• Silvercross

    Hur många månader tar att vi gravid när man är runt 40?

    Hej

    Ni alla äldre än 38 år.

    Undrar hur många månader tog för er att bli gravida med första / andra barnet?

  • Svar på tråden Hur många månader tar att vi gravid när man är runt 40?
  • Jag är bara jag

    Det tog 9,5 år med extremt mycket hjälp. Finns bara statistik och den säger att chansen är ca 5% varje äl när man är 40.

  • Friedan

    Utan någon som helst koll på cykeln och ett enda tillfälle där det teoretiskt gick att bli gravid gjorde mig "oplanerat" gravid när jag var 40.

  • BuoBä

    Hur långt är ett snöre? Det beror helt på vad man har för genetiska förutsättningar. Två jag känner blev gravida på första försöket. En på andra. En kom i klimakteriet vid 35 så för henne var det kört redan då. För mig tog det 10+ år.

  • BuoBä
    BuoBä skrev 2016-09-26 20:12:18 följande:

    Hur långt är ett snöre? Det beror helt på vad man har för genetiska förutsättningar. Två jag känner blev gravida på första försöket. En på andra. En kom i klimakteriet vid 35 så för henne var det kört redan då. För mig tog det 10+ år.


    Genetiska förutsättningar + ev andra komplicerande faktorer + en gnutta flax är mer rättvisande beskrivning.
  • RAM77

    Vid 32 år gick det på första försöket, vid 38 tog det 1,5 år med två missfall. Ett efter 2 månader och ett efter 10 månader.

  • Jag är bara jag
    BuoBä skrev 2016-09-26 20:17:22 följande:
    Genetiska förutsättningar + ev andra komplicerande faktorer + en gnutta flax är mer rättvisande beskrivning.
    Slutsats: man kan bara försöka och se hur det går. Ingen vet i förväg. Jag vet de som inte lyckats vid 22 och de som fått barn spontant vid 47.
  • Kasperina

    1:a (35 år) 9 försök
    2:a (36 år) 9 försök
    3:e (37 år) 1 försök
    4:e (40 år) 1 försök
    5:e (41 år) 1 försök

    Inga hormoner, det enda som hände mellan 2:a och 3:e graviditeten var att jag opererade bort en äggledare

  • Silvercross

    Vad många svar! Nästan kan man säga att det är lättare vid 40 en yngre

    Efter en graviditet kanske man kontrolera lite mer när man har ÄL?

    Roligt att så många lyckades så fort.

Svar på tråden Hur många månader tar att vi gravid när man är runt 40?