• varelse

    Tidig foglossning

    Hur fastställer man att det är foglossning man har?

    Jag har de senaste veckorna haft lite ont i ländryggen men den senaste veckan har det tilltagit och jag har varit sjukskriven, idag blev jag sjukskriven vidare denna vecka.

    Har någon tips på hur man kan lindra? Äter ni Paracetamol? Jag har undvikit det än så länge, använder vetevärmen samt byter ställning ofta när jag sitter/ligger. Går kortare promenader och försöker att inte bara ligga stilla.

    Det kan förstås vara annan ryggsmärta, det enda jag vet är att jag har ont.
    Fick höra idag att det är VÄLDIGT OTROLIGT tidigt att det är foglossning och att jag har en väldigt jobbig och lång tid framför mig. Personen till och med ifrågasatte läkarna (två st) som båda tror att det handlar om foglossning.

    Det är ju väldigt peppande att höra... dock har jag läst på internet att foglossning kan bli bättre, ha sina toppar och dalar. Vad har ni för erfarenhet av foglossning?

  • Svar på tråden Tidig foglossning
  • Fröken W

    Jag har haft foglossning till och från under graviditeten. Det har bara känts i fram, typ blygdbenet. Första gången jag kände av det var väl runt vecka 25 och det satt i omkring två-tre veckor sen blev det nästan helt bra igen. Sen har det kommit och gått, idag i vecka 41+0. Det har dock aldrig varit så illa att jag inte kunnat röra mig eller behövt sjukskrivning, vet inte om det kan påverka.

    Hoppas det går bra för dig!

Svar på tråden Tidig foglossning