverine !!

  • Klicke­rträna
    Äldre 26 Sep 21:49
    #11

    Ja, det verkar vara Wolverine. Jag såg först bara den rödhåriga asiatiska tjejen, och henne mindes jag inte alls, men kollade igenom noggrannare och det är ju en till - Mariko, som är barnbarn till den döende mannen.
    Då kanske jag kan vila hjärnan nu :>

  • Äldre 27 Sep 15:40
    #12
    Klickerträna skrev 2016-09-26 21:49:54 följande:

    Ja, det verkar vara Wolverine. Jag såg först bara den rödhåriga asiatiska tjejen, och henne mindes jag inte alls, men kollade igenom noggrannare och det är ju en till - Mariko, som är barnbarn till den döende mannen.

    Då kanske jag kan vila hjärnan nu :>


    Precis! :D
Svar på tråden Nån asiattjej som ska ärva sin pappas företag. Motdhotad. Vad heter filmen?!?!