• MissMcQueen

    Namn med vissa "krav" :)

    Vi vet vad vi gillar inom området namn, men vi har svårt att komma på namn... :P

    Vi har dock några krav. ;) Men vill poängtera att namnet bara behöver uppfylla ett av kraven! :)

    Det vi önskar är att namnet ska antingen:

    --  Innehålla bokstavskombinationen LIS,

    --  Innehålla bokstäverna L och I

    eller

    --  Innehålla dubbel-L.

    Önskar förslag på både pojk- och flicknamn, då vi inte vet på vem vi väntar. :)

  • Svar på tråden Namn med vissa "krav" :)
  • Seven Costanza

    Lisen, Elisabeth, Elise, Elisa

    Elin, Alice, Olivia, Livia

    Ella, Ellie, Nellie, Millicent, Millie, Molly

    (Några pojknamn med LIS eller LL kommer jag inte på)

    Felix, Emil, Julian

  • Macpau

    Vår dotter heter Isabelle. Vackert tycker jag! Fint på en vuxen. Hon är i förskoleåldern nu och kallas Bella/Belle/Bellis <3

  • Pinkypie

    Hihi, nästan samma krav som vi hade på namn till våra barn :) Vi valde bl.a mellan:
    Elise, Hilma, Alice, Nellie
    Elvin, Olle

  • MadHatter

    Billy, Elias, Elliot, Elis, Milo, Allan, Alvin, Cornelius, Daniel, Filip, Felix, Hilmer, Julle, Julius, Julian, Niklas, Nicholas, Nils, Olle, Ville, Emilio, Cornelis, Stellan, Melvin, Vilmer, Vilhelm, Vilgot, William, Oliver, Calvin, Cecile,

    allie, Alice, Belinda, Bella, Celine, Cecilila, Cornelia, Caroline, Karolina, Della, Dahlia, Evelina, Elina, Eliana, Elly, Felicia, Alicia, Filippa, Holly, Juliana, Juli, Lisbeth, Elisabeth, Liselott, Majlis, Lisen, Molly, Melinda, Melissa, Linda, Nelly, Noelle, Olivia, Pernilla, Polly, Petronella, Sally, Tilly, Ulla, Ulrika, Ulrike, Vilma, Lydia, Elsie, Elise, Elin, Elionor, Elionora, Elvira, Marielle, Isabelle, Ella, Stella, Milla, Emilia, Daniella

  • MissMcQueen

    Tack för alla förslag! Skrattande

    Av dem ni gett oss är det några vi verkligen gillar:
    Liv, Lisen, Tilly och Cornelis.

    Silas gillar jag också, men tänker för mycket på Silas i DaVincikoden för att det ska funka för oss... Tungan ute

    Kom gärna med flera förslag ni kommer på, för ännu är det inget som känns helt hundra. 

    Glad

Svar på tråden Namn med vissa "krav" :)