• Anonym (Såjävlatrött)

    Vilket svin jag lever med!

    Jag är så fruktansvärt trött på min s.k. bättre hälft. Jag kräks på hur trött jag är på att vara trött! Jag har bestämt mig för att lämna honom, problemet är att jag bestämt mig för det många gånger men sen börjar känslan dala och jag tycker synd om barnen och vill inte förlora kärleken som ändå finns där nånstans, begravd under all jävla skit som jag är trött på. Vi har alltså två barn, har varit tillsammans i många år så jag börjar väl inse att det tyvärr är sådan här han är. Han gör inte ett skit för nån annans skull om han inte har nån egen vinning av det. Inte utan tjat o gnäll o bråk åtminstone. Jag får ingen som helst hjälp med något hemma. Vi bor i ett stort hus och jag får göra precis allt. Laga mat, städa, tvätta o vårda barnen. Han gör precis som han vill utan en tanke på alla nödvändiga saker som måste göras, allt sånt lämnar han till mig. När han kommer hem från jobbet parkerar han sin röv i fåtöljen i vardagsrummet och sitter antingen och glor på nån hjärndöd sport på tv eller via någon streamingtjänst, spelar tv-spel eller fipplar med mobilen. Han kan på sin höjd leka lite med barnen, annars lämnar han bara fåtöljen för att gå på toaletten eller hämta dricka i köket eller äta maten som jag lagat. Ställa krav fungerar inte, han gör något litet då och tycker jag ska vara nöjd med det för stunden för han kan inte ändra på sig så snabbt. Nä men nästa dag är det fåtöljen och gnäll o bråk pga det igen. Jag lever som en ensamstående förälder fast med känslan av att ta hand om tre barn istället för dom två jag faktiskt har. Jag orkar inte mer! Hans familj var nyligen hos oss över helgen. Han lyfte inte ett finger inför deras ankomst. Jag handlade med barnen, städade hela huset och får dessutom stå för all matlagning när dom är här. Vad gör mannen så fort dom anlänt? Sätter sig i fåtöljen och spelar tv-spel medan jag lagar mat och farmor är ute och leker med barnen. Han lever i nån annan värld, han är liksom aldrig närvarande och delaktig i någonting. Alltid försjunken i sitt egna. Utöver detta går den här människan inte att prata med heller. Tycker man annorlunda än vad han gör är man korkad i hans ögon och det får man höra också. Framför jag kritik är jag en fitta eller ett luder eller en amöba, finns många ord som används frekvent. Nu har han väl förstått att barnen snart tar efter honom så numera är hans favorit att kalla mig kunta kinte, alternativt bara kunta, då han tror att barnen inte ska förstå att det han menar är fitta (cunt). Vet inte längre vilka hans bra egenskaper är, förutom att han är kärleksfull med barnen. Jag är inte rädd för att leva ensam, jag får ju ihop livet idag som om jag vore ensamstående så jag vet ju att jag fixar ett liv utan honom. Känner ofta att det nog t.o.m. vore lättare att leva så, utan att behöva vara arg och besviken hela tiden. Men varför är det så svårt att släppa taget? Jag har redan fått honom att inse att han behöver professionell hjälp i form av terapi vilket han gått och går på. Vi har även gått på familjerådgivning. Ändå är det såhär. Jag är inte heller rolig att leva med just nu, jag är sur hela tiden. Men det finns ju orsaker till det. Hur ska jag göra för att inse att jag slösar bort mitt liv på en människa som inte kan ändra på sig?

  • Svar på tråden Vilket svin jag lever med!
  • Anonym (Synji)

    Om han "bara" varit lat, hade det kanske möjligen gått att rädda ert äktenskap. Om han verkligen ansträngt sig och försökt att ändra på sig. Men eftersom han inte bara är lat, utan även elak, så borde du inte stanna en dag mer än nödvändigt. 
    Du vet det ju själv, egentligen. Om det är svårt att ta tag i det och verkligen göra slag i saken tycker jag du ska tänka på dina barn. De mår inte heller bra av situationen. Inga barn mår bra av att se sin mamma bli behandlad som skit. Allra minst när den som behandlar henne på det sättet är deras egen pappa.

    Så om du inte klarar att lämna för din egen skull - gör det för dina barns!! De är väl värda mer än så här? Eller vill du att de ska växa upp och hamna i samma situation som du? Bli behandlade som skit av den de lever tillsammans med eftersom de tror att det är så en relation ska vara? Eftersom det är det de har fått med sig hemifrån....

  • Anonym (asdf)

    Bli förälskad i någon annan och var otrogen? Bästa tipset jag kan komma på :)

  • silvergirl

    Jag lämnade och kan bekräfta det du redan vet, man klarar sig utmärkt ensam, om inte bättre när man har en mindre att ta hand om. Däremot kanske han får upp ögonen för vad det innebär att ro runt ett hem, speciellt om han vill ha varannan vecka. Många är ju separerade nu för tiden, behöver inte alls vara sämre för barnen. Dom vill nog ha en glad mamma. Varför ska du behöva bli kallad så fula ord i ditt hem? Nä, skit i det här och visa dig själv lite respekt när nu inte han tänker göra det. Du förtjänar bättre

  • Anonym (Såjävlatrött)

    Jo jag vet ju allt det här, och det är barnen som jag mest vill bespara en sån här uppväxt. Det ÄR för deras skull jag vill lämna honom. Dom förtjänar bättre. Mitt självförtroende har han haft sönder för länge sen. Kanske är där skon klämmer? Jag vet logiskt att jag skulle fixa ett helt nytt (fast ändå inte så nytt) liv men känslorna säger mig något annat. Fan!

  • Chinchilla

    Som nån annan sa i tråden; var otrogen! Hitta gnistan hos nån ny kille, jag menar inte ha sex men flirta järnet och fantisera ... Tror fasen du ens orkar tänka på sex just nu med allt annat som pågår, men dagdrömma funkar.

    Gjorde det själv i mitt 7 åriga förhållande. Att jag stod ut så länge med en snubbe som hade en affär med sin konjak och knark- var ju tack vare att jag jämt tänkte på andra killar som var bättre än honom. Plus att ignorance is bliss.

    När vi fick barn så vakna verkligheten till och jag såg att han blivit värre med alkoholen och droger bakom min rygg- så stack jag efter en veckas planerande. Är sååååååååå mkt lyckligare med bara jag och min son! Att vara ensamstående är tufft men det är ännu värre och stanna och dra ut på tiden...förstår dock att det alltid är lättare sagt än gjort men det går. För mig var det NU eller ALDRIG helt enkelt.

  • Anonym (asdf)

    Alltså. Mitt råd är seriöst. Du behöver bryta dig loss på något sätt. En förälskelse i någon annan kan fungera som en katalysator eftersom man upptäcker en annan värld utanför den egna.

    Om du inte vill vara en helt fitta så kan du ju vara ärlug med din karl om att du nu börjar leta efter ett annat liv eftersom du inte tycker ert liv funkar för dig längre.

  • Melissenta

    Förstår inte människor som gnäller över sin situation och gör inget åt det..Ärligt talat

    Klart det är jobbigt med förändringar, sån är homo sapiens.. Alla förändringar gör ont, men det är något man gör för att det ska bli bättre..

    Vad är det för kärlek för honom du har? Man kan ju inte älska en person separat från hens handlingar?

  • Arenaman
    Anonym (asdf) skrev 2016-09-27 23:47:27 följande:
    Alltså. Mitt råd är seriöst. Du behöver bryta dig loss på något sätt. En förälskelse i någon annan kan fungera som en katalysator eftersom man upptäcker en annan värld utanför den egna.

    Om du inte vill vara en helt fitta så kan du ju vara ärlug med din karl om att du nu börjar leta efter ett annat liv eftersom du inte tycker ert liv funkar för dig längre.
    Ursäkta min okunskap, men jag behöver lite hjälp när så tekniska termer används.
    Vore tacksam om du närmare kunde förklara innebörden av att "vara en helt fitta"
  • Anonym (Såjävlatrött)
    Chinchilla skrev 2016-09-27 23:42:49 följande:

    Som nån annan sa i tråden; var otrogen! Hitta gnistan hos nån ny kille, jag menar inte ha sex men flirta järnet och fantisera ... Tror fasen du ens orkar tänka på sex just nu med allt annat som pågår, men dagdrömma funkar.

    Gjorde det själv i mitt 7 åriga förhållande. Att jag stod ut så länge med en snubbe som hade en affär med sin konjak och knark- var ju tack vare att jag jämt tänkte på andra killar som var bättre än honom. Plus att ignorance is bliss.

    När vi fick barn så vakna verkligheten till och jag såg att han blivit värre med alkoholen och droger bakom min rygg- så stack jag efter en veckas planerande. Är sååååååååå mkt lyckligare med bara jag och min son! Att vara ensamstående är tufft men det är ännu värre och stanna och dra ut på tiden...förstår dock att det alltid är lättare sagt än gjort men det går. För mig var det NU eller ALDRIG helt enkelt.


    Otrogen skulle jag aldrig kunna vara, har själv blivit bedragen i ett tidigare förhållande och det finns bara inte på kartan. Man lämnar den man inte trivs med först. Och då åter till ursprungsproblemet, hur fan gör man det? Jag känner mig ju dum i huvet nu men det är som en låsning. Önskar nästan att han varit otrogen. Det är det värsta jag kan tänka mig, det om något skulle få fart på mig.
Svar på tråden Vilket svin jag lever med!