• Anonym (fråga)

    friktion - tjejer/kvinnor

    Hej!

    Jag som kille har vid några tillfällen inte känt någon friktion när jag haft penetrerande sex med tjejer och har då börjat nojja om hon känt något. Så jag undrar om det är samma sak för er tjejer, alltså att ju mer våta ni blir och friktionen försvinner, känner ni mindre då? försvinner njutningen? 

  • Svar på tråden friktion - tjejer/kvinnor
  • Anonym (H)

    Jag tycker det kan bli så om vi använder glidmedel. Annars brukar det vara lagom. Får ju inte vara för torrt heller. Men blir de inte plaskblöta eller är väldigt slappa bör det vara lugnt. Fråga?

  • MammAmma

    Jag kan ibland bli extremt våt under samlag, om jag av nån anledning är extra upphetsad eller t ex har ägglossning, då kan det bli så halt att jag knappt känner något. Kan behövas en liten handduk för att torka bort överflödet då.

  • Anonym (Tina)

    Japp, blir jag väldigt våt så känns det mindre tyvärr. Är det torrt så är det inte skönt. Så ska vara lite lagom sådär.

  • Eena

    Det kan hända. Men det är framförallt om jag kommit flera gånger så att jag är väldigt våt och inte lika kåt längre. Då blir jag mindre tajt och som sagt väldigt våt vilket gör att jag inte känner så mycket längre

  • Celines Essence

    Jag blir ofta väldigt våt, men har aldrig sett det som något problem. Tvärtom fyller vi ofta på med extra glid.

    Däremot kan ju kåthet och den kvinnliga "potensen" skifta lite under sex, precis som att en kuk kan variera i hårdhet. Om man har samma stimulering, eller samma rytm och ställning ett tag, kan njutningen övergå i en nötningskänsla ibland, men då får man ändra lite. Lägga fokus på något annat en stund, variera sig så brukar känslan komma tillbaka. (så funkar det för mig/oss)


    Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • Anonym (Spelar ingen roll)

    Alltså, själva in-utandet har aldrig gjort vare sig av eller till för min njutning - alltså mot slidväggen. Det som är skönt är stimulansen av klitoris som blir av gungandet, och så känslan av att bli uppfylld. Själva slidvägggarna har jag nästan ingen känsel i.

  • Anonym (?)
    Anonym (Spelar ingen roll) skrev 2016-09-29 08:05:15 följande:

    Alltså, själva in-utandet har aldrig gjort vare sig av eller till för min njutning - alltså mot slidväggen. Det som är skönt är stimulansen av klitoris som blir av gungandet, och så känslan av att bli uppfylld. Själva slidvägggarna har jag nästan ingen känsel i.


    Är det inte svårt att känna sig uppfylld om man är plaskvåt och friktionen försvunnit? (Såvida man inte har en bamsing mellan benen)
  • Anders 386
    Anonym (?) skrev 2016-09-29 11:37:21 följande:
    Är det inte svårt att känna sig uppfylld om man är plaskvåt och friktionen försvunnit? (Såvida man inte har en bamsing mellan benen)
    Känslan av uppfylldhet har ju självklart inget med friktionen att göra, det är två helt skilda känslor. 
    Men det är en intressant fråga - hur mycket njuter egentligen en kvinna av att känna friktionen mot slidväggarna? Den kanske inte har så stor betydelse egentligen? Det kanske har större betydelse för mannen än för kvinnan? 
    Kvinnans känsligaste delar sitter väl egentligen mer omkring slidöppningen? Jag har ju konstaterat att g-punkten är känslig också - men där handlar det ju heller inte riktigt om friktionen utan mer att man pressar mot området?

    Förmodligen är det därför som kvinnor oftast inte bryr sig om kukstorleken - det blir liksom inte skönare för att det blir mer friktion? 

    Bara lite tankar för att föra diskussionen vidare...  Glad
  • Anonym (Spelar ingen roll)
    Anonym (?) skrev 2016-09-29 11:37:21 följande:
    Är det inte svårt att känna sig uppfylld om man är plaskvåt och friktionen försvunnit? (Såvida man inte har en bamsing mellan benen)
    Det är i varje fall inget jag har märkt, men det är säkert olika för olika tjejer.
  • Anonym (Gaby)
    Anders 386 skrev 2016-09-29 12:49:15 följande:

    Känslan av uppfylldhet har ju självklart inget med friktionen att göra, det är två helt skilda känslor. 

    Men det är en intressant fråga - hur mycket njuter egentligen en kvinna av att känna friktionen mot slidväggarna? Den kanske inte har så stor betydelse egentligen? Det kanske har större betydelse för mannen än för kvinnan? 

    Kvinnans känsligaste delar sitter väl egentligen mer omkring slidöppningen? Jag har ju konstaterat att g-punkten är känslig också - men där handlar det ju heller inte riktigt om friktionen utan mer att man pressar mot området?

    Förmodligen är det därför som kvinnor oftast inte bryr sig om kukstorleken - det blir liksom inte skönare för att det blir mer friktion? 

    Bara lite tankar för att föra diskussionen vidare...  


    Ja du har en poäng, slidväggarna är inte så känsliga, och ska inte vara det heller, det gör ont som det är att föda... Upplever ofta att en del män tar sitt sätt att njuta av sex och applicerar det rakt av på kvinnor, men så funkar det inte.
  • Anonym (Tjej)

    Klart att det blir mindre friktion om man är jättevåt men jag tycker inte det känns mindre eller är mindre skönt för det. Det blir ju så att ju våtare jag är desto kåtare är jag (och vice versa) och då känns det ju bara skönare.

Svar på tråden friktion - tjejer/kvinnor