• Vilja95

    vi som nyss börjat försöka skaffa barn.

    Hej, jag är 21 och min sambo är 24, vi har precis påbörjar verkstaden mot ett litet knyte. Vi är på vårt första försök och har bim mellan 28sep-1oktober.

    Vore roligt om vi kunde följas åt några stycken tillsammans mot en stor förändring i livet!

  • Svar på tråden vi som nyss börjat försöka skaffa barn.
  • Janiinii
    Vilja95 skrev 2016-09-26 13:41:03 följande:

    Hej, jag är 21 och min sambo är 24, vi har precis påbörjar verkstaden mot ett litet knyte. Vi är på vårt första försök och har bim mellan 28sep-1oktober.

    Vore roligt om vi kunde följas åt några stycken tillsammans mot en stor förändring i livet!


    Halloj, bra tråd!
    Jag är 26 år och min sambo också, vi har inga barn tidigare och ingen graviditet.. vi är inne på tredje försöket :) Jag har bim 6-10 oktober!
    Jag provade äl sticka första gången denna månad från dag 12 en gång om dagen om fick resultat på dag 20 och 21 tjohoo! Jag hoppas att ett ägg har lossnat!!
    Nu är det äl+7 och har bara pms känningar än så länge och det verkar inte vara skillnad på gravid symtom och pms symtom?
    Har du pms besvär?


  • Vilja95
    Janiinii skrev 2016-09-27 13:41:35 följande:
    Halloj, bra tråd!
    Jag är 26 år och min sambo också, vi har inga barn tidigare och ingen graviditet.. vi är inne på tredje försöket :) Jag har bim 6-10 oktober!
    Jag provade äl sticka första gången denna månad från dag 12 en gång om dagen om fick resultat på dag 20 och 21 tjohoo! Jag hoppas att ett ägg har lossnat!!
    Nu är det äl+7 och har bara pms känningar än så länge och det verkar inte vara skillnad på gravid symtom och pms symtom?
    Har du pms besvär?


    Vad roligt att du vill vara med i denna grupp!
    Jag har inte så mycket pms besvär, lite molvärk ibland, annars är de ganska lugnt.
    Men denna månad känner jag ingenting, har därimot ömma bröst och rikligt med flytningar, så bet inte riktigt vad min kropp försöker säga!
    Lycka till och hoppas vi plussar snarast! :D
  • Emyx91

    Jag är 25 år och jag och min man (24 år) började förra veckan vårt första försök!

    Vet dock inte när jag har ÄL då mina cykler fortfarande är upp och ner efter att jag slutade med hormonella p-medel för 1 år sen...otroligt störande! Men vi hoppas ????

  • Vilja95
    Emyx91 skrev 2016-09-27 18:47:40 följande:

    Jag är 25 år och jag och min man (24 år) började förra veckan vårt första försök!

    Vet dock inte när jag har ÄL då mina cykler fortfarande är upp och ner efter att jag slutade med hormonella p-medel för 1 år sen...otroligt störande! Men vi hoppas ????


    Roligt att du vill vara med, lycka till :D
  • Vilja95

    Jag har ju bim någon gång mellan imorgon och lördag. Jag tror inte det tagit sig men kan ändå inte låta bli att fundera och hoppas.. pinkar otroligt mycket idag, har haft flytningar i över en vecka, ungefär sen när jag tror jag hade äl och så ömmar mina bröstvårtor..

    Jag har bestämt mig för att jag ska bli gravid innan året är slut.. hoppas bara de blir så också ;)

  • Janiinii
    Vilja95 skrev 2016-09-27 19:09:05 följande:

    Jag har ju bim någon gång mellan imorgon och lördag. Jag tror inte det tagit sig men kan ändå inte låta bli att fundera och hoppas.. pinkar otroligt mycket idag, har haft flytningar i över en vecka, ungefär sen när jag tror jag hade äl och så ömmar mina bröstvårtor..

    Jag har bestämt mig för att jag ska bli gravid innan året är slut.. hoppas bara de blir så också ;)


    Man har ju hört massa historier där vissa inte har känt några symtom innan bim så än är det inte försent!! :) Vad spännande att du ha bim snart!! Du har inte gjort något test ännu??
    Jag som lider av pms besvär kan inte skilja på graviditet då symtomen är likadana .. tror jag i alla fall? Eller så kanske de uteblir helt??
    Symtom jag har nu är ömma bröst speciellt utsidorna, ömma bröstvårtor, molvärk, hunger, sötsug, huvudvärk, molvärk och instabilt humör, dock snålt med flytningar! Och såhär ser det ut varje månad...

  • Janiinii
    Vilja95 skrev 2016-09-27 19:06:53 följande:
    Roligt att du vill vara med, lycka till :D
    Jaa häng med vettja! lycka till :)
  • Vilja95
    Janiinii skrev 2016-09-27 22:02:48 följande:
    Man har ju hört massa historier där vissa inte har känt några symtom innan bim så än är det inte försent!! :) Vad spännande att du ha bim snart!! Du har inte gjort något test ännu??
    Jag som lider av pms besvär kan inte skilja på graviditet då symtomen är likadana .. tror jag i alla fall? Eller så kanske de uteblir helt??
    Symtom jag har nu är ömma bröst speciellt utsidorna, ömma bröstvårtor, molvärk, hunger, sötsug, huvudvärk, molvärk och instabilt humör, dock snålt med flytningar! Och såhär ser det ut varje månad...

    Vad jobbigt att inte kunna känna skillnad på grav symtom och pms symtom..
    jag gjorde ett test nu på morgon som var neg, men har hoppet uppe för min bim kanske inte är förens lördag.. så ska inte testa mer förens då om nu mensen inte dyker upp innan också :)
  • LillaJag06

    Kan jag hoppa in här?
    Har ett barn sen tidigare men kör vårt första försök denna månad.
    Har fått blinkande gubbe på äl test ( hög fertilitet). Väntar på fast.
    Har bim i oktober men vet inte riktigt när.

  • Vilja95
    LillaJag06 skrev 2016-09-28 08:18:42 följande:

    Kan jag hoppa in här?
    Har ett barn sen tidigare men kör vårt första försök denna månad.
    Har fått blinkande gubbe på äl test ( hög fertilitet). Väntar på fast.
    Har bim i oktober men vet inte riktigt när.


    Bara hoppa in, bra med någon som varit med om de tidigare som kan dela med sig av erfarenheter. Lycka till :D
Svar på tråden vi som nyss börjat försöka skaffa barn.